Wie heeft zijn paard zelf betaald en is onder...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
twinkle1986
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: harderwijk

Wie heeft zijn paard zelf betaald en is onder...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-03 18:46

de 20 jaar? (titel paste niet helemaal Haha! ) En werkte jullie er voor en hoe veel werkte jullie? En wie zat er nog gewoon op school maar had een bijbaantje? En de laatste vraag: Dromen Hoelang heb je er over gedaan om een paard bij elkaar te sparen + alle benodigdheden? *LOL* (dit geldt alleen voor de mensen die een bijbaantje hebben en nog op school zitten. Ik denk er zelf 4 jaar over te sparen. Met mijn folders en baantje in het restaurant. (+vakantiewerk) phoe, nu ben ik klaar met vragen.. Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 18:50

Ik was net 18 toen ik Yorghos kocht.
Ik heb hem in iets minder dan een jaar bij elkaar gespaard, door verschillende baantjes te nemen: ochtendkrant en 3 folderwijken.
Ik zat toen in 5 VWO en had niet zo heel veel tijd voor school nodig. Wat tijd betreft kon ik het makkelijk aan.

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 18:54

Heb 2 pony's en werk ervoor, in de rozen en geef les, kan het dan net betalen (ze krijgen echt alles wat ze nodig hebben hoor)
mandy

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 18:56

Ik heb mijn pony gekocht toen ik 16 was. ik had toen een baantje bij een dierenpension. al m'n vrije dagen werkte ik daar. dus alle weekenden en vakanties. hiernaast had ik nog 's ochtends een krantenwijk. dus ik had snel geld genoeg bij elkaar om de spullen en een kar en zo te kunnen kopen.
toen ik van school af kwam ben ik de thuiszorg gaan werken. na anderhalf jaar sparen heb ik m'n paard gekocht. en later ben ik verder gaan sparen voor een kar en tuig enz.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 20:05

Ik was bijna 15, had een jaar de ochtendkrant gelopen om mijn eerste pony bij elkaar te krijgen (3000,- gulden voor een 2,5 jarige, wilde haflingermerrie!)
Ik kon haar bij een vrouw zetten, daar betaalde ik 90 gulden de maand.

Bleef de krant lopen om het onderhoud te betalen en sparen voor de volgende......Altijd opgepast ( 3keer per week) en alle vakanties vakantiewerk.
Daarna een dubbele wijk verdiende 300 euro de maand.
Nu werk ik........

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 21:10

Ik heb Mirk gekocht toen ik 18 was. Ik had er heel hard gewerkt in de zomer, en heb hem uiteindelijk in september kunnen kopen.
Nu werk ik er nog elke dag heel hard voor hem, en ga ik naar school. Als je echt wil, dan lukt het je wel!! Maar onderschat het niet, het is zwaar! Je krijgt er wel heel veel voor terug Lovers

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 21:24

Ik heb Adri gekocht toen ik bijna 14 was. Ik heb gespaard vanaf mijn 10 jaar (al mijn spaarcentje gingen op mijn speciale paardenrekening en ik vroeg enkel geld als kado) en hij heeft me (als veulen zijnde) 500 EUR gekost. Ik had nog wel wat over, maar dat heb ik aan mijn ouders gegeven voor voer e.d.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 21:28

ik kocht mijn eerste pony (welsh-fjord) toen ik 17 was, voor 100 gulden ofzo, en mijn vriend had land waar ze in stond.....(mijn vriend heefgt haar ook betaald)
daarna een shetje, die beide verkocht en een haflinger gekocht van mij eerst verdiende loon, vorig jaar nog twee haflingers gekocht van mijn loon (wel een stuk geleend en later afbetaald), en toen een van de haflingers ingeruild op een tinker

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 21:31

Ik heb Eldientje in februari dit jaar gekocht. Ik was toen 17 (nu 18). Eldien heb ik gekocht van mn spaargeld, heel veel spullen had ik al. Ik betaal alles zelf, maar wordt wel een beetje gesponsord door mn pa (mn zakgeld is iets verhoogd). Ik werk 2 x in de week, halve dagen.

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 21:39

Ik heb Rocco ook zelf gekocht, ik was net 15 toen ik hem kocht, ik was al vana mijn achtste aan het sparen (echte meisjesdroom) en had toen als bijbaantje folders bezorgen en oppassen. Nu geef ik les om hem te onderhouden en ik pas nog op, maar ik heb niet zo'n dure wei.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 22:04

ik heb sharir zelf betaald (nou oké, samen met mijn zus). ik was 11 en mijn zus 14.
ik had 1000 gulden op mijn bankrekening staan Clown
ik had trouwens al vanaf groep 8 een bijbaantje, folders. en al snel ging ik er ook huis aan huis kranten bij doen. ik liep toen echt veel folders en krantjes, maargoed ik moest toch de helft van het eten/hoefsmit/enz betalen dus ik moest wel. maar ik vond het niet erg hoor!
oja, ik moet wel even vertellen dat m'n ouders de huur van de wei altijd betaald hebben, maar eerlijk gezegd is dat niet zo heel veel Knipoog

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 22:10

ik was 9 Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 23:12

Al mijn paarden zijn van mijzelf, maar mijn ouders hebben wel altijd geholpen in het onderhoud. Die zien liever goede studieprestaties dan dat ik de weinige tijd die ik na de paarden nog over heb in een bijbaantje steek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 23:14

