Ik krijg mijn schimm echt niet meer wit!! :D

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Ik krijg mijn schimm echt niet meer wit!! :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-03 19:51

Hopelijk zijn er nog echte goede tips!!

Ik was hem altijd eerst grondig met zilvershampoo, daarna nog twee keer na met paardenshampoo. De gele vlekken blijf je zien! Ik ben meestal nog in de weer met talkpoeder, maar ook dat wil niet baten... Waar wassen de mensen hier op Bokt hun (wit kleurig) paard mee??

suziepe
Berichten: 17
Geregistreerd: 09-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 21:22

Op zich is het heel makkelijk.
Je koopt een pakje groene biotex waspoeder en wast hem daarmee,de echt hardnekkige vlekken doe je gewoon pure poeder op en laat het schuimen met het nat van je handen even laten inwerken en tadaa hij is weer mooi wit.Maarre niet te vaak wassen hoor.

Chonelly

Berichten: 556
Geregistreerd: 30-05-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 21:25

je kan lichte vlekken ook een beetje verdoezelen door met talkpoeder het wit te maken. (ruikt je paard wel lekker *LOL*

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 21:48

Sevin heb ik gisteren helemaal wit gekregen met Sanicur shampoo/douchegel (witte fles met blauwe dop).
We hadden het nog in het badkamerkastje staan, maar het werkt goed. Eerst flink de slang erop, dan lekker inzepen en dan goed uitspoelen. Ik denk dat het ook met regelmatig wassen te maken, want misschien is de piskleur wel gewoon in de haren getrokken, dan moet je wachten tot ie weer gaat verharen.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 22:21

Zilvershampoo wil ook wel eens helpen. Wel goed uitspoelen erna Lachen

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 22:34

Ik was mijn tinker, met veel wit, met veeshampoo.
Als ik geen veeshampoo in huis heb (het is niet overal verkrijgbaar) gebruik ik groene biotex, dit moet ik dan wel een paar keer herhalen maar dan is ze ook spierwit.
Het enige wat ik niet schoon krijg met veeshampoo of biotex zijn staart en sokken, die was ik met betadineshampoo, dan zijn ze ook zo good als wit.
Wat ik ook gebruik ik borstel het in met handwarm water, laat het dan een kwartiertje intrekken en daarna spoel ik het uit gewoon met de tuinslang, dan moet je wel een paard hebben wat daar tegen kan anders kun je t beter met spons doen.
Veel succes.

Nimmy

Berichten: 3945
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 22:42

gewoon met groene zeep, of vloeibare groene zeep, wat ook schijnt te helpen is om de plekken eerst met houtskool in te smeren en daarna te poetsen worden ze spierwit van.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 22:47

Ik snap eigenlijk niet dat je hem na 3 keer wassen inclusief zilvershampoo nog niet schoon krijgt... Je moet hem wel flink rossen met de shampoo dan he! Misschien zijn het wel gewoon bruine haren Tong uitsteken
Nee maar ik weet niet of je op wedstrijd gaat, maar als je hem wat vaker (elke week voor de wedstrijd) wast dan zal hij wel steeds schoner worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 22:54

Gewoon helemaal kaal scheren *LOL*
Waar geen haar zit kan ook geen vuil blijven hangen Haha!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 23:16

en als je in de shampoo een klein beetje licht zand doet? Doe ik altijd bij de pisvlekken op starlight's benen. Ze gaan er allemaal uit. Dr benen lijden er niks van of zo, het word gewoon goed schoon. (ondekt toen dr benen van boven tot onder onder het zand zaten en ik toen dr beentjes gewassen heb Haha!)

Caira
Berichten: 26063
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 07:46

tinkerLuna schreef:
Het enige wat ik niet schoon krijg met veeshampoo of biotex zijn staart en sokken, die was ik met betadineshampoo, dan zijn ze ook zo good als wit.


Met biotex lukt het wel. Emmer warm water met biotex pakken, dan je supergetrainde tinker ( toch???) En die met zijn pootjes omstebeurt 10 min. erin zetten! En het enige dat je dan nog hoeft te zeggen is:"BLIJF!!! Schijnheilig

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 12:39

Ja maar dan vind ik dat je in 10 min 5 min verspilt, want met wassen heb je ze in 5 min ook wel schoon, en die voeten worden toch wel weer vies als je gaat rijden. Maar de staart doe ik wel altijd 10 min in de biotex weken (want dat is zon poedersuiker om te wassen) en als je dat zo van wekelijks doet wordt ie steeds witter. Je kan hem trouwens ook met betadine shampoo wassen daar worden ze megawit van maar ja dat is natuurlijk niet echt gemaakt om heel je paard mee te wassen dus zit in klein flesje.
Maar inderdaad, scheren is eigenlijk de beste oplossing, dan heb je m zo schoon *LOL*

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 12:42

Lenn schreef:
Je kan hem trouwens ook met betadine shampoo wassen daar worden ze megawit van maar ja dat is natuurlijk niet echt gemaakt om heel je paard mee te wassen dus zit in klein flesje.


je hebt ook hele grote flessen. Die had de buurvrouw van de DA gekregen. misschien kun je die ook los kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 12:49

Als hij super vies is was ik hem helemaal met biotex
Ik gooi flink wat in een emmer, warm water erbij en zeep hem helemaal in met een borstel.

