HOE vind ik een pony terug? Tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

HOE vind ik een pony terug? Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-03 16:33

Huilen
Poeh het valt allemaal niet mee en daarom hoop ik dat jullie wijze koppies even mee zouden willen werken
Ik blijf proberen,maar heb eigenlijk geen idee meer wat ik nog kan doen.
Het gaat om een pony die ik al jaren zoek.
Steeds als ik een aanwijzing had was ik te laat.
Dat is ook niet gek want de laatste jaren heeft hij nergens een jaartje af mogen maken.Na al vele oude eigenaren te hebben kunnen opsporen is daaruit gebleken dat ze allemaal dezelfde fout hebben gemaakt.Verliefd op een uiterlijk.Geen van alle had rekening gehouden met het pittige en onrustige karakter van de pony.Dus ik blijf maar zoeken naar een speld in de hooiberg.

Het probleem is dat ik het nu echt niet meer weet.
Het ziet er sterk naar uit dat ik hem zonder hulp nooit meer zal vinden.
Dus ik ben op zoek naar tips.Wat kan ik nog allemaal proberen.

Wat al afvalt:
Stamboek--staat op naam van de fokker.
chipnummer--weet ik niet
knhs--pony blijkt van naam te zijn veranderd en ook van registratie nummer bij het knhs,dus voor hun niet na te gaan.
Adverteren--adverteer me suf maar niemand herkend hem of de tips leiden tot niks.
Startlijsten/uitslagen bekijken--zou elke pony kunnen zijn,dus duurt eeuwen.
enz enz
Nou zal ik toch hopelijk iets over het hoofd zien wat ik nog zou kunnen proberen.
De pony is niet de jongste meer maar wel super apart qua karakter.Er zal toch wel iemand weten waar hij de laatste 2 jaar is geweest?
Wat het moeilijk maakt is dat hij inmiddels naar horen zeggen helemaal schimmel is en daar zijn er vele van.Maar toch moet hij op blijven vallen tussen de rest.
Hoe vind ik hem nu terug(na bijna 10 jaar wel te verstaan) en welke dingen zou ik kunnen proberen of heeft er iemand enig idee of hij nog leeft?

Foto's heb ik maar die leveren niks op en de beschrijving is ook niet meer dan dat ik nog weet of te weten ben gekomen.Dus daarmee wordt het ook niet makkelijker.Ik wil het wel neer zetten als dat gevraagd wordt maar op dit moment zoek ik meer naar tips.
Wie kan helpen?

IJzersterk

Berichten: 443
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 17:24

ik weet niet of je je verhaal al eens gewoon hier op bokt neergezet hebt, maarre, zo ja, misschien effe een linkje plaatsen?

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-03 10:25

Sannie1984:Ik weet niet of iemand iets aan mijn links heeft?Maar goed omdat jij het vraagt:
[VvdD] Ik ben nu de gelukkigste op aard!!!want....
Is een lang topic.Op de laatste pagina staat een foto van hoe hij er nu ongeveer uit zou moeten zien.Helaas wat vaag. Scheve mond

Waar ik vooral naar op zoek ben is naar mensen die hem kennen of gekend hebben. (w)= op wedstrijd uitgebracht
Misschien van: Verward
1982 geboren in putten?
198? tot 1992/93 Guido van Son Oisterwijk (NB)(w)
1993/94 tot 1994/54 mij (NB)(w)
1995 tot 1996 Anne Claire Nijenhuis (NB)(w)
poosje Manege van Bladel Drunen (NB)
1997 tot 1999 Jolanda Bevelander Schouwe Duiveland (ZLD)(w)
1999 tot 99/00 Jamie?? Drunen (NB)
1999/00 tot 00/01 Manege van Bladel/Frank van Helvert Drunen (NB)(w)
01/02 tot ? ????????Waarschijnlijk Veen (NB)
??????????? verhaal van alweer verkocht??????
en nu ????

Misschien heb je enig idee over welke pony ik het heb,of kende je hem van vroeger.Ik zou het graag horen. Lachen

IJzersterk

Berichten: 443
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 10:52

hmm, het spijt me, ik ken m niet. maar ik zal mn ogen en oren open houden, aangezien ik nog wel eens ergens kom... succes!!!

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 13:15

Ik zit dus ook met dit zelfde probleem, ik zoek nu bijna een jaar mijn lieveling van de manege. Ik blijf proberen, maar de moed begint in m'n schoenen te zakken...

Sorry, ik denk niet dat ik je verder kan helpen. Maar in ieder geval succes!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-03 14:10

Heeft er iemand misschien enig idee of ik ergens op internet kan zoeken.
Ik bedoel met de gegevens die ik wel heb zoals ouders en vorige eigenaren om er achter te komen waar hij nu is.
Een site dus waar ik de gegevens van de pony intyp en waarna er roets de juiste pony uit komt gerold?
(vast weer een onmogelijke vraag)

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 01:02

Ik kan je alleen vertellen dat ik via www.horsesofthedutch.nl mijn oude pony heb terug gevonden. Misschien een toevalstreffer, maar je kan altijd even gaan kijken, mocht je dat nog niet gedaan hebben

Verder, dit is de laatste info die je hebt:
1999/00 tot 00/01 Manege van Bladel/Frank van Helvert Drunen (NB)(w)
01/02 tot ? ????????Waarschijnlijk Veen (NB)
Kan Manege van Bladel je niet verder vertellen waar hij aan verkocht is?

