mennen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 08:00

Hoi, ik heb samen met mijn vriendin een shet. Wij willen hem graag voor de kar gaan beleren, maar heb je dan ook een menbewijs nodig?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 10:03

Het enige wat je nodig hebt is heel veel ervaring. Zonder ervaring zou ik absoluut geen pony zelf gaan beleren, daar komt alleen maar ellende van.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 10:17

nee niet doen ook niet een shetlander.
Ik beleer mijn paard ook met iemand die er verstand van heeft vindt het anders veel te gevaarlijk.

wembley
Berichten: 53
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 12:40

zonder ervaring zou ik het niet zelf doen.Paarden en pony's kunnen rare dingen doen als ze nog nooit voor een karretje gestaan hebben.Wat je wel kan doen is stukje bij beetje het laten wennen aan het tuig.En dan kun je vervolgens met het tuig erop met de pony gaan lopen aan lange leidsels of je kan ook 2 longeerlijnen gebruiken.
mocht je het toch zelf willen doen zet de pony nooit gelijk voor de kar maar laat hem eerst een pallet os een grote trekker band slepen.dat is veel veiliger. nou succes ermee

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 15:04

nee dat waren we ook niet van plan hoor. We vragen het waarschijnlijkk aan de manegeeigenaar (hij ment en gaat ook lessen geven)
Gelukkig heb je geen bewijs nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 16:08

Ik vind dat je wel je Koetsiersbewijs moet halen, dat je toch een heel klein beetje basis weet, en het is altijd handig. T is niet verplicht, da's waar maar wel nodig.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 17:15

Je koetsiersbewijs is wel heel belangrijk, tenzij je iemand met veel ervaring bij je hebt staan. Je leert de totale basis van het mennen. Optuigen, verschillend houdingen van je handen etc.. Ik zou zonder koetsiersbewijs niet gaan mennen, en zeker niet gaan beleren.
Ik heb zelf een jonge tuiger. Is reeds beleerd in het tuig, maar ik heb dus eerst mijn koetsiersbewijs gehaald.. Je gaat ook geen autorijden zonder rijbewijs.. en ik moet zeggen het viel mij nog vies tegen terwijl ik toch ook al 15 jaar rijervaring heb.