Bix pap????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24038
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Bix pap????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-03 23:04

Zoals ik al eens verteld eet Genderose een beetje moeilijk. Meer dan de helf laat ze weer uit haar mond vallen. Nou zat ik eraan te denken om bij haar bix (ze heeft 3/4 kg gewoon bix en 4 handen muesli zonder haver) aan te maken met heet water, en dan zo een soort bixpap/ slobber te voeren.
Kan dit kwaad? Ik heb namelijk ooit eens iemand gehoord, die zei dat het niet goed was, bix aanmaken met water. Is dat waar?
Ik laat het dan trekken en geef het haar in drap vorm (of wat aan de waterige kant). Wat vindnen jullie daar van?

Groetjes Ingrid


En nee, er is geen tandarts bij halen. Ik heb niets aan adviezen, dat ik dat moet doen. Het is niet mijn paard. [

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 23:43

Wij doen dit bij oudere paarden die moeilijk aankomen - ze halen er zo meer voedingsstoffen uit. Mijn eigen paardje krijgt het ook als 'ie moeilijk op gewicht te houden.
De bix krijgt in de maag uiteindelijk toch die substantie, dus kwaad kan het volgens mij niet. Je kan het trouwens met koud water doen - laagje water erop een een half uurtje laten staan.

Tancreda4

Berichten: 24038
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-03 23:45

Ja, ik laat het wel afkoelen.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 07:51

Als je dit gaat doen zou ik als ik jou was wel zorgen voor voldoende ruwvoer, het is namelijk niet goed om een paard elke dag natgemaakt krachtvoer te geven, de darmen krijgen zo niet genoeg "beweging". Dus eigenlijk is elke dag slobber (natte slobber ook niet verstandig......) Succes Knipoog

Tancreda4

Berichten: 24038
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 10:13

Ze loopt overdag heel lang in de wei, en snachts heeft ze veel kuilvoer en hooi. Dat eet ze snachts ook goed, want sochtends is hte meestal op. Ik zat er aan te denken om dan de helft fvan haar krachtvoer als slobber te geven, en de helft gewoon.