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 08:45

Esme: Ja dat is het laatste.Maar of het zeker zo is kan niemand mij vertellen.
Ik heb gebeld met deze manege en zij konden mij niet meer vertellen dan dat hij niet geschikt was voor manegewerk en dat hij waarschijnlijk naar Veen was verkocht.Daarbij vertelde hij dat hij dacht te hebben opgevangen,dat de pony ook hier alweer verkocht was.
Begin je zoek tocht dan maar eens,als de pony niet meer zijn orginele naam draagt,heel erg veranderd blijkt te zijn(van uiterlijk,kleur)waarschijnlijk zijn papieren niet meer heeft en ook nog eens nergens geregistreerd staat.Zucht....das moeilijk.
Veen(als hij daar al heen was gegaan) was zijn 10 de eigenaar(vanaf die tijd volgen er dus nog meer).Niet omdat hij niet lief was,maar als i na ga denken dan moest je vrij sterk in je schoenen staan om de pony fatsoenlijk te kunnen laten lopen.
Van alle verhalen die ik over hem gehoord heb en wat ik zelf van hem weet,weet ik haast zeker dat hij ook steeds moeilijk is geworden.De vraag of hij dus nog leeft is dus vrij sterk.Zou hij na manege van Bladel misschien een baasje hebben gevonden die hem ondanks zijn pittige karakter toch heeft willen houden?Zou iemand hem nu een vast huis hebben kunnen geven?Of is hij nog steeds aan het verhuizen van adres naar adres omdat ze niet verder kijken als zijn mooie gangen en zijn looks?
Kon ik hem maar vinden en mezelf geruststellen dat hij eindelijk zijn plekkie heeft.

CherYLiciouS

Berichten: 32
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 10:28

ooohh wat erg allemaal zeg... Verdrietig

laatst (vrijdag) is mijn paardje ook verkocht na een paar dagen zoeken heb ik haar al gevonden... dus het kan ook snel...

Maar veel suc6 in ieder geval... Maar anders... het zijn verhalen die je gehoord hebt dus zet iig gewoon de naam en fotos en (laatste) beschrijving neer en desnoods gewoon de beschrijving waar jij hem nog van kent... Misschien helpt het... Haha!

Maarja veel suc6... Knipoog

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 11:26

Nou vooruit dan,nog eenmaal de foto's.

Ik begin met foto 1.
Dat is de pony toen ik hem reed(helaas geen andere foto's)
De kenmerken zijn eigenlijk,
zijn vrij kort en dun voorplukje.Zijn mannelijk hoofdje,zijn zwarte ogen en neus.Dit is ongeveer 10 jaar terug.
Alles wat er zwart uitziet is in werkelijkheid lichter(komt door het scannen)Hij was een appelschimmel.
Afbeelding

Dan foto 2.
deze is van de tijd dat hij in drunen stond.Ik heb de foto gekregen en moet zeggen dat ik hem erin herken.Ook weer door zijn zwarte ogen,zijn dunne voorpluk en zijn zwarte neus.Voor de rest kun je zien dat de kleur anders is.Hij is nog witter geworden.Het is niet helemaal te zien door de wat wazige foto,maar waarschijnlijk zal hij in zijn staart en manen nog heel lichtjes wat grijzig hebben,zijn knieen en hals en billen zouden ook nog wel eens wat mini grijze haartjes kunnen hebben,maar nogmaals dat is op de foto niet gezien.Mij is verteld dat dit een foto is voor een startkaart.Die foto moet dan zo'n 2 a 3 jaar geleden zijn gemaakt.Bij deze startkaart is dus zijn naam veranderd in Silverado.Welk niveau ze gestart zijn weet ik helaas niet.Dit was voor hij verkocht werd naar waarschijnlijk veen.Hij moet op de foto zo'n 18 a 19 jaar oud zijn geweest(nu 21)
Afbeelding


Ooit droeg hij papieren met zich mee.Zijn vader was Downland folklore.
Het is een twijfel D maat.bij mij gemeten op 1,48m.
Was ooit super chique en heeft 2 keer Z dressuur gelopen(zover ik weet)

