schrapen (met hoef)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
soofje

Berichten: 99
Geregistreerd: 18-04-03

schrapen (met hoef)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 11:58

ik poets Melina (mijn new forest) altijd aan de poetspaal, ze is heel lief met poetsen maar soms moet ik even weglopen om spulletjes te pakken en zodra ik me omkeer staat ze met haar hoef over de grond te schrapen. als ik er bij sta doet ze niks omdat ze weet dat het niet mag. ik denk dat ze aandacht wil vragen. maar het is gewoon vervelend voor de andere paarden en mensen omdat ze zo veel kabaal maakt, want ze heeft hoefijzers. heel soms doet ze het ook als ik er naast sta maar dan zeg ik boos dat het niet mag en dan stopt ze weer een tijdje.
hoe moet ik het nou oplossen? het is ook een beetje een spelletje, want als ik in de zadelkamer ben en ze staat te schrapen en ik roep "melinaaaa" en ik kom de hoek om dan staat ze gelijk te kijken alsof ze niks gedaan heeft (heel ondeugend Schijnheilig ).

kan ik het beste blijven straffen of moet ik het maar helemaal negeren? ik kan haar nu niet op stal poetsen omdat ze in de wei staat.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 12:45

Verstop je om de hoek, en gooi d'r een borstel tegen d'r kont zodra ze gaat schrapen. Je moet er wel wat aan doen denk ik, het is slecht voor de ijzers een een irritante gewoonte. Maar die borstel gooien werkt hoor. Je paard denk nu "als ze er niet is kan ze me niet straffen" maar dan ben je weg en opeens krijgt ze toch straf!
Ik hoefde dit bij Rowan maar drie keer te doen, toen had 'ie door dat ik omnipresent ben en alles zie en alles hoor Knipoog

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 14:42

je kan het beter negeren... boos worden is ook aandacht.... en dat is schrapen mt de hoef...

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 16:30

met mijn pony heb ik het hem afgeleerd door hem iedere keer een mep tegen zijn been te geven als hij het deed, nu doet hij het net meer maarre het heeft heel lang geduurd hoor... misschien is dat met die borstel dus een beter idee

nivonne
Berichten: 4
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 16:44

Hoi mijn paard doet dat ook heel erg en het is inderdaad aandacht vragen gewoon negeren en absoluut niks lekkers geven als ze weten dat ze geen aandacht krijgen word het vanzelf minder.succes

Mulan

Berichten: 408
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 16:46

Als je steeds misgooit met die borstels, is een plantenspuit waar zo'n dunne, harde straal uitkomt misschien een idee? Dan kan je ook van een afstandje çorrigeren.
Of ze moet zo'n plaatselijk regenbuitje koud water lekker vinden....
Mulan schraapte ook, maar op de wasplaats niet, want dan spoot ik water tegen haar hoofd. Dus dat deed ze nooit meer ( en, ja, natuurlijk beloonde ik haar wanneer ze keurig stilstond)