ervaring ooteman zadelpasservice?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

ervaring ooteman zadelpasservice?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-03 15:37

Ben op zoek naar een nieuw zadel, weet al een beetje wat het gaat worden ( een wintec, goede kwaliteit die mijn portemonnee ook aan kan Clown ) Maar nog niet precies of het dressuur/VZH word, dus wil wel graag een beetje geadviseerd worden, over de ligging op Kim en ook wat het beste zit etc.
Ik was een beetje aan het zoeken op internet en kwam de site van ooteman tegen die mij wel erg aansprak, omdat je de voorijkosten ( toch weer 50 euro ) terug krijgt als je een zadel koopt, en dat is bij divoza volgens mij niet het geval ( kan ook wel verkeerd gelezen hebben )
Iemand ervaring met ooteman zadelpasservice? Sturen ze echt iemand op je af met verstand ervan? En nemen ze veel zadels mee?

Cowgirl

Berichten: 23742
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 15:44

Ik heb een eenmalige ervaring meegemaakt van dicht bij.
Op zich keek hij wel kritisch naar het passen en passend maken maar het betreffende ponietje liep een half jaar later wel met witte haren op de rug.
Als ik jou was zou ik divoza bellen.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 19:04

Yep hier ervaring.... paard heeft 3 maanden stil gestaan met een ernstige ontsteking aan zijn rug door een fout aangemeten zadel.... voor het geld dat ik kwijt was aan d.a. en fysio's had ik wel 2 zadels kunnen kopen Lips are sealed

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 19:24

Idd NIET doen..Heb ook al vele slechte verhalen gehoord....Heb er zelf geen ervaring mee maar ik zou het zelf zeker nooit bij ooteman kopen..Lekker bij divoza of zo kopen dus enne die 50 euro heb ik er wel voor over... (moet zelf ook een ander zadel dus )

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 19:26

Ik zou Vroegop bellen. Die komt ook aan huis.

Hhmmzz zie nu dat je in Gelderland woont. Zit Ooteman ook daar dan? Dat wist ik niet! Dan idd maar Divoza bellen, al vond ik die ook waardeloos passen, maar dat was een westernzadel, en daar weten ze ook niet veel van.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 00:06

Ik heb juist slechte ervaringen met Vroegop....

Ooteman ben ik zelf al jaren zeer tevreden over, alle zadels die ik gekocht heb bij hem vond ik top en zaten super.
Goed aangepast en naderhand nog goede service (opvullen etc).

Ook goede garantie en kan altijd over prijs banketstaaf. Haha!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 07:09

Volgens mij werken alle passervicen met het motto dat je je geld van het passen terug krijgt als je een nieuw zadel koopt.

Tja wat ervaring betreft heb ik geen ervaring met ooteman wel met hippodam en dat was eerlijk gezegd niets. Iemand die er weinig verstand van heeft in ieder geval. En als het zadel dan niet goed zit moet je in de winkel aangeven hoe het opgevuld moet worden Verward lijkt me toch dat een ervaren iemand het op het paard moet zien liggen om dat te kunnen beoordelen. Kortom geen hippdam passervice voor mij. En ik ben bang dat voor divoza hetzelfde geldt, geen mensen met echte ervaring.

Ik heb ook nog iemand van hulsebosch gehad maar daar ben ik ook niet echt tevreden over terwijl je daar toch veel goede berichten over hoort. Hij had maar 2 zadels mee en voor mij zou dan een combinatie van zadel 1 en 2 met een grotere maat zitvlak geschikt zijn, dat moest ik maar op zijn woord geloven en als het niet goed was dan kon dat natuurlijk aangepast worden, zo'n zadel passen was er niet bij. Tegelijkertijd was er iemand op stal die een niet goed passend/liggend hulsebos zadel had en die vroeg of ze het weer in wilden nemen. Hij deed niet eens de moeite om het zadel te bekijken, als ze geen nieuw zadel kocht nam hij het oude zadel ook niet in Frusty (lekker veel vertrouwen heb je dan in je eigen product.)

