Manege Reyerbos (Ridderkerk)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mars_oud
Berichten: 487
Geregistreerd: 19-09-01

Manege Reyerbos (Ridderkerk)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 17:25

Hallo Allemaal,

Heb me vandaag op de wachtlijst laten zetten bij Manege Reyerbos.
Wie van jullie staan er allemaal op Reyerbos?
En ben erg benieuwd naar verhalen over die manege.
Ben er vanochtend geweest en zag er allemaal erg netjes en schoon uit.
Paarden stonden er erg goed bij ook...

Ben alleen vergeten te vragen, je hebt 3 verschillende maten stallen zag ik. Een ponystal die ik wil is dat zo'n hele kleine die bij de binnenbak staan of is een ponystal die middelmaat stal?

Hoop dat ik geen jaren op de wachtlijst sta, maar paar maandjes mag nog wel... Zoek eigenlijk vanaf 1 oktober nieuw plekje...

Spannend allemaal Lachen

Groetjes Marcia

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 18:45

ben er toen een keerje geweest met jolanda mee zag er iid er goed uit allemaal . conny staat daar ook ( als het goed is ) met blaus.
je kan er ook best buiten rijden volgens mij

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 19:03

Klopt Conny staat er ook met Blausje. Ik heb haar daar toen een paar keer les gegeven. Ook buiten, en dat is redelijk te doen.
Verder wordt het inderdaad netjes schoongemaakt....tenminste...telkens als ik daar was, moest ik erg uitkijken voor de man met de bezem..Haha!...die was nogal ijverig..Knipoog

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 19:13

Marianne (gijs op bokt) staat er dacht ik. En een vriendin van mij ook.
Ik ben er vroeger weleens geweest (paar jaar terug al), dus over hoe het nu is kan ik niets zeggen.
Hopen voor je dat je niet te lang hoeft te wachten Knipoog

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 20:00

Ik heb er gestaan nog voordat het toen afgebrand was.. ik ben toen verhuisd naar Simonshaven.. en was heeeeeel blij dat ik er weg was.. om heel eerlijk te zijn. de stallen waren goed te doen, alleen de mensen.... Er zit zo'n hangkantine bij he... verder werd er heel erg gestolen.. Oa mijn winterdeken (zo van mijn paard gehaald midden id winter, kwam ik aan stond ie met zijn haartjes overeind op stal) mijn thermobroek (net een week oud, even laten drogen over mijn kast.. binnen 5 min weg) en wat flessen equistar(gewoon vervangen door water) enzo.. Verder kreeg mijn paard nooit nat hooi als ik er even niet was, waren ze het "vergeten".. ik had er mijn buikje van vol!! Wat was simonsaven dan anders zeg. leuke mensen die er voor hun paard kwamen, en heeele mooie accomodatie..
Ik weet natuurlijk niet hoe het nu is op RB he... misschien is het wel stukken verbeterd,,,

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 20:03

gijs staat idd op reijerbos.
ik heb er stage gelopen.
gezellige manege en netjes idd.
de stallen daar aan de kant van de binnenbak daar staan manegepony's in. dat zijn de kleinste stallen.
stallen voor de privé paarden en pony's zijn wat groter. daar heb je als ik het goed zegt 2 maten in (+ maatje van de manegeponystallen is dus 3 in totaal). de ponymaat voor privé paarden is dus idd de middelste maat.
in het reijerpark hebben ze een rondje ruiterpad aangelegd dus dat is wel fijn. en in de zomer kan je ze op de wei zetten voor uurtje of 1 -2.
's avonds ben ik er nooit geweest dus ik weet niet of het dan druk is in de bak enzo.
maar overdag was het altijd wel vrij rustig.

ps: de hangkantine is er inderdaad nog met uitzicht op de binnenbak.......

Mars_oud
Berichten: 487
Geregistreerd: 19-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 00:12

Heel erg bedankt voor de informatie over Reyerbos allemaal.

Passionato,
Die manege in Simonshaven kan je daar wat meer over vertellen?
Wat zijn de kosten daar per maand? Sta op reyerbos op een wachtlijst en heb geen flauw idee hoe lang dat gaat duren namelijk. Zelf was ik wat ik gezien heb erg tevreden over reyerbos en als mensen naar me willen kijken als ik aan het rijden ben zullen ze het wel de moeite waard vinden denk ik dan maar Lachen Deken stelen zullen ze bij mij niet, want heb een ijslander en die heeft geen deken op... Zie wel als het me niet bevalt kan ik altijd weer op zoek gaan naar wat anders... Maar bedankt voor jou mening wil graag alles horen ook de minder leuke kanten Lachen

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 00:38

Ik vind daar een ontzettend poedersuiker sfeer hangen, echt van die ongezellige mensen. Ik voreg wat over een paard dat tew koop stond, gelijk zo arrogante mond, en echt ongezellige boel. Scheve mond Vind ik dan.
Staan de manege pony's daar trouwens altijd op kale grond?
Verder is het wel luxe en mooi!

