Met de trailer door Duitsland, hoe hard mag je??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Semmie
Berichten: 171
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Enschede

Met de trailer door Duitsland, hoe hard mag je??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 12:47

Ja, ik kom regelmatig met de trailer in Duitsland maar weet niet wat de maximum snelheid voor auto's met aanhangers op de verschillende wegen is. Wie weet dit wel?

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 12:50

ik heb weleens gehoord dat je met aanhanger nooit harder als 80 km/h mag..maar op de snelweg gaan we meestal wel 90 km/h officieel dus 80 ...en denk ook niet dat als je je paard erin hebt staan je zo snel 190 km/h gaat rijden

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 12:50

en verder overal gewoon de max. snelheid

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 13:09

met een trailer in Duitsland mag je normaal gesproken 80 km per uur. Daarop is een uitzondering: met sommige zware auto's kun je toestemming krijgen om met trailer 100 km per uur te mogen rijden. Dat heeft te maken met vermogen auto en gewicht/laadvermogen trailer. Dat mag niet zomaar, je moet daar echt een aparte aanvraag voor doen.

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 13:51

en ze zijn hartstikke streng met boetes, ze pakken je met een helicopter vanuit de lucht en je snpat dan niet hoe ze je geflitst ofzo hebben. Wij halen regelamtig paarden uit Oostenrijk met de trailer, maar rijden niet harder dan 80! Als er snelheidsbeperkingen zijn en je rijdt per ongeluk te hard, zijn ze ook erg streng, vooral bij buitenlanders en ze kunnen heel naar gaan doen over de papieren van de paarden enzo

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 16:52

maar het gaat niet om hoe hard je mag met een trailer, let wel er staat ene LEVEND DIER achter in de trailer he, dan zou ik zelf niet hard gaan rijden

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 18:14

ik sluit me aan bij sweety
en in dld zijn ze helemaal niet zo streng hoor, wat hard rijden betrefd, inhaalverbod zijn ze wel streng op , maar op de grotere wegen rijd ik met de vr8wagen altijd tegen de begrenzer aan , ( doe ik in nl trouwens ook Bloos )
met de paardentrailer + paard rijd ik altijd 80-95 ik rijd het liefst vlak achter een vr8wagen , dan trekt ie je mooi mee in zijn zog, en een vr8wagen heeft meestal de cruise control aanstaan, dus hoef je niet bang te zijn dat je ongemerkt veels te hard gaat rijden
ga je daarentegen 70 a 80 rijden op de snelweg, dan ben je juist een gevaar op de weg want dan halen alle vr8wagens jou in!

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 18:47

crossmonster schreef:
met de paardentrailer + paard rijd ik altijd 80-95 ik rijd het liefst vlak achter een vr8wagen , dan trekt ie je mooi mee in zijn zog, en een vr8wagen heeft meestal de cruise control aanstaan, dus hoef je niet bang te zijn dat je ongemerkt veels te hard gaat rijden
ga je daarentegen 70 a 80 rijden op de snelweg, dan ben je juist een gevaar op de weg want dan halen alle vr8wagens jou in!


Echt no offence hoor... maar dit moet ik even kwijt off-topic
Ik rijd dus met trailer op de snelweg ook rond de 90 km/uur... en dan heb je van die assosiale vrachtwagenchauffeurs die het niet kunnen laten met hun 91 km per uur ff in te gaan halen... Om ze vervolgens 15 km verder bij het stoplicht te treffen... En als ik nou inderdaad 70 of 80 reed kan ik me dat voorstellen maar ik reed GVD bijna 100....

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 19:12

ja mursey, die grapjes halen ze idd met je uit. Zelf rijd ik ook vaak door duitsland met de trailer(minstens 1x per wk) en ben geen fan van vrachtwagens
Maar mijn ervaring is toch ook dat de politie best streng is als je harder dan 80 rijdt....

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 19:19

jah kl*te chauffeurs heb je natuurlijk altijd, maar vergeet niet dat de meeste chauffeurs een baas hebben die flink achter hun vodden aanzit!

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 19:21

Dat snap ik... maar toch.. moest het ff kwijt. Knipoog