Welk vliegenmasker met oren voor bolle ogen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Welk vliegenmasker met oren voor bolle ogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 09:43

Ik ben op zoek naar een vliegenmasker met oren die ook past bij paarden met wat bollere ogen. Ik heb het masker van Harry's horse gehad maar dat drukte op zijn ogen en voordat ik weer een andere koop wil ik graag weten wie er 1 heeft voor een paard met wat bollere ogen (bijvoorbeeld een arabier).

Hij moet ook goed blijven zitten en niet af gaan als het paard even met zijn hoef achter de oortjes krabt of rolt.

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 10:42

Hoi Katrien, je kunt wel die vliegenmaskers van de paardendrogist gebruiken, die hebben een flinke plooi bij het oog en is stevig materiaal, deukt dus niet naar binnen. Alleen hebben die vliegenmaskers geen oorbeschermers. Die kun je eventueel los kopen bij Loesdau (Dld), vanaf € 4,95. Bij Loesdau hebben ze ook wel een complete (dus oren+ogen) maar ik weet niet hoe "bol" die is. www.loesdau.de (ik kan evt voor je bestellen, scheelt verzendkosten naar Nederland)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 10:45

Volgens mij voldoet een Bucas vliegenmasker aan jouw eisen,
ik zelf ben erg tevreden over de uitvoering van de Paardendrogist, juist omdat er geen oren aan zitten. Pling

[edit]
bedoelde Bucas ipv Rambo Frusty
[/edit]
Laatst bijgewerkt door ibikus op 23-06-03 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 10:48

Afbeelding
Dit vind ik wel een mooie dingetje van Loesdau! Het gaat me namelijk in de 1e plaats om zijn oren. Er zitten constant irritante vliegjes in zijn oren en daar heeft hij veel kriebels van.
Maar zou hij dit niet snel er af wurmen? Ik heb al eens en gehaakt oornetje geprobeerd (wat je ook wel bij springpaarden ziet) maar dat had hij in een half uur al van zijn oren afgerold.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 11:15

Ik denk dat je wel een soort van frontriem nodig hebt om de boel op zijn plek te houden.
Wellicht een combi van een goedkoop gehaakt netje met katoenen oren en een vliegennetje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 11:32

Sjuimpje schreef:
Ik denk dat je wel een soort van frontriem nodig hebt om de boel op zijn plek te houden.
Wellicht een combi van een goedkoop gehaakt netje met katoenen oren en een vliegennetje?

Hij heeft nu een vliegengordijntje, misschien dat die frontriem ook werkt om het netje oornetje op de plaats te houden?

Het voordeel van bovenstaand oornetje t.o. een gehaakt exemplaar is dat deze makkelijk vast wordt gemaakt en je met die gehaakte vaak met die touwtjes zit te rommelen (ik iig).

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 12:34

Is het niet mogelijk om bij die van het plaatje een soort keelriempje vast te maken ? dan krijgt hij het niet zo snel af.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 12:39

Maar hoe zit dat oornetje op de foto dan vast? Volgens mij verschilt dit exemplaar namelijk niet veel met die gehaakte. Ook deze kan het paard zo afkrijgen als hij maar lang genoeg priegelt, althans zo ziet het er op de foto uit. Ik heb ze overigens beide (deze en gehaakte), maar ik gebruik ze voor tijdens het rijden (idd ook tegen die irritante vliegen en muggen bij de oren) en dan blijven ze goed zitten. Hoe dat onder een halster in de wei gaat, daar heb ik geen ervaring mee.