Dit is een topic dat al heel vaak voorkomt. Zoek maar even en je vindt veel reacties.
Ik heb Amanda niet zelf betaald, haar aanschafprijs niet, dat heb ik van mijn ouders gekregen Lovers De rest heb ik wel allemaal betaald. Ik ben vanaf mijn 14e gaan werken, behoorlijk veel ook. Zo ben ik gaan sparen voor mijn zadel om haar te beleren, ik had hier 1/3 voor toen we gingen kijken voor een zadel om op maat te laten maken en te bestellen. Toen hebben mijn ouders voorgeschoten en heb ik hun binnen een half jaar terugbetaald. Een half jaar later heb ik een wagentje en tuig gekocht, ik had daar ook al de helft ofzo voor gespaard, maar dit was een gelegenheidskoopje dus wilden mijn ouders wel voorschieten. Ook dit heb ik zo rap mogelijk terug betaald. Voor alle kleinere zaken (onder de €200,-) ben ik eerst wezen sparen, voor ik die kocht. Ik heb veel moeten tja afzeggen/afwijzen, alleen nuttige kleren, geen prulletjes, weinig voor mezelf, niet uitgaan en ga zo maar door.
Nu heb ik extra kosten wbt pensiongeld ed, en dat haal ik door een beetje extra te lenen bij de IBG-groep, was ook niet mijn keus eigenlijk, ik houd niet van geld lenen, maar t kan niet anders. Ik moet wel zeggen dat ik nu krapper in mijn geld zit en het kost zo nu en dan allemaal wat moeite om het hoofd van mij en paard boven water te houden. Maar daar heb ik ook voor gekozen.
Als je dat kan, als je werkelijk het er echt voor over hebt om al je geld naar je paard door te sluizen, dan kan je als "jongere" een eigen paard onderhouden. Moet je wel ouders hebben die bereid zijn om in "noodgevallen" bij te springen.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 23:23

ik heb Joy op mijn 17e zelf gekocht, gewoon goed sparen en werken Lachen

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 23:31

Mijn eerste pony heb ik gekocht toen ik 14 was voor 2500 gulden, mijn ouders hebben hem eerste betaald en ik heb er bijna 3 jaar over gedaan hen terug te betalen.
Spullen had ik al wat, de rest heb ik zelf in de loop der tijd aangeschaft.
Vorig jaar (was toen 18) heb ik hem verkocht en een tinker gekocht, ik heb hier 700 euro bij moeten leggen, dit had ik al op mijn spaarrekening staan en was na een half jaar weer aangevuld.
De spullen van mijn vorige pony had ik nog en bijna alles paste nog, heb dus een koopje gehad.

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 00:40

ik heb Baloe gekocht op mn 17e, ben nu 18. Ik betaal alles zelf voor hem, en ga ook nog naar school. Ik werk per week tussen de 10 en 20 uur om hem te kunnne betalen.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 00:41

Ik heb Vanta en Xender onder mijn 20 gekocht Tong uitsteken
Vanta van de spaarcenten , Xender van de verkoop van een andere pony en haar veulen en te gaan werken .

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 08:44

Chantal schreef:
ik was 9 Lachen


haha o ne ik dacht dat er stond ingereden..

nee m`n ouders hebben Pepper en Railly betaald!!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 09:01

Ik was 18 toen ik voor het eerst zelf een pony kocht. We (mijn vader en ik) hadden op dat moment al meerdere pony's/paarden die door mijn ouders gekocht waren en onderhouden werden.
Dus spullen hoefde ik niet te kopen (het was ook een jaarlingmerrie) en het stalgeld + extra kosten verdiende ik door een baan van halve dagen op een pensionstal/fokkerij en een baan van halve dagen op kantoor.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23421
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 09:03

Ik heb Polly gekocht toen ik 16 was, ik werkte toen in de supermarkt achter de kassa.
Ik werk 9 uurtjes in de week en ik kan haar daar makkelijk van onderhouden. Sharif hebben we vorig jaar gekocht maar die is eigenlijk van mijn vriend

Deze vraag is al vrij vaak gesteld, gebruik anders de zoekfunctie even.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 09:56

heb loulou gekocht toen ik (net) 16 was.
heb vanaf m'n 13/14e ofzo folders rondgebracht. toen ik loulou kocht had ik ff tijdelijk geen werk, omdat die maatschappij plotseling over werd genomen en iedereen werd ontslagen. dus was eigenlijk nog wel een beetje een risico. maar toen werd ik al snel aangenomen bij een supermarkt. in het begin 4 uur in de week en al snel 9 uur. ik probeer ook nog altijd zoveel mogelijk voor mensen in te vallen, want ik werk het liefst ong 12 uur in de week.
kan loulou wel gratis stallen bij m'n tante. als ik dat niet zou kunnen zou ik het nooit kunnen betalen, want ik onderhoud haar helemaal zelf. op 10 euro in de week na die ik van m'n ouders krijg, want dat betaalde ze eerst aan de vorige eigenaar toen ik loulou nog leasde.
heb haar nou 1,5 jaar ofzo en tot nu toe kan ik haar makkelijk onderhouden.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 10:14

Ik heb mijn vorige paard gekocht toen ik nog 15 was, al het geld dat ik verdiend heb met bollenpellen, werken in hotels enz heb ik jaren opgespaard en daar hebben we Wietje van gekocht Knipoog

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 22:08

ik betaal alles zelf en heb alles zelf betaald, al 2 jaar lang.. ben nu 17 en mag nie meer werken van de dokter, maarre schijt aan..
ik heb plezier

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 22:13

ik was 14 en ik heb drie vierde van mijn paard zelf betaald, maar ik wou dit zelf, en ik weet nog altijd niet waarom als ik er nu aan denk want nu ben ik al mijn geld kwijt Huilen maar ik heb mijn paard in de plaats hé Haha!