Verzorgpaarden hoe kwamen jullie eraan???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
twinkle1986
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: harderwijk

Verzorgpaarden hoe kwamen jullie eraan???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-03 18:34

IK zoek namelijk nog een verzorgpony/paard maar tevergeefs...
Loop al zo lang te zoeken! Ach gut

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 18:55

toevallig tegenaan lopen...

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 19:24

Ik heb een advertentie op Marktplaats gezet. Eerst kon ik er 1 krijgen in Oostvoorne. Ik heb dat drie weken gedaan, totdat ik het zat werd om heen en terug ongeveer 3 uur kwijt te zijn. Ik heb het toen opgezegd en diezelfde dag kreeg ik nog een mail van de eigenaar van mijn toekomstige verzorgpony. Bleek dat de eigenaar 2 minuten lopen van mij af woonden en de pony 5 minuten fietsen van mij af woonde Haha!
Ik denk dat het ook aan de leeftijd ligt. Mensen vertrouwen niet zo snel hun paard aan een jong iemand (dan heb ik het over de leeftijd van ongeveer 17 en jonger), omdat uiteindelijk zij verantwoordelijk zijn als er iets met jou gebeurt terwijl jij op hun paard zat.
Als ik het goed heb ben of wordt jij 17 jaar. Wat ik zou doen is vooral een advertentie plaatsen op Marktplaats, langs gaan bij pensionstallen, advertentie ophangen op een manege, supermarkt of ruiterwinkel. En vooral veel geduld hebben!

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 19:39

Twinkle pas je profiel even aan zodat ik weet in welke regio je iets zoekt

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 19:44

ik werd gebeld of ik mee naar de buren ging om naar de nieuwe pony te gaan kijken.
van het een kwam het ander en zijn we ukkie gaan verzorgen

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 19:49

Het eerste adres dat ik vond had ik uit "de vondst" je weet wel dat advertentieblad, staat vaak nog best veel in. Het tweede adres liep via de Marktplaats.... maar leeftijd speeld een grote rol, ik begon met verzorgen toen ik bijna 30 was en dat scheelt toch..
Laatst bijgewerkt door mrie op 17-06-03 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 20:09

bij mijn manege rond gevraagd. en de ander werd aan geboden.

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 20:38

bericht op marktplaatst leverde bij mij niks op, maar rij ook niet zo lang en mensen zoeken meer iemand met veel ervaring.
aan luck ben ik via steffi gekomen die luck toen af en toe eens reed!

pinopaard

Berichten: 184
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 20:44

Ik was met een vriendin van mij meegegaan naar stal waar zij een verzorgpaard had. Ik was aan het kijken toen ze aan het rijden was en toevallig kwam daar mijn toekomstige verzorgpaardje de bak in! Via mijn vriendin heeft de eigenaresse mijn nummer gehad en vervolgens heeft ze contact met me opgenomen... Schijnheilig

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 20:49

Ik heb Nico via martkplaats! Tong uitsteken
En Nico staat op dezelfde stal als Lucky, die reed ik heel af en toe. Toen een vriendin van mij met Lucky stopte ben ik hem vast 1x per week gaan doen en toen de eigenaresse van Lucky vroeg of ik nog iemand anders wist het ik Lautjuh aangeraden Schijnheilig

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 20:56

op de manege en hier bij ons op het platteland iedere boer gevraagd op mijn fietsie met mijn vriendin en nu zelf eentje gekocht!!

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 20:58

De eerste op marktplaats gevonden... die heb ik een half jaartje gedaan.
Het beestje die ik nu doe is mij gevraagd... ik had een advertentie op marktplaats gezet, iemand reageerde daarop, bleek van mijn manege te zijn... maar ze nam toch iemand anders als bijrijdster, omdat die haar paardje eerder uitprobeerde en het zo goed klikte. Zo wisten de mensen op de manege dat ik een paardje zocht en via via hoorde de eigenaar van Oresa dus dat ik haar paardje wel aan zou kunnen, dus toen vroeg ze mij Lachen

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 21:44

Stella heb ik gekregen via briefjes ophangen in de supermarkt (it's the simple) ennuh waarom heb ik Tjody eigenlijk gekregen?? Nou ja, maakt niet uit, Vivian vroeg gewoon later aan mij of ik zin had om eens in de week Tjo te doen. Nou eh... GRAAG!! Pojack en Cream stonden ook bij Stella op stal en de eigenaars vroegen of ik zin had om hun paardjes ook te doen als zij eens weg waren. Datzelfde geld voor Amber.