Om zijn karakter iets meer te omschrijven:
Je kon met hem aan een halstertouwtje lopen terwijl hij naast te liep te dansen,huppelen en zich opvreten,dat alles zonder van je weg te willen.
Met het zadel er op kon hij erg dribbelen.Op de plek staan draaien.Altijd zijn hoofd op willen krullen en flink heet reageren.Had je hem eenmaal rustig en hij liep dan liep hij ook goed.Zeer goede uitgestrekte draf,klein hulpje was nodig om hem te laten werken.
In de bossen nog veel drukker.
Springen vond hij ook super(maakte er vele bang mee)
Een echte hete sportpony.
Absoluut braaf en lief maar toch niet iets om een beginner of een manege lesser mee aan het rijden te zetten.
Dit wat ik omschrijf is dan ook het probleem waardoor hij niet lang op de zelfde plek heeft kunnen blijven.Behalve de eerste eigenaar/ruiter,ik en Jolanda Bevelander heb ik nog niemand kunnen ontdekken die er geen schrik van had om dat het echt niet klikte.
Van Jolanda heb ik vernomen dat zij bij de eerste bezichtiging alle kanten van de bak heeft gezien.Nu ken ik de pony en weet ik dat dat puur door zenuwen komt.Zich niet thuis voelen.Een baasje missen.Zij heeft er dan ook veel voor over moeten hebben om hem weer Z dressuur te krijgen.Wegens leeftijd ging hij terug naar waar hij vandaan kwam(manege van bladel) om eigen pony te worden.Dat meisje viel ook voor zijn uiterlijk,maar scheet al in haar broek als ze erop moest.Werd dus nik en verkocht hem aan de manege,die kon er niks mee voor de manege en liet hem rijden door een jongen(van de foto)Hij kon niet blijven en is verkocht.Niemand kan precies vertellen waarheen.................

Misschien dat er iemand een schimmeltje kent die lekker fris uit de hoek kan komen,kort en kriebelig kan lopen of juist precies het tegenovergestelde en dus heel goed.
Iedereen die een schimmeltje kent en die pas sinds 2 jaar ongeveer is gekomen ben ik blij mee.Je weet maar nooit.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 12:45

De kans dat hij naar Belgie is, kan ook groot zijn aangezien hij al die tijd door Noord Brabant gecirculeerd heeft en Belgie dan geen grote overstap is.

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 15:05

Heej sas
Misschien dat onze hoefsmit wel in Bladel komt. dat is vanaf hem niet zover dus dat zou kunnen. Als dat zo is weet hij er misschien wel iets van....
Je ken het altijd proberen toch!


holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 14:43

Bonnigje,
het is niet of nooit geweest in bladel.
Het is Manege van Bladel uit Drunen.Daar heeft hij een tijdje gestaan.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 18:31

hey
hij lijkt op een pony die onlangs op onze manege stond. Ik denk dat je ook wel gemaild hebt met Yuri. De laatste foto te zien lijkt hij erop, het was een ruin, ong 1m48 en schimmel. Alleen was hij wel voller en was redelijk rustig (in het begin niet) Maar ik kan je nu niet meer verder helpen, want deze pony is onlangs overleden aan gaskoliek. Ik kan wel nog even navragen hoe oud hij was, kan natuurlijk ook een andere pony zijn...
xxx

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 22:50

Das lief van je kim.
Idd hadden we gePBt maar dubbel checken is altijd fijn.
Deze pony had papieren maar die kunnen kwijt geraakt zijn.
Hij is 21 maar zonder papier kan hij ook door het leven als veel jonger.
Je weet het dus maar nooit.
De foto's zijn helaas onduidelijk.Ook de laatste foto en dat is jammer want daarmee had ik iets verder kunnen komen.
Het enige wat misschien een aanknopings puntje is is dat hij veel in brabant heeft gestaan.Dus als iemand misschien een schimmeltje in brabant heeft gekocht????

OoMyriaMoO

Berichten: 4176
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 02:38

Oohh wat erg zeg..!! Verdrietig ik heb net ook heel je andere topic gelezen en leef zooo met je mee...!! wat een verhaal zeg! goed van je dat je zo volhoud.. Haha! (had ik ook wel gedaan als ik zoveel om die pony zou geven Schijnheilig ) maar wat is dat halfbroertje een lekkerding zeg.. Kwijl Kwijl

Suus25

Berichten: 411
Geregistreerd: 25-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 10:42

Hallo!!! ik zie dat je het toch weer probeert!!!! ik duim voor je! succes!!!!

OoMyriaMoO

Berichten: 4176
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 10:44

Ja idd ik ook!! en ik hou dit topic in de gaten ben nu toch wel nieuwschierig geworden.. Schijnheilig

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 11:14

jeetje zeg! ikkanje niet helpen, maar ik wil je wel veel succes wensen met zoeken en ik hoop dat je hem weer een keer terug vind..

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 00:16

ik leef ook met je mee!

als tip kan ik alleen zeggen, laat zoveel mogleijk mensen weten dat je hem zoekt. Zet het in je profiel ( zo heb ik ukkie ook gevonden Haha!) maak er topics over, zet het op marktplaats

heel veel succes en ik hoop echt dat je hem vind!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 09:58

Dank u dank u
Het punt is en blijft dat hij al 21 is en dat hij een moeilijk karakter heeft,terwijl als je hem leert kennen hij een schat is.
Dus de kans dat hij niet meer leeft is ook aanwezig.
Tot nu toe ben ik nog niks verder,helaas.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-03 16:34

Misschien bokkers die eens rond zouden willen kijken in de buurt?
Ik kom echt geen steek verder.