ADVIES NODIG: Dit paard kopen ja of nee?!*FOTO'S*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

ADVIES NODIG: Dit paard kopen ja of nee?!*FOTO'S*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-03 13:08

Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen....

24 september 2002 werd Julia verkocht, een manege pony waar ik erg aan gehecht was geraakt. Ik was kapot en was van plan me niet meer aan een manege paard te hechten. Daar heb ik me niet aan kunnen houden. Niet lang nadat Julia verkocht was kwam er een nieuw paard op de manege: DUC. Ik reed steeds vaker op hem, en als ik me verveelde of Julia miste dan was ik bij Duc te vinden. Ik wist dat ik afstand moest houden, want ik wilde me niet aan hem gaan hechten. Het is maar weer gebleken dat je dat soort dingen niet in de hand hebt. Wel heb ik deze goed onthouden dat het een manege paard is en dat ie dus opeens weg zou kunnen zijn. Duc heeft van het begin dat ie bij ons op de manege staat al wat moeite met de galop. Die problemen zijn alleen maar erger geworden. Dat is niet het enige probleem, hij gooit zijn tong over het bit, drukt zijn rug weg... Als je wat verder gevorderd bent is ie nog wel te rijden qua nageeflijkheid. Maar je ziet dat hij niet gelukkig is op de manege, hij kan het gewoon niet aan.

Gister werd ik door de eigenaar van de manege apart genomen. Het ging over Duc zei hij. Hij vertelde me dat de handelaar op zoek was naar een ander paardje, en dat hij Duc ging inruilen. Hij zei dat ik hem wel kon rijden, maar dat hij op manege niet kon blijven. En daar heeft hij gelijk in, het is geen manege paard. Hij zei dat ik Duc van hem kon kopen, iets waar ik zelf al serieus over zat te denken. Maar dan eerder over een half jaar. Als ik geld had. Hij vraagt er 1200,- voor. Ik vind het aan de ruime kant voor een vosruin van een jaar of 6/7 van ik schat 1.60m die moeite heeft met galop, last heeft van zijn rug en zonder zekerheid of dit ooit nog goed kan komen. Hij advieseert mij hem niet te kopen, ik ben immers een student van 17 die in hartje amsterdam woont en denk ik niet veel financieele steun krijgt van ouders... Er is vast een manier om aan 1200,- te komen, maar dan ben ik er nog niet. Zoiu ik hem kopen, dan wil ik hem sowieso tot augustus o.i.d. op de wei willen zetten en daarna verder kijken. Ik moet het er ook nog met mijn ouders over hebben, maar ze wisten wel al dat ik met het idee van kopen liep, maar nu gaat het wel erg snel.

Heel erg bedankt voor het lezen
Wat is jullie advies na dit verhaal?
Groetjes Remi

En dit is nou Lovers DUC Lovers :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Reem op 02-07-03 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"


Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-03 13:18

Nou ik weet denk ik wel zeker dat Duc niet door de keuring heen komt, maar ik laat hem ook niet keuren. Duc is gewoon een heel leuk lief en mooi pardje, perfect voor mij. Hij is nog aan de jonge kant, en volgens mij met geduld en één ruiter zal het ongetwijfeld beter gaan. Maar jullie hebben ook wel gelijk hoor, maar hij verdient een goed baasje, hij is echt de goedheid zelve. Je weet nooit waar ze heen gaan hè, na de handelaar.

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-03 13:21

kinglover schreef:
als je een paard financieel niet aankan, dan zou ik als ik jou was het paard goedkoop ergens neer zetten, en dan heel rustig aan op zoek gaan, naar een zeer geschikte baas, iemand waarbij je gelijk de klik hoort


Hier heb ik inderdaad dus ook aan gedacht.. Maar echt goedkope stalling is moeilijk te vinden hier in de buurt. Ga ik verder, heb ik ook problemen met vervoeren, al moet dat kunnen lukken.

Ik moet er echt goed over denken en praten, maar echt veel tijd heb ik net. Het is onduidelijk wanneer de handelaar en geschikt paardje voor duc heeft gevonden.

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-03 13:32

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt geloof ik, kinglover.
Duc staat op een manege en de handelaar is op zoek naar een ander paardje voor duc. Als hij een ander paardje gevonden heef t gaat duc weg. Ik denk dat dat wel binnen een half jaar gebeurd is! Ik zou hem dus eerst moeten kopen, stallen en dan zou ik als ik het niet aankan een nieuw baasje kunnen zoeken.

