wat mag zo'n stalling kosten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flop
Berichten: 65
Geregistreerd: 29-06-01

wat mag zo'n stalling kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 11:19

Ik kan een stal huren maar wat mag dat nu kosten?
Er is een paddock waar de paarden kunnen staan als het tenminste niet te nat is. Van april/mei tot oktober kan mijn paard in de wei staan bij de stal.
Er is geen elektra en geen stromend water. Ongeveer 100 meter bij de stal vandaan is een kraan waar je water kan halen en je paard kan afspoelen. Ik moet zelf voor bix, stro en hooi zorgen en uitmesten. De verhuurder geeft eten 2 keer per dag en voert de mest af en zorgt voor water. Enig idee?

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 11:52

Is de paddock ook om in te rijden of niet, er is geen licht om 's winters 's avonds nog iets te kunnen doen (uitmesten).
Mogen ze wel altijd op stal en wie ze ze buiten en binnen?
Euro 50 lijkt me al een mooi bedrag.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 11:59

Hangt ook af waar de stal is, in de randstad is het vaak veel duurder.

flop
Berichten: 65
Geregistreerd: 29-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 23:02

de paddock is niet om in te rijden. ze mogen altijd op stal maar hoeft niet. het binnen en naar buiten zetten wordt door de verhuurder gedaan.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 23:51

700 tot 1000 euro per jaar

ik heb een wei....geen stal, geen water, geen man die voert, zelf omheining moeten zetten en een afdak gemaakt van 3000 m2
Het is trouwens meer een stukje bos!
Daar laat de NS me ruim 500 per jaar voor betalen!(niet dat ik klaag) Knipoog

gelukkig zijn de andere weitjes niet zo duur maar wel dezelfde omstandigheden ongeveer....

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 23:53

In welke regio is het?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 08:38

Ik zou zeggen zo'n 50 tot 75 euro per maand, afhankelijk van de regio waar je woont.
Er zijn weinig voorzieningen en voer/stro moet je ook nog eens zelf betalen. Meer zou ik iig niet willen betalen.

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 10:44

ik zou er echt niet meer dan 50 euro voor betalen.. De enige service die je hebt is dat ie gevoerd wordt..
ik denk dat je bij een all-inclusive stal beter uitkomt..

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 10:57

Ik ga mee met de 50 euro die genoemd wordt. Vooral omdat er geen licht en stromend water is en je de box haal huurt, zonder verdere voorzieningen.

Ik betaal 90 per maand voor een stal met hooi en stro, weiland en een bak. In overleg wordt er ook gevoerd en buiten gezet en binnen gehaald.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 12:58

wij huren een wei waar we alleen een stalletje hebben (zelf opgeknapt).
een bak mogen we niet in de wei maken.
we hebben er geen ruimte om hooi/stro op te slaan (mag ook niet).
voeren moeten we zelf doen. mest afvoer moeten we zelf regelen.
we hebben geen kraan en geen elektriciteit. de paarden drinken uit de sloot (al 8 jaar en nog nooit ziek, het is een goed doorstromende sloot Knipoog )
we betalen er 10 euro per maand voor. dat komt dus neer op 40/50 euro per maand.
aangezien jij er wel een kraan hebt, de mestafvoer geregeld wordt, er 2 x per dag gevoerd wordt, water gegeven wordt en er een paddock is, en gelegenheid om je paard af te spuiten (wat is 100 meter nou voor een afstand?) kan het best wat hoger komen te liggen.

het is natuurlijk ook nog afhankelijk naar de hoeveelheid vraag en aanbod van stallen bij jullie in de buurt.