EFO... Hoe claimen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

EFO... Hoe claimen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 19:45

Tsja, het is nu eindelijk dus toch zover dat ik een dierenarts bij mijn paard moeten laten komen sinds hij in de verzekering zit. Het gaat waarschijnlijk binnen het eigen risico vallen... maar ik wil het toch aanmelden, zodat ik dat in ieder geval wegwerk...

Weet iemand of je de EFO van te voren moet laten weten dat je een dierenarts laat komen? Of de dierenarts een formulier moet laten tekenen ofzo? Ik ben momenteel een paar dagen niet thuis, dus ik heb het papierwerk allemaal niet bij de hand...

Iemand enig idee?

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 11:40

Ik zou voor de zekerheid even bellen. Sommige verzekeringsmaatschappijen werken samen met bepaalde artsen, en verwachten dan ook dat je naar die arts toegaat als je in aanmerking wilt komen voor declaraties...

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 11:49

Gewoon even bellen en melden. Ze vertellen je gelijk of het nodig was of niet. Zou je bij Fairmount zitten had je al lang moeten bellen zodra je maar het geringste vermoeden had dat er iets mis is met je paard en dan nog binnen 24 uur! Gelukkig is de EFO niet zo lastig. Wel willen ze bij serieuze behandelingen dat je dierenarts een formulier invult en ondertekend opstuurt naar de EFO. Gewoon ff bellen, kan een hoop gezeur achteraf besparen.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-03 11:59

Heb vanochtend inderdaad gebeld en het was verder niet echt een probleem (waarschijnlijk omdat het toch allemaal binnen mijn eigen risico gaat vallen), zolang de naam van het paard maar duidelijk op de rekening staat...

Maargoed, nu er 3 spuiten quadrisol bij staan wordt het een en ander waarschijnlijk toch wat kostbaarder...