Dusseh niet via moeilijke omwegen ofzo Haha!

Groetjes Denise.

twinkle1986
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-03 21:51

oke, ik heb hier dus genoeg opties gezien Haha! Moet ook wat geduldiger worden denk ik. Op marktplaats heb ik nog niets gevonden. Enne even voor kusia ik woon n harderwijk Lachen

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 21:53

Gewoon rond gefietst en overal waar we een pony zagen staan hebben we aangebeld. We hadden vrij snel 'prijs'. En verder... als je eenmaal in het wereldje van eigen paarden zit, krijg je snel een verzorg pony aangeboden.

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 23:35

Via internet Lachen en daarna hadden we hem gekocht Lachen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 23:40

Mijn eerste zoveel pony's kreeg ik allemaal via via aangeboden (begon met shetlanders, daarna Welsh b, eindigde bij een Haf). De laatste twee adressen heb ik via Marktplaats.

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 23:53

Ben begonnen met een shet, een welsh en een haffie... via een vriendin (het waren haar pony's)

De andere kreeg ik aangeboden.

Met Cerutti was ik wel het meest blij... vond dat zo'n wereldpaard en toen vroeg de eigenaar ineens of ik hem wilde rijden... loop nog steeds op wolkjes Haha!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 08:36

Het begon dat ik prive les kreeg met Marilyn (heb nooit op een manege gereden)

En toen na 3 jaar ofzo ben ik der echt gaan verzorgen

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 10:12


KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 11:13

pfoe, bij mij is het eigenlijk altijd zo in mijn schoot geworpen..De eerste keer via een tante van mij..Een boer bij haar in de buurt zocht iemand die zijn springpaarden ging rijden..Was toen zo een 8 jaar.

later vroeg de toenmalige instructrice op de manege mij,om voor de handelstal waar haar paarden stonden te komen rijden...

Groetjes!

Roozzz

Berichten: 519
Geregistreerd: 11-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 12:12

Eerst had m'n zus haar paardje bij een pensionstal staan en toen ging ik haar ook verzorgen. Maar dat was het nog niet ... ze ging daar weg met nog iemand anders en die is toen bij een boer langs gegaan en gevraagd of haar paard daar mocht staan en die van me zus. Dat mocht..nu 4 jaar later zijn ze ook getrouwd en hebben 2 kinderen. die boer en zij. en ze hebben nu ook veel meer paarden, een bak en er was/is ook veel weiland. dat is wel beter!! Ik ging toen ook weer daar heen en toen werd er eigenlijk gevraagd of ik ook andere paarden wilde verzorgen dan alleen onze eige shet. En nu doe ik het nog steeds met veel plezier!!!!
Het is een heel verhaal, maar dat is wel een antw. op je vraag. Haha!

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 13:45

Ik ben als klein meisje gewoon overal om de zoveel tijd langsgegaan om te vragen of ze een pony te verzorgen hadden. Op het begin hadden ze vaak niets maar dan wisten ze wel dat wij een pnoy zochten, en als ze dan wat wisten zeiden ze het tegen ons.

Op het begin had ik nog geen verzorgpony maar later had ik er juist teveel. En een handelaar bod ons aan om zijn paarden te beleren wat ik helemaal geweldig vond en waar ik veel van heb geleerd.
Nu heb ik me eigen paardje en rijd ik af en toe nog eens bij die handelaar.

stalheksje

Berichten: 45
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 14:40

ik reageerde ook op een advertentie die op markplaats.nl stond.
Dat meisje voegde me toen toe op msn en deed heel erg arrogant, best wel irri.
Ik had dus echt zoiets van mjah...ik hoef je paard niet eens meer te verzorgen.
Toen werd ik ineens in een ander msn gesprek gegooid en was het een grote ruzie.
Een meisje vond ik in eerste instantie heel erg vervelend, maar achteraf bleek dat we elkaar kende.
Toen vroeg ze of ik haar paardjes wilde verzorgen, zo doende Knipoog
Die meis is trouwens hier angelique18 (geloof ik)
Voorheen heb ik nog andere verzorgpaarden gehad, de eerste waren bij puur geluk, de andere kwam bij mij langs, via een vriend die zijn paard op diezelfde stal had staan.