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-03 13:53

Ja, ik kan natuurlijk altijd lager bieden... Maatr keuren, ik weet eerlijk gezegd niet een s hoe dat moet en kost dat geld.. a sorry ben een beetje een groentje qua eigen paard zeg maar. En wat heeft dat keuren voor nut,. ik bedoel ik denk niet dat ie goed gekeurd wordt...

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-03 14:07

Ja volgens mij hebben jullie gelijk. Ik zat er zelf ook al aan te denken om een veearts er misschien naar te laten kijken. Maar ik zou hem dus wel moeten laten keuren. Maar ik ga dan wel voor de goedkope versie *schaam*. Maar beter dat dan niets. En wat als ie niet wordt goed gekeurd..?

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-03 18:26

Bedankt allemaal! Ik heb nog steeds niet besloten, maar ga er wel met mijn moeder over hebben vanavond. Is zij nou heel erg tegen, tja dat denk ik dat ik het beter niet kan doen, want je ouders tegen hebben is geen goed teken. Vindt zij het echter goed dan ga ik sowieso er eersty een DA bij halen en hem even zijn zegje laten doen. Dan denk ik toch dat ik eerst 1000,- ga bieden. Ik heb vandaag al heel wat site qua stalling en weide afgezocht, en de prijzen liggen erg uiteen. ALS ik hem koop wil ik hem de eerste 2 maanden op de wei zetten en hem weer even een paard laten zijn Haha!. Daarna verder kijken.
Ik twijfel dus nog steeds, er zijn veel nadelen maar ook voordelen...
Eerst maar eens met mijn ouders praten...

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-03 18:33

TADAA Lovers Kwijl
-------
Lips are sealed de foto's doen het na 5 minuten al niet eens meer. Dus sorry, voor alle mensen die 'm nu niet meer gezien geeft.. Ach gut
Laatst bijgewerkt door Reem op 02-07-03 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-03 18:51

Nou ik heb net geprobeert het met mijn moeder over te hebben, maar zij is dus echt helemaal tegen.... Ze zegt dat een eigen paard geen optie als je werkt en een studie doet. Bovendien zegt ze is het veels te duur. Nou het is niet echt leuk om te horen hoe je moeder gelijk heeft. Maar ik wil het echt graag, maar misschien is het beter dat ik het niet doe.... Als mijn moeder al niet achter me staat, ik denk dat het dan vrij onmogelijk is.

Iemand misschien interesse in Duc...?
==> [EA] Duc zoekt goed tehuis, anders naar handelaar!

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 18:47

Citaat:
Bovendien is ze gek op het beest, dus als 'ie er eenmaal is dan blijft 'ie, come hell or high water.


Dat is denk ik niet helemaal waar, ik was namelijk van plan, als ik heb kocht en hem niet kon betalen achter af zelf een particulier voor te zoeken.

----------

*UPDATE*
Heb na lang wikken wegen besloten hem niet te kopen. Onder andere om de vele onzekerheden, zijn fysieke toestand, de kosten en de tijd. Het zou vast allemaal wel kunnen,maar het is me erg veel afgeraden, o.a. door m'n moeder..En eigenlijk hebben zij ook wel gelijk, het is bijna onmogelijk. Tijd heelt de wonden al zal het wel pijn doen. Ik heb er gelukkig wel altijd mee rekening gehouden dat hij vroeg of laat weg zou gaan. Ik ben me wel aan hem gaan hechten, maar anders dan toen ik me aan Julia had gehecht, en daar ben ik heel blij mee!
Bovendien hoorde ik vandaag dat hij hoogst waarschijnlijk morgen al weg gaat!! Verdrietig Maar eigenlijk is het beter, want zo op de manege is voor hem ook geen pretje. Ik heb nog even met hem gewandeld en hem laten rollen in de bak, toen lekkergepoetst en heb helemaal piekfijn in orde is: voetjes bijknippen, staatr uitpluizen en bijknippen, manen getrokken, hoefjes schoongemaakt en ingevet. Dan is ie in ieder geval het mooiste en best verzorgde paardje dat de handelaar dan heeft! Ach gut Lachen

Iedereen bedankt voor de adviezen, ook die hebben me geholpen bij de beslissing!

Groetjes Remi

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 20:55

En ik kan het gewoon echt niet betalen, hoe graag ik ook wil....

Nou Lau, dat is lief van je! Ik moet 'm echt nog een keer zien *schaam*

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, fokfanaat en 46 bezoekers