jij ziek, en je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

jij ziek, en je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-03 14:22

Ik ben vandaag ( en gister) beetje grieperig... Meestal ga ik wel gewoon naar me paard, gister heb ik alleen ff gepoetst( ze staan tog op de wei)
Maar vandaag wil ik eigenlijk wel weer ff rijden, ik heb vanaaf ook les, maar weet niet of ik zal gaan... Ik heb nog hoofdpijn en een zere keel en ik weet dat het onverstandig is als ik naar de les ga, maar ja ik heb er net zo zin in...

Wat doen jullie met je paard als je ziek bent?
Ga je alleen ff poetsen of ook gewoon rijden ed?

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 14:31

als ik heeeeel ziek ben, ziekenhuis en weken niet rijden
wordt chris door mijn instructrice gereden, en marijk door me zusje
de friezen staan gewoon lekker in het land
en roxanne door de eigenaaresse zelf

pinopaard

Berichten: 184
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 14:32

Meestal ga ik dan eventjes met m wandelen of losgooien of beetje longeren. Dat ie iig wel beweging heeft gekregen. Dit overigens alleen in de winter, want zomers staat hij in de wei en is het dus niet heel erg als ik een dagje niet kan. Als je je ECHT beroerd voelt zouk gewoon een (paarden) vriendin bellen of iemand van stal die hem er even uithaalt voor je.

pinopaard

Berichten: 184
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 14:32

Beterschap BTW Ach gut

Ineke2

Berichten: 33113
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 14:33

Hij staat nu op de wei...maar anders dan probeer ik of iemand van stal hem losgooit/wandeld/poetst, kan dat niet dan ga ik zelf! Ik zou mij ontzettend schuldig voelen als hij 24 uur op stal moet blijven omdat ik ziek ben...

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 14:33

en voor dat soort dagen had ik een bijrijdster...............

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 14:43

Dan verzorgt mijn vriend hem en gaat hij gewoon het land op. Mocht ik nou in het ziekenhuis liggen, dan gaat Imker naar een goede vriendin die ik echt heeeelemaal met hem vertrouw en zij zorgt dan voor hem.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 14:44

Zodra ik ziek ben is er altijd wel een stalgenoot die hem er uit haalt. Voordeel we hebben een stap/draf molen dus dat is helemaal makkelijk. We hebben onderelkaar ook de sleutels zodat je het met zijn eigen spullen kan doen.

Nu ben ik druk met me nieuwe huis ik heb een rooster gemaakt wie wie hem wanneer doet erg handig en leys krijgt zijn aandacht iedere dag.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 14:46

Tenzij ik heel erg ziek ben ga ik gewoon naar Soraya.
Pas geleden was ik ook ziek (erge buikpijn), maar was toch naar Soraya gegaan en ook gereden enzo, daarna was het nog zo goed als over ook Scheve mond

En als ik dus echt ziek ben, dan bel ik gewoon de eigenaresse op dat ik niet kan omdat ik ziek ben.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 17:49

Dan blijf ik lekker in mijn bedje liggen en ga helemaal niet naar Magic Haha!
Daar heb ik nou een moeder en zus voor. Ik deel Magic altijd al, dus als ik ziek ben is dat geen probleem.

Toch meestal als ik (school)ziek ben, ben ik juist even op stal te vinden. Lekker in de buitenlucht.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 17:50

Ik heb geen tijd om ziek te zijn Haha!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 18:01

Ik ga altijd naar de beestjes toe, ookal ben ik nog zo ziek.
Met bronchitis ga ik, met koorts ga ik, als ik een kater heb ga ik.

Anders gaat er niemand en dat is niet de bedoeling!!
Meestal ga ik ook gewoon rijden en anders longeer ik der wel ff

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 18:17

Met mijn vermoedelijke hernia ben ik al 3 maanden uitegschakeld.
Ik heb nog wel geprobeerd te longeren maar ook dat gaat niet meer.
Ik ga nog wel elke avond ff heen, een uurtje ofzo om te kletsen en paardjes kijken.
Soms zet ik ze in de bak en mogen de meiden er ff achteraan rennen met de zweep Haha! maar ze staan dus gewoon stil en 24 uur op de wei.
Ze zijn wel dikker geworden en felix zijn spieren die ik er in 5 maanden(na 8 maanden niet gereden te hebben) aangetraind had zijn inmiddels weer weg Boos!

