merk peesbeschermers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

merk peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-03 00:07

Iedere keer als ik mijn Pagony-peesbeschermertjes omdoe bij m'n merrie vraag ik me af of deze nou van dezelfde kwaliteit zijn als die van bijvoorbeeld Eskadron (hetzelfde, bekende standaardmodel). Ik heb ook die van BR en ik merk echt geen verschil met de Pagony's (die nieuw 10 euro waren, en ik zag dat de eskadrons iets van 60 zijn.....)
Met dat grote prijsverschil moet er toch haast kwaliteitsverschil zijn, en zo ja waar zit dat dan in? (anders zijn de mensen die eskadron peesbeschermers kopen toch harstikke gek -no offence, overigens- )

Ik ben benieuwd!

EvelienH
Berichten: 3714
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 08:04

Ik heb geen peesbeschermers van pagony maar wel van BR en eskadron.
Volgens mij zit er weinig verschil in kwaliteit.. Ik zou het zo zeggen een paar eskadrons waren bij mij zo kapot en die van BR niet... maarja je kan ook niet het verkeerde paar hebben.

EvelienH
Berichten: 3714
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 08:10

oja de eskadron's zijn €51.96 Knipoog een klein beetje goedkoper dus.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 08:22

Eskadrons:
- blijver langer mooi
- hebben elastiek wat niet op den duur gaat lubberen
- hebben beter klitteband
- hebben een neopreen voering welke veel minder slijtage gevoeliger is en dikker
- hebben geen scherperandjes welke de neopreenvoering doet afschuren en uiteindelijk in het been snijden
- zijn van een kunststof welke soepel blijft en niet op de duur gaat scheuren
- zijn niet gevoelig voor invloeden van buitenaf, denk aan zweten of overmatig wassen in de machine

Zo kan ik nog wel even doorgaan, heb vorige week toevallig net nog zo'n waardeloos setje van een B merk weggegooid. Geef mij mijn Eskadrons maar (heb 2 setjes).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 09:15

Ik heb BR en Eskadron en beide bevallen me prima. De BR slijten wel harder, maar voor de rest is er helemaal niks mis mee!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 09:21

De voering van de Eskadrons zijn net wat zachter en de Eskadrons zijn slijtvaster. Maar ik vind het prijsverschil wel erg groot t.o.v. het kwaliteitsverschil.

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 09:28

Eskadrons zeker weten... Vooral voor springen de flexisoft, super uitvinding. Er zijn nog wel wat paarden die peesplessures oplopen door peesbeschermers. Dan heb ik het niet over paarden die een 1.10 parcoursje springen, maar echt paarden die het 1.50 enzo inmoeten. Je hebt daar van die paarden tussen die zo kunnen knallen op de sprong dat ze zo hun voorbenen intrekken. Dan slaat het bovenste randje tegen de pees en dat kan een blessure opleveren. Voor mij dus de eskadron flexi's!!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 10:12

Ik heb Eskadron en BR thuis, en ik vind het kwalititsverschil ook vel minder groot als het prijsverschil...

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 10:26

Bij ons op stal hebben ze -tig paar peesbeschermers van beide merken, BR en Eskadron, die dagelijks gebruikt worden voor pakweg 20 paarden. Ik moet zeggen dat de BR's er veel beter uit zien en zich netter houden dan de Eskadron.

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 11:47

Ik heb oook van BR en eskadron, maar kan niet echt heel veel kwaliteitsverschil tussen beide ontdekken... Als ik weer een nieuw setje nodig heb, worden dat zeker gewoon die van BR, omdat die toch stukken goedkoper zijn, en als er toch geen verschil is...

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-03 14:12

Ik heb m'n oude Br'tjes dus nog liggen, die heb ik echt vier jaar lang bijna elke dag gebruikt. Mja, ze zijn nu wel versleten, dwz dat ze wat ruimer geworden zijn aan de onderkant zodat er snel zand tussen gaat zitten. Maar het klitteband en het elastiek etc is nog prima in orde hoor!
Wel wil ik geloven dat het neopreen van Eskadron dikker is.

Ik hoorde laatst een verhaal van iemand die Eskadrons had, die gewoon doormidden gebroken waren toen het paard in het land stond. (en dat is echt geen buitensporig sloperig paard oid) Zo net over die naad die van onder naar boven over het midden loopt. Dat is toch niet normaal? Helemaal als je van die dure dingen aanschaft.

