Hoevaak doen jullie een jonge pony longeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Hoevaak doen jullie een jonge pony longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 17:58

Ik ben vandaag begonnen met het longeren van Passion.
Ik ben er erg tevreden over, omdat er tussen toen ik begon en op het einde een grote vooruitgang zat

Maar ik zat een beetje te twijfelen hoevaak ik hem nu(vooral in het begin) zal longeren. Ik zat te denken aan volgende week pas weer.
Ik heb absoluut geen haast.

Hoevaak doen/deden jullie dat in het begin?

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 19:20

Niet zo vaak 2keer per week 10 minuutjes is zat, als ze zo jong zijn gaat het erom dat ze het snappen, het is niet als een training bedoeld maarr als voorbereiding voor het inrijden, fijn dat er vooruitgang in zit, beloon dat heel erg goed, en vergeet een erg werklustige pony een beetje voor zichzelf te beschermen.

Johan
Berichten: 138
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 19:21

Ligt eraan hoe jong je paard is. Wij beginnen als we paarden onder het zadel brengen altijd met 3 keer rijden per week en de rest van de dagen aan de longe. Zo bouwen we het longeren af en het rijden op in de loop van 1,5 jaar. Met 4,5 jaar zijn ze oude genoeg om 6 dagen per week onder het zadel te lopen.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 19:24

Passion is 3 he?
Dan zou ik beginnen met 2 keer in de week 10 minuutjes.
Lekker rustig opbouwen. Misschien over 3/4 weekjes iets langer en evt een dag erbij in de week.
Maar ik denk dat je zelf wel ziet of passion er plezier in heeft en wat hij aan kan.
Pinky werd amper gelongeerd voordat ik erop klom, hij vind het godsgruwelijk saai.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 22:07

Passion is nu 3 jaar en 3 maanden(3 dus ja Knipoog )
Hij vind het niet hartstikke leuk maar al helemaal niet dat hij haast niet vooruit te branden is, hij loopt flink door(beetje té Haha!)

En ik longeer nu alleen zodat ik 'm dalik kan inrijden, gewoon even dat hij de commando's snapt enzo.
En wat later een paar keer met hulpteugels.

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:45

jah rustig opbouwen.. 2 keer per week tien minuten a kwartier... zo kan die conditie opdoen... en spieren krijgen