2 jarige ponymerrie aan zadel laten wennen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

2 jarige ponymerrie aan zadel laten wennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-03 22:25

hallo ik heb een 2 jarige ponymerrie, en ik heb dr iets eerder al enkele keren gelongeerd omdat ze een beetje ondeugend werd enzo, wou ik iets met dr gaan doen, nu is ze 2 jaar (5 juni) en ik heb dr vamiddag een zadeltje opgehad, in de stal enzo had ik het al vaker omgehad, maar dat vind ze zo goed, en peesbeschermertjes en hoofdstelletje enzo, maar toen moest ze dus met zadel draven en galoperen en dat was wel een beetje eng haha, maar later ging het geweldig!! morgen maak ik foto's! dit is toch allemaal niet erg omdit alvast te leren, heb je er als ze 3 is alleen maar profijt van toch, opzitten enzo doen we pas als ze 3 is hoor!


XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 12:43

IK HOOR VAN MENIGEN DAT JE EEN PAARDJE AL WEL EEN OF 2 KEER PER WEEK KAN LONGEREN OP ANDERHALF JARIGE LEEFTIJD!! EN EEN ZADELTJE MAG IE WEL OPHEBBEN EEN KEER IN WEEK ALS 2 JARIGE!! DAT HOOR IK VAN ANDEREN, IK GA ER TOCH OOK NIET OPZITTEN!! IK KAN WEL WACHTEN, IK HEB ZELFS EEN PAARD VAN 11 JAAR, EN DAAR BEN IK NU PAS MEE AAN DE GANG DUS!! IK LAAT HAAR ALLEEN EEN KEER IN DE WEEK EEN ZADELTJE OP, DAT IS TOCH NIET VEEL, IEDEREEN DENKT GELIJK DAT IK VERDER GA EN EROP GA HANGEN EN ZITTEN NEE HOOR, DAT GAAT PAS GEBEUREN ALS ZE 3 JAAR IS. EN BIJ MIJ OP STAGE DOEN ZE DIT OOK MET 2 JARIGE PAARDEN WELEENS, EN ME STAGEBIEDER ZEI DAT DAT MAKKELIJK KON, EN DAN GAAN ZE ER MET 2,5 JAAR EENS OPZITTEN EN AN GAAT IE WEER EVEN OP RUST TOT DAT ZE 3 JAAR ZIJN.
IK LONGEER HAAR 10 MINUTEN, MET PEESBESCHERMERS OM, EN RECHTSOM EN LINKSOM, EN ECHT NIET VAAK

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 16:25

zo'n zadel weegt toch niks, die van mij is btw een kunstof shetland zadel......

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 16:27

en wat denk je van de jonge hengsten die worden aangeboden voro de hengstenkeuring, die zijn ook 2/2,5 jaar oud, en dan moeten ze ook al veel kunnen, en dan worden ze ingereden..... he, ja laat dat er nou net op neerkomen dat dat hetzelfde verhaal is.

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-03 17:02

Boogiegirl schreef:
Goede reden zeg "omdat hij een beetje vervelend wordt"
Veulentjes kunnen ook wel eens vervelend zijn, dus ga je ze dan maar inrijden? Verward

Als hij vervelend word moet je hem niet longeren of een zadel op pleuren, maar ga met hem wandelen of doe wat grondwerk!

Tegen die tijd dat je hem echt in gaat rijden hebm je een paard dat je vertrouwd, weet wanneer iets goed of slecht is en niet raar op kijkt van van alles en nog wat.


Ik ga haar toch ook niet inrijden!!!!!!!!!!! lees dan, en grondwerk verstaat mijn instructrice longeren onder volgens mij..........
maar ik heb haar gewoon een keertje gelongeerd om haar eens laten wennen dat ze staraks als ze 3 is minder moeilijk is. niks mis mee, vraag maar zelf een s rond, hooguit een keer in de 3 weken lonegren maakt geen biet uit, en dan heel fftjes 10 minuutjes ofzo op een hele grote cirkel.........

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-03 23:13

ohh ik wou allenb maar die dag erna longeren omdat ik foto's wou maken!! maar dat heb ik niet gedaan, ik heb dr nu al 2 weken niet gelongeerd en laat het nu weer voor wat het is, ik pak dr op een mooie dag wel weer een keer, en dat is pas over 4 weken, want eerder kan niet ik kan de wei niet in omdat er 2 paarden bij ons staan logeren. dusss en dan tegen die tijd dat ik dr pak is ze 2,5 jaar dus wat maken die 2-3 maandjes uit.....

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-03 23:15

Citaat:
Een verwend paard is veel moeilijker in te rijden dan 1 die nog niks kent. Lekker in het land. Als veulen zorg je dat ze goed weten wat een halster is en zet je ze een paar keer vast. Daarna de koppel in, pluk ze er 1 keer in het half jaar uit om te ontwormen en te bekappen. Tussendoor ga je er gewoon regelmatig heen, beetje aaien, worteltje voeren... Lachen Als 3 jarige zet je ze op de poetsplaats, trekt de manen en spuit de benen af. En gaat beleren. Hoe makkelijker jij erover doet, hoe makkelijker je paard erover doet.

Dat longeren niet goed is, en een zadel ook nogal nutteloos is weet je inmiddels wel neem ik aan.



helemaal niet, dat is mischien nog wel veel slechter, een paard 3 jaar het land ingooien, na 3 jaar ophalen en op de poetsplaats tolieteren, en dan alles leren, en inrijden, Daar krijg je bange paardjes van!! ik heb het vaak genoeg meegemaakt, die paarden weten niet wat hun overkomt!!
[/quote]

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 11:39

mijn paardje loopt zowat de gehele dag buiten met oudere paarden duys leren zal ze vanalles, en dan is er toch niks mis mee dat ik dr ook nog wat bij leer

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-03 14:17

jaja blabla


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2misty2 en 105 bezoekers