Welsh Cob keuring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Welsh Cob keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 12:22

Ik heb dus een 5-jarige Welsh Cob ruin die in het Veulenboek staat, maar verder niets. Hoe werkt het nu als ik met 'm naar een keuring wil? Ik kan nergens een duidelijke beschrijving vinden van de klasses en premies.

Kan Rowan als volwassen ruin nog meedoen en in wat voor klassen zouden dat zijn? En wat zou hij kunnen behalen?

Ik ben jaren geleden 1x op een keuring geweest en vond 't erg leuk om te zien allemaal, maar mijn toenmalige Cob was niet rastypisch. Rowan is dat wel, en ik zou het leuk vinden om te zien wat ze er op een keuring van vinden. Wie kan me er meer over vertellen?

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 20:20

je kan gewoon mee doen aan de regionale keuringen hoor.
wel moet je lid zijn van het nwps.

28 juni a.s. gaan wij ook weer met onze sectie B naar Breukelen, vorig jaar als 4 jarige voor 1e keer geweest en 2e premie, nu weer maar met veulen aan de voet.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 07:31

Het is alleen NWPCS, je moet niet de Cobs vergeten.
Je kan idd gewoon meedoen als je lid bent. Van keuringen met ruinen weet ik verder weinig. Wij gaan dit jaar wel met een jaarlingmerrie naar de keuring.
Wat misschien ook wel leuk voor je is, is de WelshCobdag, die is jaarlijks. Heeft niets met keuringen te maken, maar is wel gezellig. Alleen moet je dan lid zijn van de WCC (WelshCobClub).

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 09:00

Je hebt 2 stamboeken voor de welsh: NWPCS en de WPCV. De WPCV houdt in september altijd haar keuringen en heeft Engelse juryleden.