Ik heb er op dit moment niet echt behoefte aan om er anderen op te laten rijden, dan loop ik mezelf alleen maar te kwellen. En Danno wil ik graag zelf verder inrijden straks.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 18:20

Als ik echt ziek ben en de hele dag op bed lig dan vraag ik gewoon aan Brie (medeeigenaar) of zij Jo een dagje extra kan doen!! Toch wel voordelen een paard met zijn 2-en.

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 18:32

ik dnke niet dat het erg is als je paard 1 of 2 dagen niet gereden word. als hij in de wei staat is het helemaal niet zo erg want daa rkrijgt hij zijn beweging ook wel hoor.
groetjes noortje

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 18:32

Als ik ECHT ziek ben (dat gelukkig niet vaak voor komt *klopklop*) wordt mijn paardje door Mariska verzorgd die ook 'haar'paardje daar heeft staan. Ik ga ook niet als ik echt hoofdpijn heb, maar het is niet zo erg. Of buikkrampen. Ik moet een eind fietsen en ik weet dat ik mijn paardje gerust in mariskas handen kan laten. Ik weet dat zij mijn paardje goed verzorgd Lachen Zij komt toch uit school langs de paarden, ligt op haar weg, dus het is ook een kleine moeite voor haar.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 18:50

Als ik ziek ben ga ik er wel ff heen om te voeren maar als ik zo ziek ben dat ik nauwelijks kan fietsen vraag ik of m'n vriendin 'm eten wil geven.
Hij staat dag en nacht op de wei dus dat is wel handig.

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 19:28

gelukkig kunnen mn zusje en ik afwisselen met elkaar...maar als we bv. echt niet kunnen,rijd mn nichtje er op...maar soms staat ie ook een dagje stil..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 19:35

Een paard asperientjes en aan het werk!
Als ik niet meer in staat ben auto te rijden wordt het oeilijker maar dan regel ik mijn man.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 19:41

Jippie schreef:
Een paard asperientjes en aan het werk!
Als ik niet meer in staat ben auto te rijden wordt het oeilijker maar dan regel ik mijn man.


geef jij je paard aspirientjes als jij ziek bent Tong uitsteken Knipoog

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 07:48

Ik knap er altijd wel wat van op bij de paarden. Even lekker een frisse neus halen. Als ik ziek ben dan brengt me vriend me en mest hij de stal voor me Lovers

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 08:32

Ik ben tot nu toe nog niet zo ziek geweest dat ik echt niet naar Yorghos kon. Ik ga hem dan altijd iig even voeren en knuffelen. Als fietsen te zwaar is dan wacht ik tot mijn vriend thuis is en dan brengt hij me even.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 09:39

Fleur gaat elke dag even de wei in, dus het is echt geen drama als ik een dagje niet kom. Meestal bel ik dan wel even naar stal om het door te geven. Nu ze een goede conditie moet hebben voor de keuring vraag ik een stalgenootje of de staleigenaar of ze haar even willen doen.

Vrij makkelijk dus, en ik kom ook regelmatig (ca 1x in de 2 weken) een dagje niet Lachen

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 10:47

ik ben eigenlijk nooit ziek, maar als ik ziek ben dan be ik ook echt flink beroerd. Ik ga dan altijd wel even bij hem kijken (onder 'begeleiding' want ik sta dan echt te tollen op m'n benen). En verder doe ik niks met hem. Meestal ben ik niet langer dan 2 dagen ziek dus dan heeftie gewoon 2 daagjes vrij.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 10:56

als ik ziek ben dan rijd mijn stiefvader de paarden. nu heeft hij het aan zijn arm. dus als ik ziek zou worden hebben we een probleem. ik denk dat een van ons dan zou moeten doorzetten. mijn moeder zal ze wel poetsen allemaal. ehm... ja en dan hebben ze vakantie???