Volgens mij is het toch een beetje eskadron om het merkje, of zie ik dat
verkeerd?
Ik hou het iig voorlopig maar op 'echte Pagony's' van een tientje!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 14:24

Tja, zou het niet weten. Van welke merk dan ook, met deze type beschermers heeft PAblo mega veel last van schuurplekken. Vroeger had ik de Eskadrons omdat toen de goedkopere alternatieven nog niet waren. Zou nu, als het zou kunnen, zeker de BR overwegen, al is het maar voor de prijs.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 15:14

Ik heb zowel Br´s als Eskadron bevallen me beide super. Die van BR zijn minder hard dan die van eskadron.

Ik had ook een paar neppers en die hb ik na een ker weggeven WAT EEN TROEP. Ik ga hier de pezen van me paard niet aan hangen. Ik spring ermee ne gooi hem ermee los. Ik verwacht dan datt ze beschermen dat gevoel kreeg ik dus helemaal niet.

Dan maar wat meer betalen maar met een peesblessure ben je meer geld kwijt. Helaas is me paard vrij lomp en tikt snel zijn benen aan.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 15:14

Ik heb zowel Br´s als Eskadron bevallen me beide super. Die van BR zijn minder hard dan die van eskadron.

Ik had ook een paar neppers en die hb ik na een ker weggeven WAT EEN TROEP. Ik ga hier de pezen van me paard niet aan hangen. Ik spring ermee ne gooi hem ermee los. Ik verwacht dan datt ze beschermen dat gevoel kreeg ik dus helemaal niet.

Dan maar wat meer betalen maar met een peesblessure ben je meer geld kwijt. Helaas is me paard vrij lomp en tikt snel zijn benen aan.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 15:21

Flair heeft haar peesblessure opgelopen met eskadron peesbeschermers om. Later toen deze gejat waren heb ik merkloze imitaties gehaald die gewoon precies hetzelfde zijn, behalve dat het merkje er niet opstaat. Die gaan nu al een jaartje of 3 mee zonder beschadigingen of problemen.

Verder heb ik ook nog eskadron 3 in 1 beschermers welke ik niet zo fijn vind. Ze gaan pluizen, het klitteband is niet zo goed en ze sluiten niet mooi aan.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 15:28

Ik heb alles van Veredus. Ik wil niet anders meer. Ik had Eskadron en die zijn op zich prima maar als je zoals ik regelmatig door de modder kachel dan gaat het klittenband los. En zo heb ik dus al eeen seen dansend paard gehad vanwege een loshangende peesbeschermer. Is niet leuk. Veredus is duur maar heeft gel van binnen en andere sluitingsmogelijkheid. Nu verlies ik geen beschermertjes meer Haha!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 15:31

Hoe heeft die dan een peesblessure op kunnen lopen van de beschermer en welk type de normale of de 3 in 1 of andere?. Ben even nieuwsgierig hoe het kon?.

Wat me wel eens opvalt is dat veel mensen ze erg strak aantrekken dit is natuurlijk nooit goed om zo de pezen af te knijpen.

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 18:40

Ik heb 3 paar, van BR, Ruiterguild en een zonder merk..
Ruiterguild gebruikt ik het vaakste (omdat ze zwart zijn) en er is begin slijtage onderaan.. Maar ik heb ze ongeveer 2 jaar en ze zijn nog helemaal heel en in goeie staat.
De BR's van mij gebruik ik niet vaak omdat ze wit zijn (nou wel licht bruin Boos! ) en die zijn qua kwalietiet zijn ze IETS steviger als mn Ruiterguilds maar soms lijken ze te klein en sluiten niet mooi aan (Ze zijn beide pony maat)
De zondermerk peesbeschermers zijn echt Misselijk
Ik gebruik ze niet vaak omdat ze dus ECHT niet stevig zijn en geloof ik niet goed bescherm..Ik heb ze alleen gekocht om bij een dekjes te passen (hetzelfde kleur) maar gebruik ze eigenlijk al lang niet meer..

Sorry voor mn hele verhaal..Maar ik vind wel de BR strijklappen wel wat steviger dan die van Eskadron. Die van Eskadron kunnen om beide benen terwijl je een linkse en een rechtse hebt van BR en BR hebben een dubbele (dus steviger lijkt mij) sluiting.
Eskadron peesbeschermers die ik heb gezien (van andere mensen) zijn vaak van lichte marteriaal en slijten/gaan kapot redelijk snel. Ook is het 'elasktiek' niet echt wat je rekbaar' noemt..

