Vilten onderlappen, op welke maat knippen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Vilten onderlappen, op welke maat knippen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-03 18:32

heb ff een vraagje!

heb vilten onderlappen, die zijn dus standaard 50x50

mn eskadron onderlappen zijn(waren, gesneuveld door de hond en de ruitersportzaak had ze niet dus nu maar deze, andere zijn besteld maar duurt ff) 28x44

maar moet ik die vilten lappen ook 28x44 knippen, of 28x50?

of ze voor de voorbenen bv 25x50 en achter 30x50?

want kan wel ff langs t been houden en dan ff kijken tot hoe ver ze moeten zitten, maar vilt dat veranderd beetje van vorm zodra je het om t been heendoet, wordt iets platter, en vraag me nu dus af hoe groot ik ze moet knippen?

mn paard is aardig groot, ruim 1.70 met lange benen, dus die 28x44 pasten wel goed, niet dat die te groot ofzo waren voor hem(voor mn bijrijdpaardje is 28x44 te groot, die heeft echt ponybeentjes)

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-03 18:49

hmm, ik heb juist altijd gehoord dat onderlappen elkaar aan de achterkant van het been(waar de pezen dus zitten) moeten overlappen, die van eskadron, die dus kant&klaar op maat zijn, doen dat ook.

ik zal t eens ff langs zn been gaan houden, en dan kijken hoe groot ze ongeveer moeten worden, denk zo rond de 28 hoogte, maar ja hoe lang hou ik ze? 44 zoals eskadron, of toch 50 laten?

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-03 19:00

ja kopt, ik zag weleens een pony bij mn oude ponyclub die beentjes leken wel gipsen pootjes als ie bandages+lappen omhad!

maar ja mijn paardje heeft flinke benen, wel smalle benen, maar ik laat ze iig een stuk overlappen

ga nu toch maar gewoon knippen denk ik!

laat dalijk nog wel weten wat ik er van heb gemaakt, wish me luck! Haha!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-03 19:36

voorlopig is het voor: 28x45 en achter: 32x45

denk alleen dat ze iig voor nog een cm ofzo korter worden, zitten nu wel tot erg hoog richting zn knie, en achter heb ik ze nog niet om, moet ie eerst ff stukje aan de hand stappen, want ivm de dazen heeft ie de hele dag op stal gestaan en dus n beetje stalbenen, niet extreem ofzo, maar wel ietsjes dikker dan normaal

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 136 bezoekers