vervanging van de wei?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

vervanging van de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 13:10

hoi,
Jolly, een 17?jarige C-pony (eigenlijk van mijn broertje) heeft een nieuw spelletje bedacht. "Sloop de wei!". Hij rent nu de hele dag door door de omheining heen.

We hebben schrikdraad op hoogte van 50?cm. en 1.10?m. en op ongeveer de zelfde hoogtes een ijzeren buis. Normaal gesproken zou hij hier dus niet uit kunnen komen. De stroom die van de schrikdraad afkomt lijkt hem niks te doen. We blijven de weien maar maken en het levert gewoon niks op.

Vandaag vond ik hem bij een ander paard in de wei wat hem paar keer vies getrapt heeft. Ik heb hem gevangen en zijn been gekoeld. Daarna heb ik hem op stal gezet want op de wei word gewoon té gevaarlijk. Hij is nu erg onrustig op stal (hij staat ja nu niet meer bij zen vriendinnetje Lovers ).

Nu vraag ik me af wat ik met hem zou kunnen doen zodat hij toch voldoende aandacht en beweging krijgt. Hij wordt zowieso al elke dag gepoetst. Maar ik vind het zo sneu dat hij nu maar 2 uurtjes per dag op de wei komt te staan. Aangezien hij vrij energiek is wil ik hem wat meer beweging geven. We gaan vaker met hem wandelen, maar wat zou ik nog meer kunnen doen met hem? Heeft iemand een idee?


KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 13:19

Hey, tsja, wat je zegt wandelen..
En misschien in de bak is maken met allemaal enge dingen,zoals een zeiltje op de grond,pionnen emmers etc..Een lange longeertouw pakken en er samen overheen lopen enzo. je kunt hem ook aan de hand laten grazen, grondwerken...En misschien wat rijden of doen jullie dat niet meer met de pony? Longeren kan natuurlijk ook of misschien wat voltige?

Groejtes!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 13:22

dankjewel, is wel een leuk idee met die enge dingen al denk ik dat hij daar niks van aantrekt hahaha.
rijden..jah hij is toch al ongeveer 17 jaar. en ik ben 1.59 m. hij is een C-pony. ik denk dat ik te groot voor hem ben. loungeren was ik ook al van plan. dankjewel

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 13:39

hahaha, dat schiet ook op ja, als ie nergens meer bang voor is..Misschien kan je em beleren voor de kar?? Eerst met lange lijnen enzo erachter..
En ik weet natuurlijk niet in wat voor conditie je broers pony is, maar hier staat er een van 22 waar nog dagelijks mee gereden word door een vrouw nog langer als jou ..Dat is ook een c pony..Maar goed, niet elk paard is dezelfde natuurlijk.

Succes he!

Groetjes

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 19:30

we hebben geen kar hahaha maar dat zou wel een leuk idee zijn geweest. zijn conditie, ja hij heeft altijd op de wei gestaan er is allang niet meer met hem gereden. ik zou ook niks van hem verlangen. laatst heb ik even op hem gestapt en toen wilde hij de hele tijd draven. hij heeft energie zat. maar meer dan stappen vind ik een beetje onnodig, of ik moet hem er al een plezier mee doen.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 21:04

tsja,dan weet ik het ook niet meer hoor!!Dus je wilt er eigenlijk wel iets mee doen zodat ie toch naar buitenkomt,maar eigenlijk alleen daarom..
Geen doel ofzo verder ? hahaha, ik weet niks meer te verzinnen hoor..Succes he!

Groejtes!

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 21:17

Een nieuw stroomapparaat kopen is dan waarschijnlijk het beste volgens mij. En de stroom op de draden meten...Als er een echt goede klap opstaat (beste is op lichtnet) dan laat hij het écht wel uit z'n koppie om te gaan buurten.