Ruiterbewijs halen moeilijk???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Ruiterbewijs halen moeilijk???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-03 14:11

Ik wil samen met een paar anderen mijn ruiterbewijs gaan halen.
De aanmeldingsformulieren zijn al onderweg.. ik vraag me alleen af of het moeilijk is?? Verward ??
Ik ben best een luis.. dus ik hoop maar dat ik het allemaal kan.
Iemand die nog tips heeft of weet wat voor soort vragen ze zullen stellen.. Ik moet 18 juli namelijk al examen doen, en boeken zijn nog niet eens binnen.. Help!!


Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-03 14:49

Ik moet 18 juli al.. en luister.. ik heb nog nooit met Kas gesprongen (en mayo ook niet in die 1,5 jaar)
Dus ik moet binnen een maand leren springen met hem en buiten rijden.. Hoe gaat me dat nou lukken?!?! Verward

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-03 15:08

Doen die paarden dat vaker dan?? Want bij ons op de manege is het ook wel eens gedaan, maar denk als je nu met die paarden naar buiten gaat dat het ook wel anders is.
En Mayo moet toch ook met Kas springen, dus leren moet hij het toch voor die tijd..
Oh waar ben ik aan begonnen..
Merilyn gaat me gelukkig helpen.. pff scheelt weer..

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-03 15:21

Ja het verschilt vast ook per manege hoe het examen afgenomen wordt. Ik hoorde dat we twee dagen van tevoren langs moeten komen om de route te leren. Ik vroeg me alleen af, Mayo en ik staan samen met Kas ingeschreven, maar als het zo lang duurt zal dat wel niet gaan dan.
Hoe lang duurt het over het algemeen dan? En in welke volgorde gaat het? En hoe vaak moet je eigenlijk springen?
Pff ik durf niet meer hoor..

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 07:42

*grom* Boos!

Ik las dat we de buitenrit voor zover het kan alles in draf moeten doen.. Ik heb nog nooit met hem buiten in draf gereden, komt omdat hij best voorwaarts wordt dan.

Ik las ook dat we een oxer moeten springen.. hopelijk kan Kas springen.. ik ga volgende week oefenen.
Zie het alleen niet voor me in galop over een hindernis met hem.. hij galopeert al zo maf (met grote passen, waardoor lijkt dat hij heel snel gaat), en dan ook nog springen.. whaa.

En draven zonder beugels moest ook las ik, ik kan echt niet in dat zadel blijven zitten.. dit wordt niks!! Huilen


Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 10:57

Tjsa en als je nou bangig aangelegd bent??
Ik krijg me paard miss wel stil, maar heb wel helemaal de bibbers daarna. Dat is het nadeel gewoon.. ik piep altijd al van tevoren.. en ben gewoon wat bangig aangelegd..

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 11:10

Ja ik zie er nu gewoon toch wel tegenop. Als Kas buiten mag draven gaan die oren erop, en is hij echt heel erg voorwaarts.
Ik weet niet of ik dan nog wel zelfverzekerd kan rijden en in controle kan houden.
Als hij weg schiet en ik blijf niet goed zitten..
Dan sprongetje zal miss wel gaan, Merilyn geeft me maandag les, dus kan ik even oefenen.
Maar ook dat zonder beugels en naar buiten in draf pfff..

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 13:30

Thanx voor jullie reacties.. ik zal maar gaan oefenen haha.. wie niet waagt wie niet wint.. zo was het toch? Haha! Haha!

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 13:45

Dank je!!

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 13:57

JoT schreef:
Ook ik heb vorig jaar een poging gedaan, dit was ongeveer wat wij moesten doen:

- Langs 'enge' objecten (terrasje met parasol en fietsenrek, dit alles in de buitenbak opgesteld) heen.
- Naast elkaar opstellen in een rij, één voor één netjes afstijgen, daarna één voor één voetje optillen en daarna één voor één correct weer opstijgen. Dit ging mis bij mij, paardlief vond dat stilstaan maar niets en denderde twee keer zowat over me heen. Bij het opstijgen mocht ik de beugelriemen niet langer maken (ik had een vrij groot paard) en ik ben niet zo lenig, dus dat liep ook in de soep. Resultaat: ik stond stijf van de stress.
- Stukje zonder beugels draven, daarna, nogsteeds in draf, beugels weer opzoeken. Kort daarna aangalopperen.
- Rijden in een volte, een voor een de groep verlaten en een rondje draven / galopperen
- Springen Ging ook mis, ik hield de teugels te strak werd me gezegd
- Tussen twee hindernissen, met twee dekens eroverheen, halthouden en de hindernis aanraken.

Was je hiervoor geslaagd, dan ging je naar buiten. Waar bij ons erg op werd gelet was:
- Rijden als een groep en rekening met elkaar houden. (hier was ze heel erg kritisch op).
- Goed kijken en aangeven wat je gaat doen (hand uitsteken bv.)
Volgens mij was dit grotendeels in stap, maar het kan natuurlijk best zijn dat je een stukje moet draven. Het doel van het ruiterbewijs is immers om te kijken of je je buiten te paard goed kan redden, in welke gang dan ook.

Bij ons duurde het eerste gedeelte misschien zo'n drie kwartier o.i.d. Niet zo lang dus. De rit naar buiten was ook vrij kort, een kwartiertje geloof ik, maar zeker niet langer dan een half uur. Veel succes!


Nou Boos! nu wil ik echt niet meer hoor!
Haha nee ik ben gewoon nogal een mietje, dus ben eigenlijk helemaal niet geschikt hiervoor.. *grom*... maar ja ik zie het wel, vast weggegooid geld dat examen, maar misschien steek ik er nog wat van op.
Ik wil vandie bangheid af!!!

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 14:53

Ja ik vertrouw Kas wel maar mezelf niet, ik ben dan eerder bang voor die paraplu dan hij weet je wel, en dat voelt hij weer dus reageert.
Ik ben daar al heel erg mee bezig, en het gaat ook al wat beter hoor.
Wordt gewoon heel hard oefenen, en als ik het echt niet leuk vind kan ik misschien toch nog wel op een makkelijker paard daar. Maar ik probeer het toch maar met Kas, want met hem moet ik dan thuis ook gewoon naar buiten kunnen. Als ik niet slaag zie ik het gewoon als een goeie training.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Patriesje, XXleonieXX en 158 bezoekers