Mars_oud
Berichten: 487
Geregistreerd: 19-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 00:43

Wat bedoel je kale grond?
Ik heb wel gezien dat er een aantal stallen leeg waren, zonder stro.
Maar zal wel omdat de paardjes lekker op het land staan denk ik Lachen

De sfeer verder maakt me niet zo heel erg uit, ik kom er voor mijn paard en vind het belangrijk dat ze goed voor de paarden zijn Lachen

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 01:06

Ja dat is nou juist punt twee.... ik kon er heeel moeilijk tegen dat mijn paard gewoon niet te eten kreeg...

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 08:09

zeg passionata dat is wel heel erge negatieve reclame hoor, mijn paard staat daar al 2,5 jaar en ik kom er al heel wat jaartjes, maar ze krijgen de beste brokken die er zijn en tussen de middag zemelen en 2x per dag kuilgras. ze worden eerder vet dan mager.
de sfeer is gewoon gezellig, ligt ook aan jezelf, dat is overal zo.
die (hang)kantine is gewoon de plek waar je gezellig met elkaar wat kan drinken, zitten trouwens ook altijd mensen van de tennis.
pony's staat in de zomer altijd buiten en als ze dan even binnen zijn voor de les is het logisch dat ze geen boxen volgooien met stro, dacht ik.
hebben ze niet gezegd hoeveel er op de wacht lijst stonden Mars?

bij wie ben je geweest?
en wanneer?

groetjes marianne

Mars_oud
Berichten: 487
Geregistreerd: 19-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 11:37

Ik denk dat je op elke manege groepjes mensen hebt en of je daar tussen past of niet ligt natuurlijk helemaal aan jezelf. Toen ik er gister was waren ze erg aardig allemaal en zag er keurig netjes uit, de paarden stonden er goed bij Lachen Mijn eerste indruk was super... Nu hopen dat ik oktober daar naartoe kan en geen jaar op de wachtlijst hoef te staan...

Mars_oud
Berichten: 487
Geregistreerd: 19-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 16:50

Zijn er nog meer mensen op bokt die op manege reyerbos staan?

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 20:13

de eigenaar van junta staat daar.. en die heeft het heel erg naar d'r zin...
voordat de manege afgebrand was, was niet goed daar.. maar nu het is echt poepie chique... ze krijgen allemaal gewoon te eten... en jah op welke manege word er nou niet gestolen. het enige nadeel is dat er maar eentje echt goed les geeft.. jammer dat ze wel een eigendunk heeft.. maar verder is het heel gezellig daar...

sochtend kan je gewoon vrij rijden. tot 3 uur geloof ik.. en dan beginnen de pony lessen.. maar dan heb je nog 2 buitenbakken.. waarvan eentje netjes is en de andere best wel zwaar... en s'avonds is er les voor de pensionklanten.. en mensen van buiten af.. het park eromheen is heel netjes.. waar ik ook wel eens ga rijden...

mijn mening is dat het daar echt super gezellig is...je paarden worden netjes gevoerd enzo...

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 21:53

Ik heb het dan ook over heeel vroeger he.. nog voor het afbranden!! (heb ik er ook bij gezegd) ik weet natuurlijk niet hoe het daar nu is.. Kijk en de mensen tja.. ik heb eigenlijk nooit problemen met iemand gehad ofzo, ook niet op de andere manege waar ik gestaan heb, ik heb alleen toen gezeur gehad dat ze mijn paard elke keer "vergeten" waren eten te geven.. heb er ook leuke tijden gehad.. vooral de ponykampen haha

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 00:27

ponykampen doen ze sinds een paar jaar niet meer...
en ze krijgen inderdaad goed te eten, sommige vinden te goed Knipoog
de stallen van de manegepony's zijn nu inderdaad kaal. ze staan dag en nacht op de wei nu en ze komen alleen uit de wei voor de lessen. dus ze komen amper in die stallen.
de stallen worden 1 keer in de week uitgemest en verder elke dag opgestrooid.
en bij de paarden die op zaagsel staan wordt elke dag de poep eruit gehaald en de natte plekken, en zo nodig een nieuw pak zaagsel erbij.
er komt trouwens ook een nieuwe longeerbak, op de plek waar is de mesthoop was, of is die er inmiddels al?

Nair

Berichten: 118
Geregistreerd: 05-06-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 17:07

Hoi,

Mijn schoonzusje carmen staat daar met haar paard Romeo samen met mijn tante Jeanet.
Ik zelf zou er nooit willen staan, maar dat is heel persoonlijk. De paarden worden er super verzorgd en ook de manege ziet er super uit. Alles van luxe heb je bij de hand. Solarium, stapmolen enz.
Ik zelf hou niet zo van de sfeer op een manege, maar dat is zoals ik al zei persoonlijk.

Groetjes Nair

Mars_oud
Berichten: 487
Geregistreerd: 19-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 17:25

Hallo Nair,

Wat is er dan met de sfeer op die manege?
Wil graag alles weten, maar voorlopig sta ik nog een tijd op de wachtlijst ben ik bang Boos!

