Leren rijlaarzen laten oprekken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 15:32

Geen idee hoeveel dat kost, maar op stal bespraken we laatst ook dezelfde kwestie. Iemand opperde om een rits in je laars te laten zetten, of (idd) gewoon op laten rekken bij de schoenmaker. Weet niet of die goedkoper is dan de Divoza.

Groetjes Denise.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 15:36

Ik heb geen ervaring met het oprekken van laarzen, ik heb ritsen in mijn laarzen laten zetten... geweldig!!! Nooit meer gezeur dat het zolang duurt om de laarzen aan of uit te krijgen... En het scheelt in de omvang van de laars ook nog! De kuitmaat wordt er iets groter van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 16:13

Mijn zadelmaker doet dat gratis, als service Knipoog
Misschien kun je er mee terug naar de winkel waar je ze gekocht hebt. Ik zou proberen of dat ook niet gratis kan.

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 16:19

Ik heb het een paar jaar geleden bij van Rijs in Zevenhuizen laten doen, weet niet goed meer hoeveel het kostte.. maar het viel erg mee.
Nadeel van oprekken is dat als ze nat worden (of vochtig) dat ze weer terug kunnen krimpen. (is overigens niet gebeurd bij mij) Maar ik zou ze dan niet meer in je kastje laten staan.
Ik heb nu ook ritsen laten zetten. Ideaal! En wat Chantal al zei.. het scheelt inderdaad in de omvang van de laars.

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 16:56

Mijn laarzen heb ik ook op laten rekken. Ik weet niet precies meer wat dat toen heeft gekost, ik denk iets van fl 25,00. Ik heb er toen ook ritsen in laten zetten. Dit is echt ideaal. Voor mij nooit geen laarzen zonder ritsen meer! O ja, ik heb het bij de zaak laten doen waar ik ze ook gekocht had.