opereren of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ange
Berichten: 73
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-01 18:25

Zoals je misschien wel gelezen bij verslag van de dag, onder volgens mij gaat het niet geod met Nevada. Gaat het ook niet zo goed, hier de eractie van Utrecht!
Ik kom net terug van Utrecht enheb net gegeten ik heb Nevada ff in de bak gezet. De artsen hebben gezet dat ze vermoeden dat haar kreupelheid komt omdat ze een verkeerde afzet heeft gemaakt o.i.d. met opstaan, steigeren of wat dan ook er is een botje gescheurd wat niet meer wil genezen. Ze hebben nu weer foto's genomen en morgen krijg ik de uitslag (spoed) waarschijnlijk kan dit alleen door een operatie verholpen worden maar de kans dat ze dan geneest is minimaa. Haar been is dan zo zwak en broos geworden dat ze een kans van bijna 10% geven dat ze hier goed, gezond, zonder pijn uit komt. Dus eigenlijk heel klein!!! IK kan nu 3 dingen doen haar in laten slapen, laten leven en geen operatie of opereren. , bij de 2e heeft ze ongeloofelijk veel pijn met als gevolg pijnstillers, (zware), maar dat werkt op een gegeven moment ook niet meer. Ik kan haar dus laten opereren en ik zou het gelijk doen als die kans niet zo kein was. Nu heeft ze nog niet zoveel pijn, maar morgen kan het al veel erger zijn.
Wat zouden jullie doen?????

[Edit Karin] titel aangepast [/edit]



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-08-29 23:23 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 18:41

Oh jee, de grootste vrees van elke paardeneigenaar.......

Wat je ook beslist, ik wens je er in ieder geval veel sterkte bij.
Ik kan niet zeggen wat ik in dat geval zou doen, want dat kun je van te voren niet zeggen. Ik heb met mezelf de afspraak dat ik altijd zal handelen in het belang van onze paarden, en egoistische gevoelens uit zal schakelen.
Als een van onze paarden dus iets krijgt waardoor 'ie ongeschikt wordt voor het rijden, maar hij kan nog wel zonder pijn de wei in voor z'n oude dag, dan zal dat (indien ook maar enigszins haalbaar) dus gebeuren.
Maar als het dier pijn zal hebben of levenslang pijnstillers moet gebruiken, dan denk ik dat ik het mijn paard gun om een paardwaardig einde te krijgen....

Gatverdamme, ik zit dit met een brok in m'n keel en een rotgevoel in m'n buik te typen... Ik hoop dit nooit mee te hoeven maken....

Laat je morgen 'rustig' vertellen hoe de vlag erbij hangt, en neem de tijd om je beslissing te nemen. Neem je wel iemand mee die met je kan praten, en zonodig op kan vangen als je een moeilijke beslissing moet maken?

Ik wens je veel sterkte en wijsheid, en hoop voor je dat ze misschien vandaag wel een vergissing hebben gemaakt en dat ze je paard kunnen opereren met een heeeeel grote slagingskans. Ik zal voor je duimen.
Sterkte.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 23:36

Hoi Ange, wat een rotverslag zeg. Kan me voorstellen dat je nu voor een enorm dilemma staat... Heb weinig aan Sonja's verhaal toe te voegen, en ik wil je ook heel veel sterkte toewensen met het nemen van je beslissing!


BTW: ik heb op dit topic hier een slotje gezet. Je hebt je verslag namelijk ook op Verslag van de Dag gezet en bij Bokt hebben we liever geen 'crossposts' omdat dat verwarring kan scheppen. Als mensen op jouw verhaal willen reageren, kunnen ze dat doen op http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... orum=15&10

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 23:37

Nou, dit is dus kiezen uit drie kwaden!

Maar wat je ook kiest, heel veel sterkte ermee, want het is alledrie geen pretje.

leven met pijnstillers......nee, want er komt een moment dat zelfs de zwaarste niet meer helpen.

Opereren.....de kans is wel erg klein.
En laten we het over inslapen maar helemaal niet hebben Huilen
Ik zou nu echt niet kunnen zeggen wat ik zou doen.

Laat je inderdaad heel goed uitleggen hoe groot de kansen zijn en beslis niet te vroeg.
Maak na de uitleg de beste beslissing voor je paard, hoe moeilijk die misschien ook zal zijn.

He, bah, ik krijg hier nu al een rot gevoel van
Ik hoop dat er nog een mogelijkheid op een enigzins waardig leven voor Nevada is.