Dilemma!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Dilemma!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-03 00:30

Ik sta voor een heel erg moeilijke keus, inprencipe mag ik 2 paarden houden/hebben, maar ik weet zelf wel dat dat vanwege mijn aankomende studie niet gaat lukken, dan zou ik 1 van de 2 tekort doen. Bovendien zijn 2 paarden voor mij ook veel duurder, want wat toebehoren betreft moet ik die ook allemaal zelf betalen en dat is niet voor de lol allemaal..
Ik heb dus voor mezelf besloten dat ik 1 paardje wil houden.
Maar zoals jullie misschien al weten moet mijn paard zowiso al weg wegens omstandigheden.
Dan is er natuurlijk nog mijn pony, nu zul je denken, dat kan dan toch mooi, dan hou je 1 beestje over.
Probleem is dat ik graag de wedstrijd-sport in wil en aangezien ik 18 ben moet ik bij de paarden. Mijn pony is een gemiddelde D maat (1.43), voor bij de paarden en om echt iets mee te bereiken is dat natuurlijk vrij klein en de meeste jury's zien toch echt liever paarden in de ring en aangezien ik ook wil gaan springen zou dat niet fair zijn voor mijn pony want die moet dan in verhouding veel hoger springen.
Maar ik wil mijn pony dus liever niet kwijt, ik leef niet in de illusie dat ik denk dat alleen ik goed voor haar kan zorgen, maar ik weet wel dat er maar weinig mensen zijn die, ookal hebben ze de beste bedoelingen, gewoon niet met haar overweg kunnen. En ze kan zo geweldig mooi lopen, het zou zonde zijn als daar niks uit werd gehaald, maar ookal zou ze voor recreatief weg gaan is dat nog niet zo'n probleem, maar wel als ze naar mensen zou gaan die gewoon niet met haar kunnen omgaan. Ze is heel 1 kennig en kiest zelf de mensen uit die ze mag of niet mag.
Mensen die met een grote mond aan komen zetten dat ze het wel even zullen doen, die boort ze finaal de grond in.
Dus ik ben bang dat het lang gaat duren voor ik een thuis voor haar vind wat mij naar de zin is en mensen met wie ze dus goed overweg kan.
En dan nog zou het heel erg moeilijk voor me zijn haar te verkopen, ik heb gewoon zo'n goeie band met haar en ik ben bang dat ik nooit meer zo'n paardje tegenkom als haar.
Ik maar aan de andere kant, als ik een goed tehuis voor haar kon vinden en ik een leuk paardje had gevonden om mee te gaan wedstrijdrijden en met wie ik ook een goeie band kon gaan opbouwen dan had ik dat gedaan.
Maar ik kan ook besluiten haar te houden, maar dan word het met serieus wedstrijdrijden niet veel. En dat is toch iets wat ik al lang heel graag wil.
En ik krijg nu in mijn omgeving vanalles en nog wat te horen, de 1 zegt dat ik nooit een 2e Goldy zal tegenkomen en dus nooit weer met een paard zo'n hechte band zal hebben en de ander zegt, zoek een goed tehuis voor Goldy, koop een leuk wedstrijd paardje want dat is veel beter...
Dus ik hoop dat iemand van bokt mij een advies kan geven over wat ik moet doen..


Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-03 18:29

Ik wil jullie er ook nog even duidelijk op wijzen dat ik ook graag de kant van het springen op wil, nou is mijn pony wel een goede springer, maar tegen de paarden kan ze nooit op. Ik wil haar inderdaad liever houden, maar ik wil ook heel graag een leuk sportpaardje, waar ik wat sport betreft toch net iets meer aan heb.
Ik ben niet te groot voor mijn pony, ik ben ong 1.60 en mijn pony 1.43. (misschien mag er qua gewicht wel wat af, maar in de lengte ben ik niet te groot)
En ja mijn pony is gewoon een beest apart, ze is een hele mooie pony en ik zie maar heel weinig paarden die voor hun ras net zo mooi zijn als haar, niet alleen qua uiterlijk maar ook qua karakter en zie ik er toevallig wel een dan is dat meestal wel bekend dat het leuke beestjes zijn en staat er ook een aardige prijs op.. Boos!
Dus het zal nog heel moeilijk worden een goeie keus te maken.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-03 19:42

Ja ik heb er al eens eerder over gedacht, ik wil het ook wel, maar mijn ouders stonden er toen niet zo positief tegenover. (ik geloof over ruzies met leasers ed, maar ja als je een goed contract op stelt kan dat ook worden voorkomen.) Ik zal het er nog eens met hun over hebben.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-03 18:36

Ik heb toch besloten haar te verkopen, maar zolang er niemand is die ik geschikt genoeg voor haar vind blijft ze bij mij.
En ik wil eerst de boel rondom Starlet goed geregeld hebben, die gaat op dit moment voor.
Maar ik moest toch ooit een besluit nemen (zei Lindy vanochtend ookal tegen me ik zit er nu toch al te lang mee te dubben, maar ja het is ook geen makkelijke keuze),over of ik haar moest houden of niet, maar ik weet dat ik er mee kan leven als ze een goed plekje krijgt. Ik wil gewoon graag de sport in en 2 paarden word toch teveel voor mij, ik heb te weinig tijd en dat is dan in het nadeel van 1 van de 2. En als ik een leuk sportpaardje heb zou het dus Goldy zijn die daar het dupe van werd en dat wil ik niet, dat verdient ze niet. Dus ze word verkocht, maar wel aan iemand die ik er 100% mee vertrouw. En zolang die nog niet is opgedoken mag ze nog lekker bij mij blijven.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T, YandexBot en 83 bezoekers