papieren instructie verplicht op manege?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

papieren instructie verplicht op manege?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 19:15

Hoi,
Kan iemand mij misschien vertellen of het verplicht is (verzekering) om op een manege gediplomeerde instructie te hebben?

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 19:22

Volgens mij is het voor fnrs maneges idd verplicht om instructie met papieren te hebben.... Of ze zich er altijd aan houden is een 2e (ik heb papierloos les gegeven op een fnrs manege...)

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 20:09

Ja het was sinds een paar jaar geleden verplicht, evenals de verscherpte dragen-van-een-cap wed.

Ik ben het met dr_jacksel eens, op vakantie ben ik ook maneges tegengekomen waar ze gewoon lak hadden aan de nieuwe regel. Toch zou ik het wel fijn vinden als ik weet dat als ik val, er in ieder geval iemand is die wéét wat er gedaan moet worden.

Groetjes Denise

MissM

Berichten: 508
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Aan de Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 20:53

Als een manege in aanmerking wil komen voor het veiligheids-certificaat dan moeten de mensen die lesgeven allemaal in het bezit zijn van minimaal een basisinstructeurs diploma. Dit zijn regels die ingesteld zijn door de stichting veilig paardrijden. Ook moet iedereen met cap rijden (ook de instructie) zowel op het terrein als tijdens buitenritten.

Of dit iets met de verzekering te maken heeft kan ik je niet zeggen, al geloof ik wel dat verzekeringen graag zien dat je een cap op hebt tijdens het rijden, maar ik heb nog niet gehoord dat dit verplicht zou zijn zoals bijvoorbeeld bij brommers

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 21:01

Ja, het is verplicht, zelfs als ik privé-les heb en geen Cap op heb dan is mijn Instructrice verantwoordelijk als ik eraf val en iets breek, mijn Instructrice zou dan moeten weigeren om mij les te geven.