Wie heeft ervaring met een blauw licht lamp ....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Wie heeft ervaring met een blauw licht lamp ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-03 21:08

tegen vliegen. En met name IN de stal.
Onze stal ligt direkt aan huis en het terras. Ook nu ze buiten blijven 's nachts is de stal nog steeds aardig bevolkt. En natuurlijk liften ze mee naar binnen. Op mijn werk hadden we er eentje in de keuken staan en die beviel goed. Maar in een stal is dat misschien anders.
Iemand ervaring ????

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 23:24

Goede zijn niet echt goedkoop, reken op 150euro maar ze werken als een tierelier. Zwaluwen fokken is een goed, natuurlijk, alternatief *LOL*

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 07:32

'Onze' zwaluwen zijn anders al weer aardig opweg om onze stal dicht te kleien. Boos!
Maar gewoon nog vliegen hoor!
Ik heb nu wel een soort rekjes opgehangen met opvangbakjes, de rekjes moet je vullen met die gele korrels. Je kan ze gewoon aan het plfaond ophangen dus andere dieren kunnen er niet bij. Volgens mij scheelt het wel ietsje. Verder hebben wij voor elk raam in het huis horren.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 07:37

In huis heb ik boven idd horren, beneden hebben mijn ouders het niet en idd huis zit echt een vliegen ivasie.
Ik heb alleen de hengst op stal staan 's nachts dus daar zitten gelukkig geen vliegen.Wel moet je niet in de buurt van de mesthoop komen want daar zitten al die kleine fruitvliegachtige mini vliegjes echt duizenden

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 09:31

Werkt zo'n blauwe lamp echt tegen vliegen?
Ik heb nu een heel goedkoop ding gehaald om hem te testen (in huis) en alleen motjes worden geroosterd. De vliegen kijken er niet naar.
Als zo'n dure lamp echt tegen vliegen helpt, wil ik er zeker eentje kopen. In huis is het dit jaar echt te erg met al die vliegen. Andere jaren was het veel minder Verward

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 16:48

De zwaluwen zien helaas onze kattenfamilie niet zo zitten.
Wat betreft de prijs heb ik het er wel voor over, ALS het ding maar werkt. Hij gaat dan toch zeker wel een aantal jaren mee en ik vind het veel prettiger dat vliegen op bv plakstrippen die langzaam doodgaan. Horren is ook geen alternatief, op het terras blijf ik ze dan toch houden.

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 19:58

Ik heb zo'n horeca model (50cm) ik moet zeggen ik ben NIET onder de indruk. Wat altijd nog het beste werkt zijn de ouderwetse schoonmaak (hogedrukspuit) vliegenstrips en Goldenmandrin (verkrijgbaar bij Boerenbond)

Nathalietjuh
Berichten: 1316
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hardinxveld, Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 21:09

bij prit op stal hebben we ook zulke lampen. het werkt opzich wel goed geloof ik...................Lachen

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 22:30

Wij hebben op stal ook zo'n lamp en hij werkt uitstekend.
Alleen schrikken sommige paarden er verschrikkelijk van. Eentje gaat er helemaal van door het lint. Het geluid lijkt nl een beetje op het petsen van scrikdraad.