Maat bit en voer voor lange reis

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-01 21:38

vraag 1
* Ontario moet morgen ruim 2,5 uur reizen met de trailer. Moet ik hem vantevoren voeren, of is dat juist geen goed idee?

vraag 2
* Welk maat bit heeft een Haflinger? 12,5 cm geloof ik? Ik ga nl een bit kopen, maar weet nie psies hoe groot.

TNX! Party!!

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 21:55

ik geef zelf altijd het voer in de trailer dat leren ze dan aan en dan gaan ze zo de trailer op als ze weten dat er wat te snaaien valt!
en het bit is voor elk paard anders je hebt haffies met grote hoofden en monden en kleintjes kan dat niet zo beoordelen,
veel succes verder!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 00:31

Als wij een paar uur met de trailer weg gaan, voer ik of helemaal geen brokken, of min. 2 uur van te voren. Hooi kan wel en ik heb ook altijd een hooinet in de trailer.
Brokken durf ik niet echt te voeren vlak van te voren, de spijsvertering is veel minder als ze zo lang stil staan en dan heb je kans op verstopping.
Een beetje zemelen goed natgemaakt kan eventueel wel, daar zit veel vocht in.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 01:10

jamaica heeft idd 12.5

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 04:08

Dat ligt eraan als ik lang weg moet met de trailer naar wedstrijd en ik ga bv vroeg dan voer ik.
na het voeren ga ik dan wassen etc en ben dan ruim een uur bezig voor we vertrekken.
Hij slaat het ontbijt dan al over
Als je buiten de normale voertijden vertrekt en hij heeft dus al gegeten zou ik niets voeren hooguit een snoepje als ie braaf erin loopt.
Ik heb altijd een hooinet in de trailer of ik nou 10 min weg ga of 3 uur dan heeft ie iets te doen