Welke transportbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-01 16:35

Ik ga me in oktober inschrijven bij de Belgische LRV. Dus dan moet mijn paard vervoerd worden en ik kan mee met een vrachtwagen. Nu ben ik dus al stilaan een wedstrijduitrusting aan het kopen. Ik heb al een witte rijbroek, dressuurblouse, wit zadeldekje, plastron, witte handschoenen en voor mijn paard al een staartkoker. Het volgende dat ik wil kopen zijn transportbeschermers. Ik had gedacht aan die van Eskadron. Welke hebben jullie en wat zijn jullie ervaringen ermee?

wenda

Berichten: 384
Geregistreerd: 21-07-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 16:39

Hoi,

Die van eskadron zijn goed en makkelijk.
En de benen zijn goed beschermt

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 16:42

Ik heb nu deze maar vind ze niet echt handig.
Afbeelding
(niet dezelfde maar zijn ongeveer even groot zeg maar)

Ik wil graag transport beschermers die meer beschermen dan alleen de pees en hoef.
dus ben nu aan het sparen voor zoiets:

Afbeelding

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 16:53

Ik heb lage en hoge transsportbeschermers liggen, maar ik gebruik ze eigenlijk nooit. Ze waren naar een paar keer gebruiken al op een paar plaatsen kapot. Nu gebruik ik altijd lappen met bandages. Daar hebben ze ook wat meer steun aan omdat wij toch vaak lange ritten hebben (3 uur op de trailer of langer). Als ze niet zoveel ervaring hebben in de trailer, doe ik ze ook springschoenen om. Eerst de springschoenen en dan grote lappen (van een oude wollen deken bijv.) met bandages (4m). De lappen steken er boven en onder uit en verdelen de druk van de bandages.

Zelf vind ik dit ideaal omdat bij pony's die grote transsportbeschermers vaak niet zo goed blijven zitten.

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 16:59

Hoi,
ik heb van die 'lage' beschermers gekocht van Harry's Horse. Die zijn gevoerd met bont en vallen over de hoef heen. Door vier brede klittenbanden zij n ze makkelijk om te doen en verschuiven niet. (ik heb een grote E-pony) Ik heb er geloof ik f50,- voor betaald en die 'hoge' kosten f100,- meer.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 17:03

Ik heb denk ik dezelfde als jou. Ik weet het merk niet omdat ik ze dus bij Robin gekregen heb. Ze zijn blauw met rode klittenband sluitingen. en Wit bond van binnen. Ze zijn best fijn maar wil toch meer bescherming.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-01 17:28

Ik bedoel dus deze transportbeschermers:

Afbeelding

Afbeelding

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 17:58

Ik wilde ook transportbeschermers kopen, maar ik zie er toch maar vanaf. De meesten zakken snel af of gaan kapot. Soms doe ik bandages met onderlappen om en peesbeschermers, maar meestal helemaal niks.

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 19:42

Van eskardon schijnen inderdaad lang mee te gaan.
Zelf gebruik ik fleece bandages met onderlappen.
Ervaring met transportbeschermers is dat als een paard onrustig is dat ze zakken. Moet je er alsnog bandages omheen doen.
Voor korte stukken wel heel makkelijk.
Zou voor de lange stukken toch weer op het oude terug vallen.
Kim

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 10:24

Ik heb hoge van Bucas en ben er heel tevreden over. Die van Eskadron ken ik niet, maar veel goedkope hoge beschermers zakken af of zijn zo nylon van binnen dat ze zich rotzweten. Ik zag bij Divoza die van Bucas liggen dus ik helemaal blij, want die van mij zijn nog steeds goed, maar wil absoluut weer dezelfde als mijn oude af zijn.
Eskadron is ook een merk waar meestal wel over wordt nagedacht, dus die zullen ook wel goed zijn, maar ik ken ze niet.

Sandra_oud
Berichten: 379
Geregistreerd: 05-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 10:33

ik heb hoge van de Hypo, ze kosten 130 gulden per 4, maar ze zijn wel goed vind ik

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 11:12

ik heb hoge transportbeschermers en de lage..... ik vind de hoge fijner omdat ze beter beschermd is maar aangezien er nogal wat moeite me eheeft gehad om met die dingen te gaan lopen heb ik er nog lage bij moeten kopen..... queen vond het maar niks die hoge bokken om die dingen eraf te krijgen nienormaal meer maar nu loopt ze ermee en zijn ze harstikke fijn en handig

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 11:28

Hier zijn al merdere topics over geweest...

Ik blijf bij de BR's zie andere topics waarom..