Tinka

Berichten: 3750
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 20:09

Ik sta er ook, nu iets langer dan een jaar en vind het erg gezellig. Veel mensen vinden het een kouwe kak manege maar dat is helemaal niet zo. Er staan ook veel mensen die gewoon recreatief rijden. In de kantine kom ik niet zo vaak, daar heb ik meestal geen tijd voor. De verzorging is goed, 1 keer in de week worden de stallen helemaal leegehaald en dan zeer ruim opgestrooid, iedere dag wordt er bijgestrooid. Overdag kan je altijd in de binnenbak en 's avonds meestal ook wel zo'n 2 uur. Je kan ook altijd in de buitenbak rijden. Soms wordt mijn paard wel eens vergeten met voeren, vooral als ik tijdens het voeren aan het rijden ben, dan denken ze dat dat een lege stal is. Maar dan mag je altijd alsnog voer pakken. Mijn paard is absoluut niet mager, dus erg vaak zal het niet vergeten worden. Natuurlijk heb je overal wel geroddel, maar er zijn ook zat leuke mensen. Ik geloof wel dat er een erge lange wachtlijst is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 11:30

Ik sta er ook al weer bijna een jaar, maar laten we nu allemaal eerlijk zijn, op elke stal is er wel mokkigheid, en word er weleens wat gestolen, zolang jij maar gewoon goed je spullen in de gaten houdt, en je kastje op slot doet, is er niks aan de hand.

De paarden staan er gewoon goed bij, en als je het ergens niet mee eens bent, kun je dat toch gewoon zeggen ?

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 12:50

Ik ben 1x op Reyerbos geweest. Toen ik aan kwam rijden, moest ik al wennen. Het is een recreatiecentrum met andere sportfaciliteiten. Een grote parkeerplaats en een modern uitziende manege. De stapmolen stond aan de P-plaats met daarbij div trailers, los naast de manege. Binnen zag het er netjes uit. Op mij kwam het heel fabrieksmatig over. Rijen stallen in een grote open ruimte, zoveel mogelijk paarden stallen.
Ik vond eea koud aandoen. De uitrij-mogelijkheden zijn meestal aangelegd, "synthetisch". Maar dat komt omdat ik niet gewend ben aan zulke lokaties. Ik bedoel daarmee...in de Randstad. Ik heb er zelf gewoond en het ziet er gewoon heel anders uit.
Hier zijn maneges anders, warmere uitstraling en je zit midden in het land..meestal bossen in de buurt of er pal langs.
Heb ook effe gekeken op HC Simonshaven. Dat ziet er ook goed uit..meer landelijker. Maar ik schrok effe van die stallingsprijs..
Maar goed. Ik kan dus niet echt een oordeel geven, eea viel me gewoon op. Maar dat komt omdat ik het niet gewend ben.
Succes met een plekkie vinden..EN.. overal vind of laat je wat.

shabash

Berichten: 377
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 15:43

Ik heb er ook gestaan voor de brand. Ik vond het wel leuk maar kwam daar dan ook enkelt voor mijn paard. En niet voor de kantine mensen. Het nadeel was voor mij alleen dat ik alleen savonds kon ivm werk, en dus altijd savonds buiten stond met me paardje. Omdat hij toen nog maar 2 was en niet kon rijden kon ik geen gebruik maken van de binnenbak. In de zomer deden ze de lessen buiten en stond ik met 30 graden in de binnenbak. Toen besloten om toch maar een andere stal te zoeken anders betaal je een hoop geld voor alleen een buitenbak. Toen de tijd was het opstrooien van de paarden wat minder. Als HUN vonden dat je paard er goed bij stond dan gooiden ze er niets bij en moest je weer gaan bedelen voor een plakje stro. Meestal pakte ik dat gewoon want toen der tijd stond het stro gewoon in de kleine binnebak. Voelde me wel een dief maar had ook geen zin in om elke dag naar José te rennen. Voor de rest vind ik leskwaliteit slecht alleen Patty geeft goed les. Toen de tijd werkte miriam er nog en die was echt super goed voor de paarden en gaf ook heel goed les. Helaas na de brand heeft zei ontslag genomen. Ik weet niet hoe het nu is. Maar volgens mij wel goed. Veel succes met je keus.

aardbei

Berichten: 470
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 20:21

Hallo,

Ik wil even zeggen dat ik al bijna 10 jaar rij op Reyerbos en sinds September staat mijn paardje er ook!! Ik heb het er enorm naar mijn zin en als er plek is moet je zeker naar Reyerbos komen (geldt voor iedereen trouwens)....Ik vind het gezellig, je paard staat er goed bij, je wordt goed begeleidt met lessen enz als je dat wil...

Mijn advies:
KOM NAAR REYERBOS Tong uitsteken

aardbei

Berichten: 470
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 20:24

O en nog even iets: de sfeer is superleuk daar!!! En de kantine is geen "hang"-plek, maar daar kan je gewoon eten, drinken en praten...bij sommige maneges/stallen moet je het doen met een oude bank in een houten keet!! En trouwens...als je het al hangen vind....niet klagen, want ze kunne het ook voor je box doen en dat veroorzaakt weer onrust bij de paarden Knipoog....'t is maar hoe je het bekijkt...

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 20:55

Dit is een oud topic. Vandaar een slotje.