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 20:52

Linkse en rechtse van Br?? van eskadron ook hoor! Bovendien hebben ze ook een dubbele sluiting.. Er zit weinig onderscheid tussen de gewone van eskadron en de Br, maar nu ga ik toch voor de flexisoft, puur voor de peesblessures. Ik heb ze nu twee jaar en ze gaan wekelijks in de wasmachine, en ze zijn nog prima..
Zeg Fazel.. waar heb jij die Veredus vandaan??? die vind ik supermooi, heb ze zien staan..

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 21:43

Prisca schreef:
Hoe heeft die dan een peesblessure op kunnen lopen van de beschermer en welk type de normale of de 3 in 1 of andere?. Ben even nieuwsgierig hoe het kon?.

Wat me wel eens opvalt is dat veel mensen ze erg strak aantrekken dit is natuurlijk nooit goed om zo de pezen af te knijpen.


Niet VAN of door de peesbeschermer, maar MET de peesbeschermer om. Zo optimaal werken die dingen dus ook weer niet. De kans op een peesblessure is er ten alle tijden, of je nou wel of geen beenbescherming gebruikt. Ik had de normale peesbeschermer om, met hard om de achterkant met gelachtige binnenkant en 2 klittebandsluitingen.

En strak aantrekken... elastische sluitingen moet je helemaal niet aantrekken, alleen om het been leggen. De niet elastische moet je wel iets aantrekken om te zorgen dat ze niet afzakken.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 22:19

Sjuimpje schreef:
Eskadrons:
- hebben geen scherperandjes welke de neopreenvoering doet afschuren en uiteindelijk in het been snijden


Euhm, die blauwe Eskadrons die je van mij hebt overgenomen heb ik om die reden weggedaan, mijn paard heeft er witte strepen van op z'n benen... Maar dat had net zo goed met BR's ofzo kunnen gebeuren.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 22:21

Oh ja, die witte strepen heeft Flair ook van de eskadrons. Maar dat kwam doordat ze toen een dagje gereden werd door iemand anders die de peesbeschermers er niet afgehaald had... dus die heeft ze zo`n 12 uur lang omgehad.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 23:28

Ik heb trouwens ooit ook eens van die 3 in 1 'beschermers' gehad bij een paard...
Dat zijn dus echt waardeloze dingen. Dat is zacht materiaal, daar klapt een hoef zo doorheen als het er op aan komt. Een peesbeschermer is hard, of het is geen peesbeschermer. Die 3 in 1 is pure onzin. Het is sowieso geen peesbeschermer, een strijklap zou het kunnen zijn en het zal idd wel enigszins een badage-functie hebben. 2 in 1 is dus eignelijk een betere naam...

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 08:24

Passionato schreef:
Linkse en rechtse van Br?? van eskadron ook hoor! Bovendien hebben ze ook een dubbele sluiting.. Er zit weinig onderscheid tussen de gewone van eskadron en de Br, maar nu ga ik toch voor de flexisoft, puur voor de peesblessures. Ik heb ze nu twee jaar en ze gaan wekelijks in de wasmachine, en ze zijn nog prima..
Zeg Fazel.. waar heb jij die Veredus vandaan??? die vind ik supermooi, heb ze zien staan..


Ik heb ze destijds bijd e paardendrogist besteld. Peesbeschermers en strijklappen. Omdat Raak aantikt heb ik toen ook de springschoenen gekocht. Ben over alles meer dan tevreden.

Maar ik heb ze nu ook bij de Roo ruitersport gezien en ik denk wel dat iedere zaak ze kan bestellen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 08:35

Ik heb de nieuwste Veredus beschermers,
rondom.
DUUURRR! Niet normaal, maar Ozep heeft nu 2 keer een zware mokaanval gehad en ik wilde elke mogelijk/aanleiding hiertoe uitsluiten.
Ik heb ze met leer gevoerd dus ook nog de duurste uitvoering, maar goed, ze zijn wel mooi en lijken erg duurzaam. Maar wassen in de masjien is er dus niet bij. Ik moet gewoon weer met zadelzeep aan de gang Haha!