Toch helemaal scheren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Toch helemaal scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 00:16

Naar aanleiding van het volgende topic: [VMR] Rotvacht, Hoe pony helpen? Had ik besloten om haar toch te scheren. Ze werd er niet vrolijker op en het wegknippen van de vilten plekken zorgde ervoor dat het een geplukte kip leek. Ik heb haar in een model geschoren dat alle vervilte plekken weg waren, zeg maar. Er ligt nu alleen nog een soort van deken (recht van de schoft omlaag, tot halverwege haar borstkas en dan naar recht naar achter over haar kont). De bewegende delen zijn geschoren. (en haar hals + schouders)
Nu zit ik alleen de twijfelen of ik dit dekentje ook weg zal scheren. In eerste instantie had ik dit gedaan voor de warmte en dat ze geleidelijk aan kon wennen aan het "kaal" zijn, maar nu word het toch weer warmer.
Ze komt straks in een open wei te staan, die midden in de polder ligt zonder beschutting van huizen o.i.d.

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 07:43

Ik zou het zo laten. De overige haren zal ze de komende maanden wel verliezen. En vaak is het zo als je eenmaal begint aan scheren dan blijf je aan het scheren.

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 10:33

ja idd. Lekker zo laten. Die andere haren verliest ze heel snel zodra het warm wordt.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 10:35

ik zou hem helemaal scheren... als hij nu nog zo lang in de vacht zit, zie ik het somber in dat hij de rest van het haar nog kwijtraakt.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 10:59

Alle jaarling shetlanders hebben er toch moeite mee. Ik heb dit jaar tot nu toe nog niet een shet jaarling helemaal mooi in z'n zomervacht zien zitten. Nog even geduld hebben en eventueel wat lijnzaad olie/zonnebloem olie over het voer.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 12:23

Als je hem straks buiten wilt zetten, dan zou ik hem niet helemaal scheren. De overgang van dikke vacht naar kaal is dan wel erg groot.
Ik zou in eerste instantie lijnzaadolie bij het voer geven. Dat werkt prima.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 12:43

Ik voer al lijnzaadolie bij..helpt nog niet echt denderend.
Ze staat al in het land, maar nu nog in een weiland met beschutting van een huis.