wie gaat z'n B-brevet rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 13:21

zitake, waar woon jij ergens?
ik ga op het bloso-centrum in waregem m'n brevet doen, volgende week.
dat is een kleine dressuurproef met als moeilijkste een S Lachen , en springen ong 90 cm, maar dat hangt ook af van de grootte van je paard/pony.
ze letten niet zo heel erg op hoe het paard loopt, wel op hoe je rijdt.
ik ben al 2 keer mislukt, 1 keer was járen geleden, schoven ze ineens, 5 min. voor tijd, een onopgewarmde 3/4 volbloed onder me kont, ik helemaal panikeren Lachen. de tweede keer, nam ik een pony die ik normaal goed aan teugel kreeg, die netjes sprong, maar nu met al dat volk liep ze enorm sterren te kijken... dus hopen dat ik nu een normaal paard kan nemen Lachen

Enya - Daya :-)


ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 13:38

zijn die proeven zo niet universeel? ("...")
ik vind de theorie van het B-brevet wel echt meevallen hoor. had zonder blokken 29/30, ik vind het ook nog parate kennis. maarja wie ben ik Haha!

de rhille ben ik nooit geweest, wel al over gehoord, schijnt dat het er nogal stipt aan toe gaat, in vijf min. opzadelen, die naar de piste niet... bla bla. is ook maar wat ik hoorde hoor Lachen maar schijnt dat het er wel een goede manege zelf is. kan ook niet anders, van BLOSO moeten ze gecontroleerd zijn.

dusss volgende week vrijdag m'n B!! hopelijk lukt het...

Enya - Daya :-)

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:13

Alieska schreef:
ponyzotje: heb je je b theoretisch gehaald zonder te leren? Dan zal het wel gemakkelijk zijn , want bij is het geen parate kennis hoor. Ik wist bv. niet dathet paard 18 borstwervels en paar ribben had of dat ze 5vof6 lenden wervels hebben. Hehe!! Maar idd. de tuigen en verzorging is bij mij ook paratekennis hoor. Ik zie al uit naar het kamp, hopelijk is dat eens echte training Lachen


toch bv wel dat een paard geen sleutelbeen heeft. dat hij zoveel halswervels heeft als wij. nouja iedereen die aandachtig ooit een paardenboek gelezen heeft weet dat Lachen. verder: rassen, kan er 100 noemen Haha!, hulpgeving, fasen van de sprong en fouten..., hulpteugels.... nee, moeilijk vond en vind ik het niet Lachen. hebben net theorieles gehad vandaag, ter voorbereiding, en het enige wat die lerares zei was 'ja dat weet je wel, lees dat maar. o ja, dit moet je ook nog eens lezen... ja dit weet je al' Haha! Haha! Haha!
het kan natuurlijk ook gewoon makkelijk wezen Schijnheilig

Enya - Daya :-)


ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 21:48

had hetzelfde examen (theorie) als de vorige keer, zal wel weer iets als 29/30 geworden zijn Lachen.
de praktijk ging supergoed, de sprongen 2x weigering op 1 hindernis, maar de rest van het parcours zonder problemen (cube 90cm, oxer 90 en nog een cube van iets meer dan 90 cm). de dressuur ging erg ontspannen...
was erdoor Lachen
eindelijk m'n B-brevet. veel succes aan alle die nog moeten doen!

Enya - Daya :-)

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 12:02

het B-brevet is in belgië, hoewel ze het weinig controleren, wel verplicht op (bijna) alle wedstrijden. het A-brevet is in sommige streken verplicht maar wordt ook zelden gecontroleerd natuurlijk.

Enya - Daya :-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 bezoekers