wintec stock, hoe duur en waar te koop?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

wintec stock, hoe duur en waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 11:32

ik zag net op de site van wintec dat hun ook een stockzadel hebben. aangezien ik graag een stockzadel zou willen om heerlijk mee buiten te rijden, maar ze zo zwaar vind, is dit een mooie oplossing.
er staat alleen op de site nergens een prijs. weten jullie hoe veel deze moet kosten (compleet) en waar hij te koop is?
alvast bedankt

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 11:37


Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 11:39

nope, daar hebben ze hem niet...

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 11:41

jammer
misschien eens bij een ruitepsortzaak langs gaan?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48392
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 11:52

ik heb een tijdje geleden geinformeerd... ik geloof dat ze alleen in USA te krijgen zijn.... en dat je in Australië (?) je "gewone" Wintec kan laten ombouwen...

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 12:03

kijk dat is nou weer jammer... met mijn arme zwakke ruggetje kan ik geen zadel van 20 kilo op mijn beestje tillen...

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 12:38

Lissy, ik heb zo'n wintec stock! Wat heet, wel 2...: zowel de oude als de nieuwe versie. Beiden gewoon via m'n eigen ruitersportzaak. Iedere ruitersportzaak die Wintec in het assortiment heeft zou bij S&K in Harderwijk ook het stock-model moeten kunnen bestellen.

Een paar ervaringen:
* ten eerste moet je wel geduld hebben. Het zadel moet uit Australië komen heb ik begrepen (wordt dus speciaal besteld, er is niet echt voorraad in Nederland) en er gaat zomaar 6 tot 8 weken overheen.
* Het oude model is spuuglelijk, eigenlijk gewoon het oude model dressuurzadel (enkel zweetblad, overduidelijk van stof en plastic), met enorme plastic "oren". Net Mickey Mouse. Het zit heerlijk (door die enkele zweetbladen heel nauw contact), maar de kwaliteit is meer dan bagger. De gaten vallen er werkelijk in. Ik heb er in een jaar tijd 3 versleten en rij nu dressuur met het laatste exemplaar. Met gaten dus, maar het zit zo lekker....
* Na 3 oude modellen is er uiteindelijk een nieuw model besteld. Dit is het zadel wat je op internet ziet. Het is een onwijs stoer ding, alleen 3 maten groter dan het oude model. Het past maar net op mijn paardje, maar ik heb dan ook een heel kort paardje Lachen Ik gebruik deze voor buitenrijden en endurance, ik vind hem niet prettig voor dressuur (veel te ruime zit, ik zit dan liever wat meer opgesloten), maar voor buiten is het riant. 't Is wel lastig om een goed schabrak te vinden, omdat de zweetbladen zo lang zijn.
* Het oude model is heel licht, je beugels zullen meer wegen dan het zadel. Het nieuwe is zwaarder, net zo zwaar als een gemiddeld dressuurzadel van leer. Maar dan dus altijd nog lichter dan een stockzadel van leer...
* Voor het oude zadel heb ik 1.100 gulden betaald. De nieuwe heb ik niet hoeven betalen, vanwege alle ellende, maar komt wel iets duurder uit. Ik schat zo rond de 700 euro?

Wat een verhaal! Ik hoop dat je iets aan mijn info hebt!

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 12:45

bedankt voor de info!

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 14:16

ik heb een stock zadel van www.zadelmarkt.nl (jawel wat een lef hè) en dat weegt echt geen 20 kilo hoor! dat verhaal van Mandymonica had ik toevallig gehoord van Ben Fugers, daar heb je het vandaan toch????

Volgens mij ben jij vorig jaar met een groepje bij ons op vakantie geweest Mandy

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 14:53

Je hebt helemaal gelijk Moritz! Ik dacht al dat ik jou vorig jaar in Brabant ontmoet moest hebben, toen ik je reactie over de Willemshoeve las... Huizen, Noriker, werkt op een school...

Leuk om je hier nu weer tegen te komen.

't Is overigens wel heel ernstig als jij het verhaal over mijn zadel van Fugers te horen hebt gekregen... 't was ook wel een film alles bij elkaar, kan er een boek over schrijven! Maar: eind goed al goed, ik ben nu 100% tevreden!

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 15:03

nou het zat zo: ik had Fugers bij mijn lomperdje en hij had een endurancezadel om te proberen, maar ik vond het te plat en ik informeerde naar de wintec stock, waarvan ik wist dat jij hem hebt, en toen vertelde hij het verhaal!

Ik wil dus ooit endurance gaan rijden, maar ben nu druk met verkeersmak maken, sta dus in Eemnes tegenwoordig, geen Brabant meer voor mij!

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 16:22

In engeland hebben ze hem ook. Bij Robinsons. Je kan daar ook per postoder bestellen. Ik weet alleen niet of hij ook een verwisselbare boom heeft. Want als hij dat wel heeft kan je hem hier in NL natuurlijk makkelijk op maat maken.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 17:10

Op www.wintec.net.au staan volgens mij de officiële dealers in Nederland, misschien kun je het via hen bestellen.