ik weet het even niet meer!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

ik weet het even niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-03 11:53

hoi,

zoals jullie misschien wel weten heb ik een zwarte shetland merrie van 7 jaar met goede papieren.

toen ik haar kocht kreeg ik te horen dat ze anders naar de slacht ging,
en ja dan koop je natuurlijk al snel iets,maar ik was ook gelijk helemaal gek van haar.er was niks met haar gedaan en had zelfs waarschijnlijk nog nooit een halster om gehad.

ik dacht dat het mij wel zou lukken om haar alles te leren en dat het leuk zou zijn voor mijn kids.

nou is ze gewoon erg pittig aangelegd en te druk voor mijn kinderen.
ik wou haar gaan beleren voor de kar,maar nu moet ik waarschijnlijk ook nog 4 hele dagen gaan werken en heb nog mijn kids en huishouden,dus denk ook niet dat ik daar de tijd voor zal hebben.

ik wil haar eigenlijk niet kwijt,maar de pony waar ik eigenlijk naar op zoek was is het niet geworden,en ik weet niet of dat nog zal komen.

de ene keer lig ik naast haar in de wei en kan heel de tijd met haar kroelen.en het andere moment is ze zo druk,en dat gaat gewoon niet met mijn zoontjes(5 en 3).die liggen er af en toe haast onder!

verder wandelen we wel met haar met een van mijn zoontjes er op,maar verder kunnen we er niks mee(zou wel een goede fok merrie zijn)ik wou haar laten dekken,maar door een flinke afrekening van het enegie bedrijf kan ik dat niet door laten gaan.(ik wil haar niet vanwege het geld weg doen hoor!)

maar wij hadden zo graag en rustige pony willen hebben,waar ik de kinders op kan leren rijden.en die ze kunnen poetsen.en waar we met het karretje mee kunnen rijden.

wat moet ik nou doen,ik hou verschrikkelijk veel van haar.heb ik de verkeerde keuze gemaakt?moet ik haar verkopen en een andere zoeken of niet?

ik ben even ten einde raad....


ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-03 14:09

ja ik vind het een erg moeilijke keuze,ik wil haar niet te snel opgeven.
maar als ik iemand weet die een leuke gezelschaps pony of fok merrie zoekt dan weet ik het wel,al zal ik haar heel erg gaan missen.

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-03 14:35

longeren is er niet bij!!
dat hebben we geprobeerd met zijn 2en maar ze krijgt het niet door of heeft er geen zin in.ik wandel wel elke dag met haar.maar aangezien ze zo erg onrustig is lukt dat ook haast niet meer.

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-03 14:45

losgooien of opjagen doet haar niks,met zweep ook niet,ze loopt er zo naar toe,ook al weet ze dat ze een tik er mee kan krijgen.ze doet lekker wat ze zelf wilt,ookal doe ik zo mijn best om haar te laten weten dat ik de baas ben.


ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-03 19:11

ze staat met nog 3 shetjes(binnenkort met nog 5)in de wei en krijgt niks bijgevoerd.
longeren werkt echt niet ook niet zonder lijn met een zweep,en zeker niet met een lel geven tegen haar flanken.ze maakt al zowiezo geen rondje maar snijd alles af.we hebben al zoveel geprobeerd.ze bijt ook heel erg en pas nog mijn oudste zoontje van bijna 5 in zijn bovenarm.ik heb haar natuurlijk gelijk een lel gegeven en mijn zoontje haar ook een tik laten geven.ze heeft echt geen manieren,en als ze hengstig is is het leed helemaal niet te overzien.ze laat zich dan ook niet vangen!

of ik haar vertrouw?ik weet dat ook als mijn kinderen erbij staan ze echt geen bok of iets zal geven,maar bijten zeker wel.ze kan ook niet stilstaan als ik haar wil poetsen.

het klinkt misschien stom maar ik ben al heel de dag politieagentje aan het spelen tegen mijn kids ,en als ik voor mijn ontspanning bij ebby komt ben ik eigenlijk met het zelfde bezig.(en dat werkt niet echt ontspannend)

ik ben er zeker van dat zij een goed eerlijk karakter heeft,maar gewoon niet weet hoe met alles om te gaan.
ze heeft om de 2 dagen vroeger eten gehad en stond samen met haar tante in een stukje gras het hele jaar door.ze is ook gewoon niet opgevoed.en tja of mij dat nog gaat lukken?ik zou het wel willen hopen!

maar wat wil ik?
ik heb een pony gekocht om te wandelen en te kroelen , poetsen , voor mijn kids en mijn ontspanning en sociale contacten.

misschien moet ik er nog maar een naar mijn zin bijkopen,als ik het kan betalen.en vind ik een heel goed thuis voor haar dan kan ik nog beslissen om haar te verkopen.

het zou echt een mooie fokmerrie zijn!!

maar wat doe ik mijn lieverd aan als ik haar verkoop,daar ben ik zo bang voor,en misschien omdat ik haar toch niet kan/wil missen.

moeilijk moeilijk moeilijk

ik heb geen ervaring genoeg om alleen een pony iets te leren en de meiden op stal hebben het ook druk genoeg...

puuuhhhff

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-03 22:18

ik hou haar toch en hoop dat het in de loop van de tijd toch beter gaat ,en dat ze wat rustiger word.ik kan haar toch echt niet missen mijn kleine ettertje...

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 08:02

ik ga het vanmiddag eens proberen!

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-03 08:38

ik heb gisteren geprobeerd haar te longeren zonder lijn,
en het ging best aardig ook al was ik meer moe dan zij...
ik heb haar een paar keer een flinke mep gegeven met de longeerzweep als ze niet door liep en wou gaan eten of naar me toe wou komen.
ik denk dat het wel gaat lukken!!!ik wil haar iig niet verkopen,ik denk dat ik daar heel veel spijt van krijg.
over een verzorgstertje,..die had ik gevonden,maar telkens als ik met haar afspreek komt ze niet of kan ze ineens niet meer.
het is dus geen meisje waar ik op kan bouwen!
mocht iemand een meisje weten uit de buurt van gouda,laat me t dan even weten!

ik denk dat de hormonen ook een flinke rol spelen bij ebby,een week voordat ze hengstig word begint het gedonder al en eindigd pas een week nadat ze hengstig is geweesd.ze is dus maar 1 week in de maand echt handelbaar.

maar ik hou vol en probeer haar te laten weten dat ik het niet tolereer en de baas ben!

bedank voor jullie tips...

groetjes marlies

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 26 bezoekers