klein dressuur shabrak?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linda_k
Berichten: 188
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Velserbroek

klein dressuur shabrak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 10:07

Ik heb een pony van 1.45m en een dressuurzadel die niet zo heel groot is. Als ik dan ga kijken voor een shabrak loop ik tegen het probleem op dat er voor een dressuurzadel alleen maar de maat 'veel te groot' is.

Het is dan maat dressuur, maar die zijn te groot. Mijn pony verdwijnt er helemaal onder! Zijn er ook kleinere maten dressuurschabrakjes?

Herkant iemand dit probleem en hoe los je dat op? Krimpen ze bijvoorbeeld erg in de was?

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 10:13

er zijn zeker kleinere shabrakjes. ook vierkante. weet alleen niet zeker of ze deze ook dressuur noemen. maar ze moeten zijn te vinden.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 10:14

erm.. maat cob?
Zijn ook gewoon in dressuur te koop hoor Lachen

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 10:18

Een goedkope kopen en die dan even wassen. Zijn ze geheid gekrompen

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 10:20

kebie schreef:
Een goedkope kopen en die dan even wassen. Zijn ze geheid gekrompen


nee dat kun je beter niet doen.
Dan krimpen ze misschien in een andere vorm (wat niet de bedoeling is)
je hebt ook maat Pony dressuur hoor! en Cob!


Linda_k
Berichten: 188
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 10:26

In de winkel waar ik gisteren was hadden ze alleen dressuur in de maat paard zeg maar. Degene die me hielp in de winkel zei dat kleinere dressuurshabrakjes niet bestaan. Vandaar dat ik me even zorgen maakte hoe ik dat moet gaan doen.
Ik ben dus gewoon niet goed geholpen maar in die winkel hadden ze het dus in ieder geval niet. Moet ik toch eens in een andere winkel gaan kijken.

Als ik kijk op de website van ooteman zie ik dat ze de maten veelzijdigheid, dressuur en cob hebben. Zou die maat cob dan ook in dressuur zijn?

Goed dat ik weet dat ze dus wel bestaan, ik snapte het al niet.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 10:49

Bij ons in de buurt heb je dressuurshabrakjes ook alleen in mt Full. Ze zijn wel te bestellen, of te laten maken, maar zo in het assortiment hebben ze het niet.

Je kunt het eens vragen in de ruitersportzaak, of ze ze kunnen bestellen?

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 11:13

je kunt bijna nergens meer dressuursjabrakken maat cob vinden... ik heb hetzelfde probleem. een arabier die niet zo groot is en dan ook nog een korte rug heeft.
ik heb nu 1 cob sjabrak en 1 full... maar die full gebruik ik echt alleen maar als die cob in de was zit.
ik hoorde dat harry's horse ze nog heeft, en in de horselover gids stond ook 1 dressuur sjabrak wat in maat cob verkrijgbaar was

Linda_k
Berichten: 188
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 15:29

Ik heb op de site van harrys Horse gekeken en daar staan wel shabrakjes en in allerlei maten, maar geen cob dressuur.
Bij Divoza hebben ze dat ook niet en ik heb nu maar de horselover gids besteld.
Ik heb Ooteman gebeld en daar hebben ze ook alleen dressuurdekjes in de maat full maar ze hebben een model die wat kleiner valt dus ga ik daar maar even naar kijken.

Boris
Berichten: 131
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 15:41

Onder het dressuurzadel van mijn haflinger leg ik tegenwoordig alleen nog maar "zadelvormige" sjabrakken. Probleem met de vierkante is dat ik de maat full wel nodig heb voor de lengte van de zweetbladen, maar dat ze dan veel te ver op de rug liggen, met gevolg: pony weg! Zadelvormig past dus wel en ik vind het nog mooier ook, wie weet ook voor jou de oplossing?

Linda_k
Berichten: 188
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 15:44

Dat is wel een idee inderdaad. Wat betreft het zadel is het shabrakje in maat full niet zo gek groot. Maar precies wat je zegt: pony weg! Ze verdwijnt eronder!
Bedankt voor de tip! ik zal eens gaan kijken.

Ik had een mailtje gestuurd naar Harrys Horse en die sturen net terug dat ze een dressuurdekje maat cob niet hebben en ze weten ook niet of dat nog wel gemaakt wordt.

Boris
Berichten: 131
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 16:22

Nog aanvullend, ik heb nu een sjabrak van Stubben (zadelvormig), kost een paar centen maar is wel erg mooi en is bij mij het enige dat goed blijft liggen. Oh ja, in de "zadelvormige" (is daar eigenlijk een goed woord voor?) heb je ook verschil in dressuur en vzh, dus daar wel op letten, maar dat had je zelf ook vast al bedacht. Succes ermee!

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 20:42

eurostar heeft ze ook in het assortiment!! in verschillende kleuren, met biesjes en randjes. Probleem is vaak alleen dat er bij de gemiddelde ponyruiter, de ouders moeten betalen. en die willen vaak niet meer geld dan nodig uitgeven. En daarom worden ze niet op voorraad gelegd.....