heeft iemand tips om te sparen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

heeft iemand tips om te sparen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 17:13

ik weet niet of het hier hoort hoor.
maar ik moet echt gaan sparen Tong uitsteken
maar als ik mn salaris heb gekregen wil ik een dekje schoenen boeken spulletjes enzo kopen en dan denk ik ik moet sparen nou ja vanaf volgende maand en zo denk ik dan elke maand.
weet iemand iets hoe je dit kan oplossen???
groetjes

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 17:15

zodra je je salaris binnenkrijgt gelijk een (redelijk) bedrag op een spaarrekening zetten. Je gewone rekening blijft dan je 'gebruiksrekening'. En als je aan het eind van de maand nog wat overhebt, weer 'afromen' naar je spaarrekening.

gewoonIsa

Berichten: 309
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 17:16

Elke maand automatisch een bedrag over laten schrijven naar een spaarrekening? Ik doe dat ook, alleen plunder ik deze rekening dan ook weer regelmatig. Haha!

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 17:19

ja inderdaad ik ga met ArwenLune mee...
ik doe precies het zelfde ik schrijf meteen zodra ik mijn salaris heb een groot deel door naar een spaarrekening (waar ik ook niet zomaar aan kan komen) en houd ik nog wat over van alles wat er verder op mijn rekening komt dan blijft dat nog een paar dagen extra staan totdat ik mijn salaris weer heb en dan gaat dat deel meteen mee met het deel van mijn salaris naar een spaarrekening ... zo groeit dat bedrag wel aardig vlot

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 17:20

jathnx dat ga ik ook doen

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 17:21

Ik ben afschuwelijk met geld, geef altijd alles te snel uit. Maar heb nu de oplossing: iedere maand word er gewoon €50 afgeschreven van mijn rekening. En omdat ik zo trots ben op mijn gespaarde geld kom ik er ook (nog) niet aan!

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 17:40

Je kan het volgens mij ook op een rekening laten storten en dat je het er niet af kan halen tot het moment dat jij van te voren hebt aangegeven. Bv eind van het jaar, na twee jaar, enz.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 18:19

ik heb onlangs een spaarpot gekocht.
en elke keer als ik in mijn portomonnee weer veels te veel munten heb zitten,doe ik alles in die spaarpot
daarnaast doe ik er mijn cadeau geld in of als ik eens iets extra heb ook.dat stort ik op een aparte rekening.daar stort ik ook elke maand een beetje op.zo spaar ik beetje bij beetje toch nog Haha!

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 18:35

Ik heb een spaarrekening waar ik zelf geen geld af kan halen. Dat moet mijn vader dan doen. Ik stort daar regelmatig geld op maar zo geef je dus geen geld uit aan onzin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 18:50

Elke maand een vast bedrag op je spaarrekening zetten
en voor jezelf zo consequent zijn daar af te blijven.

En als je iets leuks ziet in de winkel, met jezelf afspreken dat je pas een week later terug mag om het te kopen.
In die week ga je bedenken of je het ook echt nodig hebt.
9 van de 10 keer kom je tot de conclusie dat je het niet nodig hebt en vind je het niet meer moeilijk om het te laten liggen.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 19:50

niet meer naar een ruitersportzaak gaan.

evelyn
Berichten: 254
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 20:05

ik doe vaak kleingeld in een potje, lijkt langzaam te gaan maar als je elke dag je portomonee even checked op kleingeld dat je in principe wel kunt 'missen'gaat het best snel. *LOL* en inderdaad een vast bedrag per maand van je salaris op je bankrekening laten storten...

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 20:11

bedankt allemaal Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 20:12

Denk je dat je er ook wat aan hebt? Lachen
Of denk je, die l*llen wel heel erg makkelijk allemaal Gaaaap

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 20:13

ik kan nu ook niet sparen, al m'n geld gaat in m'n autolessen .
maargoed ik wil m'n rijbewijs wel erg graag.
ik heb geen spaarrekening trouwens Clown
maargoed ik betaal sharir altijd al zelf(hij heeft wel een eigen rekening waarop m'n zus en ik steeds evenveel storten). en ik had weleens een hoop geld op m'n rekening staan, maar toen kochten we een nieuw zadel voor sharir en voor mezelf een digitale camera. uhmm toen was er weer aardig wat vanaf Clown Bloos

als je echt wilt sparen lijkt me het automatisch overschrijven van geld naar een spaarrekening de ideale oplossing.

je moet er trouwens vooral niet over nadenken hoeveel uur je nu moet werken voor een bedrag wat je later per uur uit betaald krijgt...

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 20:14

runningkawa schreef:
En als je iets leuks ziet in de winkel, met jezelf afspreken dat je pas een week later terug mag om het te kopen.
In die week ga je bedenken of je het ook echt nodig hebt.
9 van de 10 keer kom je tot de conclusie dat je het niet nodig hebt en vind je het niet meer moeilijk om het te laten liggen.

Ik vind dit een hele goede!

Ik heb 2 spaarrekeningen. 1 voor de mooiere en luxere dingen of als iets kapot gaat. En 1 om niet aan te komen!
Zo is het niet gelijk een rib uit je lijf als je iets duurs koopt, je had immers al geld opzij gelegd, je wordt ook kieskeuriger omdat je er zo lang over gespaard hebt. Je denkt goed na voor je het koopt maar je bent daarna ook erg zuinig op die spullen!

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 20:21

ik heb een aparte rekening voor mijn paard *grijns* daar stort ik iedere maand het stalgeld op + 50 euro extra (hoefsmid, veearts, spullen) en als ik geld over heb (gebeurt zelden hoor) stort ik het er ook op, zo heb je een rekening voor je huishouden (als je dat al hebt) en je paard en hoef je niet 2 weken per maand brood met pindakaas te eten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 20:24

Mag er bij jullie nog 2 weken pindakaas op, wat luxe Knipoog