De staart doe ik ook met biotex en dat laat ik 10 min intrekken.
Pas als laatste gebruik ik zilvershampoo.
Want ik geloof dat je ze daar niet echt zuiver mee krijgt, maar alleen de mooie zilveren glans krijgt, op een al zuiver paard.

En zo door de tijd heen, dus niet voor wedstrijden, was ik hem met groene zeep.
Dit is heel zacht voor de huid, dus kan het iets minder kwaad om hem daarmee te wassen.
Maar dan was ik hem nooit helemaal, alleen de plekken die altijd geel zijn bij hem.

Want als je dat wat bijhoud, krijg je hem wel beter wit, dan wanneer je die plekken altijd laat zitten.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 15:51

xtostarlight"]
[quote="Lenn schreef:
Je kan hem trouwens ook met betadine shampoo wassen daar worden ze megawit van maar ja dat is natuurlijk niet echt gemaakt om heel je paard mee te wassen dus zit in klein flesje.


je hebt ook hele grote flessen. Die had de buurvrouw van de DA gekregen. misschien kun je die ook los kopen.
[/quote]

Ja maar ik denk dat dat relatief een beetje duur is en misschien iets té heftig schoonmaakt? maar dat weet ik eigenlijk niet.
Verder weet ik niet of je hem een deken op hebt, (ik eigenlijk wel altijd, 's zomers vliegendeken (nouja niet altijd want daar krijgt hij schuurplekken van omdat er in die ondingen geen loopsplit zit) maaaar dat scheelt ook een hoop natuurlijk *LOL*
En verder moet je hem niet op stro zetten want daar worden ze alleen maar geel van en de stal natuurlijk goed schoon houden en scheren dus. Nou als je dat allemaal doet kán er écht geen probleem zijn vind ik!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 15:52

Lenn"]
[quote="xtostarlight"][quote="Lenn schreef:
Je kan hem trouwens ook met betadine shampoo wassen daar worden ze megawit van maar ja dat is natuurlijk niet echt gemaakt om heel je paard mee te wassen dus zit in klein flesje.


je hebt ook hele grote flessen. Die had de buurvrouw van de DA gekregen. misschien kun je die ook los kopen.
[/quote]

Ja maar ik denk dat dat relatief een beetje duur is en misschien iets té heftig schoonmaakt? maar dat weet ik eigenlijk niet.
[/quote]

duur is het wel ja. ik schrok al van die prijs van zo'n superklein flesje.

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 16:24

Tja in Belgie gebruikten ze op die springstal waar ik stond een of ander goedje.. we weten nog steeds niet wat het was.. het zat in een pot en was hard, een soort brok (zag eruit zoals dat kalk dat die turnsters gebruiken) dat doe je in een emmer water... ik heb nog nooit zulke witte paarden gezien...

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 17:03

Wat dat betrefd ben ik wel blij met mijn Pris. Ze krijgt (bijna) nooit gele plekken!
Ik was haar altijd met DA eigen merk shampoo en daarna met silvershampoo van het Kruidvat eigen merk. Als ze heel smerig is, met groene zeep of biotex. Niet te lang tussen wasbeurten wachten scheelt ook al, dan trekt het er niet zo diep in.
succes met wassen!

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 17:09

Jippie schreef:
Gewoon helemaal kaal scheren *LOL*
Waar geen haar zit kan ook geen vuil blijven hangen Haha!


Inderdaad. Da scheelt echt alles *LOL*

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 12:50

Is het nog gelukt Kimmy?

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 13:05

Citaat:
zag eruit zoals dat kalk dat die turnsters gebruiken)


dat is krijt Tong uitsteken

dus misschien werkt dat wel?

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 14:01

Nee, dat is magnesium Ankiexxx
dat is wat anders

Bij sterre gebruiken Paulien en ik altijd Groene zeep

boemel

Berichten: 8400
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 14:34

Mijn schimmel is gelukkig nog niet al te wit. Ze staat op zaagsel en dat vind ik al schelen. Verder heeft ze zodra het kouder wordt weer een deken op dus dat scheelt ook al.

Om haar schoon te krijgen, borstel ik haar eerst goed, dan pak ik een vochtige spons (met een vrij dichte structuur) en wrijf over de gele vlekken. Ik doop de spons tussendoor een paar keer in schoon water (wel weer goed uitknijpen). Als de vacht weer droog is, ga ik met de borstel over heen en ze is hardstike schoon.
(als ze echt heel vies is gebruik ik wel eens een klein beetje shampoo er bij).

Als ze echt licht geworden is, moet ik vast ook naar allerlei middeltjes grijpen, maar nu gelukkig nog niet.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-03 16:03

Lenn schreef:
Is het nog gelukt Kimmy?


ehm, ben nog niet met wassen bezig geweest. Hij vindt water echt vreselijk, en wil dan voor hem het water ook vermijden. Elke week was ik sowieso zijn staart. Maar om hem elke week onder de tuinslang te zetten...
Ik zal alle tips even uitprinten en nog even goed nalezen...
De 23e heb ik weer een wedstrijd, dan zal ik kijken of ik met een spierwit paard aan de start kan verschijnen Lovers

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 17:07

heb je wel warm water om mee te wassen?