Met de trailer...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Met de trailer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 18:28

Hallo,

Binnenkort ga ik met een 2paards trailer met mijn pony en mn vriendins pony op ponykamp, maar ik wilde vragen of iemand nog tips had?
Want ik heb nog nie me pony met trailer vervoerd. TIPS? BV. hoe echt slim vastzetten enzo.

Juut

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 18:34

zet ze aan 2 touwen vast, met de paardeknop natuurlijk, zo krijg je m altijd los.En neem een mes mee, om voor nood de touwen door te snijden.succes dagdag

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 18:37

zit er geen ketting in de trailer waar je je pony aan vast kan zetten?

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 21:30

Slim is altijd een longeerlijn mee te nemen, is altijd handig mochten ze er eventueel niet meer in willen...
Verder hang een hooizak in de trailer (als dat op een verantwoorde wijze mogelijk is), want dat geeft ze afleiding en een goede reden om de volgende keer weer de trailer in te gaan.
Paar kleine dingetjes:
Hang je staart van je pony over de "sluit"balk heen, dit voorkomt dat je staart hier tegen aan kapot schuurt .
Doe je pony transportbeschermers om, en mocht je niet niet hebben, dan bandageer je paard tot over de kogel met onderlappen er onder.
Veel plezier op ponykamp!!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:23

Als je pony nog nooit de trailer in is geweest kan je misschien alvast een paar keer oefenen! Gewoon alleen erin even de klep dicht en er weer uit en misschien een klein stukje rijden. Dan kan ie rustig wennen!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:29

Carolien007 schreef:
zit er geen ketting in de trailer waar je je pony aan vast kan zetten?
]

NOOIT EEN KETTING!!!! *roept het uit*

Gebruik een nylon trailerlijn met panieksluitingen of een gewoon halstertouw en zorg dat je in de auto altijd een mes of schaar in handbereik hebt.

Lijnen kun je doorsnijden, kettingen niet. Het zal maar zo zijn dat er iets gebeurt onderweg (paard glijdt onderuit of je krijgt een ongeluk) waardoor je hem snel los moet krijgen. Met een betonschaar ga je niet zomaar op pad, met een schaar of mes wel....

Verder je paard goede transportbeschermers of reisbandages omdoen, hooinet in de trailer en zorgen dat je rustig rijdt.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 00:24

Tips heb ik eigenlijk niet echt.
Ik slinger mijn paard namelijk van een afstandje op de trailer, mik de klep dicht en rijdt aan. Nee, ik zet niet vast, wel sluitbalk, omdat het wettelijk verplicht is, geen beenbescherming en alleen hooi op ritten van meer dan twee uur. Ik heb ook niks op de bodem, dat levert alleen maar ellende en geen voordelen. Na 50.000km met paard achter me kan ik wel zeggen dat dit de prettigste manier is.