Het nadeel is dat ze allemaal willen verkopen en je toch snel iets door de strot proberen te duwen. Ik zat nu zelf voor een eventuele volgende keer eigenlijk ook aan ooteman te denken omdat dat iemand is die al langere tijd in de paarden zit en hier volgens mij veel verstand van heeft. Ik ben dus ook zeer benieuwd naar nog komende racties.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 11:15

Ik heb Ooteman eens een zadel zien passen bij een pony, zelfs ik als "leek" kon zien dat het zadel voor geen meter paste... Die mensen hebben het zadel jammergenoeg wel gekocht in goed vertrouwen. Lips are sealed

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 11:23

Mijn stalgenootje heeft een maand geleden een Ainsley voor haar nieuwe paard bij Ooteman gekocht... zadel lag achteraf voor geen meter en verschoof en veel te groot voor haar bips.. ze heeft Ooteman gebeld en die had beloofd terug te bellen en langs te komen.. nu 2 weken later heeft ze nog niets gehoord Ze was het zo zat en heeft Fugers laten komen en haar Ainsley ingeruild en een ander zadel een week te 'leen' gekregen... over een week komt hij langs om te kijken hoe het zadel nu ligt. Het zadel was veel te groot voor haar en ze schoof er doorheen.

Ik wil binnenkort ook een nieuw dressuurzadel kopen maar ga dus Fugers bellen en niet Ooteman

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 12:26

ojee dat klinkt niet goeed over ooteman, heben jullie verder ervaring met Vroegop uit NH?

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 13:56

Vroegop wel goede ervargingen mee. Divoza absoluut niet (zadel klapperde aan achterkant, maar zat 'pérfect' Verward o:) )

Cowgirl

Berichten: 23742
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 16:36

Bij mij op stal goede ervaringen met vroegop. Ik ga straks mijn oude zadel daar inruilen voor wat nieuws.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 19:47

wie heeft er nog meer ervaring met vroegop?

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-03 19:56

Iemand een site van vroegop?
Zal dus ooteman maar niet nemen,
En van divoza zijn jullie ervaringen ook niet al te best lijkt het?
Vroeg op zit in NH, maar zouden ze dan ook komen passen in Gelderland?

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 20:42

BEL DEN BESTEN!!!
Dat is ook een goede!!

RUitersport huis den Besten
Kijken echt goed!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 21:03

Chantal schreef:
BEL DEN BESTEN!!!
Dat is ook een goede!!

RUitersport huis den Besten
Kijken echt goed!!


eerlijk??

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 21:06

Ik heb hele goede ervaringen met Fugers uit Soest. Bij hem mag je een zadel ook een aantal dagen proberen!!!

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 21:10

Chiqa"]
[quote="Chantal schreef:
BEL DEN BESTEN!!!
Dat is ook een goede!!

RUitersport huis den Besten
Kijken echt goed!!


eerlijk??
[/quote]

ja is een goede winkel!!
Ze passen goed !!

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-03 21:50

Den besten... dat is helemaal niet ver weg! wouw! bedankt voor de tip, had namelijk van veel mensen goede dingen daarover gehoord, maar gewoon niet meer aan gedacht BEDANKT!

noeska_m
Berichten: 165
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Avenhorn (nh)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 21:54


Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 09:11

Anne schreef:
Den besten... dat is helemaal niet ver weg! wouw! bedankt voor de tip, had namelijk van veel mensen goede dingen daarover gehoord, maar gewoon niet meer aan gedacht BEDANKT!



Haha!

ja ik heb voor pepper en Railly daar ook laten passen!!!
Ze nemen allemaal zadels mee enz!!
Ik vind ze goed!!

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 09:28

naiade schreef:
Ik heb juist slechte ervaringen met Vroegop....

Ooteman ben ik zelf al jaren zeer tevreden over, alle zadels die ik gekocht heb bij hem vond ik top en zaten super.
Goed aangepast en naderhand nog goede service (opvullen etc).

Ook goede garantie en kan altijd over prijs banketstaaflen. Haha!


Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten. Ik heb zelf ook erg goede ervaringen met Ooteman, dit in tegenstelling tot Vroegop...

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 12:47

Ik heb ook Fugers uit Soest laten komen. Kreeg een week een zadel op proef welke het ook is geworden.

Hiervoor had ik iemand anders laten komen en dat zadel was voor mij veel te groot. Gelukkig kon ik het nog particulier goed verkopen.

Het blijft moeilijk. Waar de een goede ervaringen mee heeft vind de ander weer niks.

Persoonlijk zou ik niet voor Vroegop gaan.