Animo pensionstal VELDHOVEN??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Animo pensionstal VELDHOVEN??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 23:20

Zal een beetje vaag blijven, omdat het allemaal ook nog een beetje vaag is Knipoog

Ik wil een pensionstal in Veldhoven gaan overnemen.
Het plaatje is nog niet rond maar om in ieder geval vast een beeld te krijgen voor mijn bedrijfsplan wil ik weten of hier nog animo voor is.

Dus mijn vraag aan jullie, zijn er mensen hier op bokt die in de omgeving van Veldhoven nog behoefte hebben aan een meer exclusieve pensionstalling. Binnenbak, buitenbak, poetsplaats, weidegang etc.

Nog een pensionstalling erbij of zijn er al genoeg in deze omgeving???

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 19:54

Tja pensionstallen groeien als kool. Maar in omgeving veldhoven weet ik niet hoe het zit.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 20:10

daar zijn er ook een heleboel.op het moment is het heel erg moeilijk om ergens iets te beginnen wat rendabel is, deel vd mensen dat wil luxe, dus een binnenbak,spuitplaats ed. en de ander wil liever een goedkopere stalling(op de boer dus!) wat je kunt doen is een enquete onder de paardenmensen uitdelen (via hoefsmid, of via dierenarts) en zo uitzoeken of er vraag naar is.maar het zal niet meevallen, er is zoveel aanbod op het moment!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 20:23

Tja hoe groot wil je hem maken ?
Wat heb je mensen te bieden en wat zal je prijs gaan worden.
Wat is de reden dat die mensen stoppen met de stal...enz enz......
dat is natuurlijk allemaal erg belangrijk. Afhankelijk daarvan kun je kijken hoe je verder gaat. Informeer bij mensen met eigen paard wat ze zoeken en wat ze daarvoor zouden willen betalen.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 21:26

ik niet (ik woon in Veldhoven) omdat mijn moeder ze ook graag in de buurt heeft staan Haha! (en die woont in Rosmalen). Ik zou dit als primaire eisen hebben:

"type"
- geen manegelessen
- geen (of weinig) kinderen (iig GEEN pennymeisjes kliek)
- wedstrijdgerichte stalhouder + klanten

faciliteiten
- deskundig personeel
- binnenmanege 20*40
- buitenmanege
- weidegang mogelijk
- wasplaats met warm/koud water
- ruime boxen
- mogelijkheid voor eigen instructie op het terrein

bedrag ca 250 euro

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 09:59

Lielle schreef:
Ik zou dit als primaire eisen hebben:

"type"
- geen manegelessen
- geen (of weinig) kinderen (iig GEEN pennymeisjes kliek)
- wedstrijdgerichte stalhouder + klanten

faciliteiten
- deskundig personeel
- binnenmanege 20*40
- buitenmanege
- weidegang mogelijk
- wasplaats met warm/koud water
- ruime boxen
- mogelijkheid voor eigen instructie op het terrein

bedrag ca 250 euro


Nou Lielle, dit is dus precies de pensionstalling die ik in gedachten heb.
(Misschien iets lager stallingsgeld Knipoog) geen manegelessen, alleen eigen mensen mogen rijden. Er komt ook een gezellige kantine bij. Stalling voor ongeveer 20 pensionpaarden.
Enne crossmonster, die enquetes is helemaal geen slecht idee!!

Ik wil graag serieuze (wedstrijd) ruiters op stal hebben staan, en geen kleine meisjes met shetland ponies. Daar is op zich niets mis mee, maar dit wordt gewoon niet de doelgroep van mijn pensionstalling.
Zijn er nog meer wensen waaraan jullie "perfecte" stalling moet voldoen?? Of dingen waar jullie vinden waar ik aan moet denken??
Ik hoor het wel...

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 10:15

Ruime zadelkasten.
Bij bijna iedere pensionstal zijn deze te klein.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 10:17

Ik sta op dit moment in Hoogeloon waarover ik supertevreden ben alleen daar betaal ik voor hetzelfde 227 Euro.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 10:20

Ik kom niet uit de omgeving, dus voor mij zou het niets zijn. Maar denk dat het ook belangrijk is om te weten of ze zelf moeten voeren, mesten, wat er gevoerd wordt en wat er in stal ligt.

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 10:25

Kleintje, je hebt gelijk. Is voor mij zo vanzelfsprekend dat ik het daar dus niet over heb gehad Knipoog
Mesten gebeurt iedere dag, ook voeren wordt door mijzelf of personeel gedaan (minimaal 2x per dag). Paarden staan op stro, maar in overleg zou dit eventueel anders kunnen.
Krijgen verder ook hooi als ruwvoer en staan een aantal uur per dag buiten.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 13:09

Een tip waarom zou je ze niet op vlas zetten?? Is denk ik veel makkelijkere en uiteindelijk goedkoper......

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 13:13

ik vind uitrijmogelijkheden ook belangrijk! En zie liever dat er 4/5 keer per dag gevoerd wordt!
En ik vind een stapmolen ook erg fijn.

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 13:20

Tja, ik kom zelf oorspronkelijk uit Zuid-Limburg en om daar iets te vinden zoals jij omschrijft..... zeer moeilijk. Toen mijn paard de wei op moest voor langere tijd vond ik nergens in de buurt een stalling waar ze je paard 's ochtends buiten en 's avonds binnen wilde zetten voor je. Uiteindelijk ben ik naar een boer gegaan 25 km ver van huis. Iedere dag een uur in de auto. Niet echt praktisch dus.
Toen ik naar Brabant verhuisde had ik alle keuze. Bij bijna iedere stal hadden ze wel een plekje vrij en zette ze je paard buiten voor je, dusja... Ik sta nu overigens bij een pensionstal in Hoogeloon (niet bij Lisette) en betaal voor binnenbak, buitenbak, weidegang (max 2 paarden per wei en weilanden zijn behoorlijk groot), poets/ spuitplaats, dagelijks mesten (alle paarden staan op houtkrullen), voeren (2x per dag krachtvoer van Cavalor, 2x voordroog en 1x mais, maar dat laatste krijgt die van mij niet) én hele aardige eigenaren 215 euro. Er zijn wel een paar kleine dingen die ik liever anders zou zien, maarja dat heb en houd je overal.

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 13:32

orionneke schreef:
Een tip waarom zou je ze niet op vlas zetten?? Is denk ik veel makkelijkere en uiteindelijk goedkoper......


Vlas... wat is het, waar kun je het krijgen etc. Is het biologisch afbreekbaar etc?
En inderdaad zou 4/5 keer voeren zou beter zijn, denk dat ik het op 3 keer zou houden in eerste instantie. En dan kijken of meerdere keren voeren per dag haalbaar is.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 08:54

Als je voert zou ik iig eerst met kuil of hooi langsgaan. Daarna weer bij het eerste paard beginnen met krachtvoer.
Dan eten ze vaak minder snel!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 17:59

Kleintje schreef:
Als je voert zou ik iig eerst met kuil of hooi langsgaan. Daarna weer bij het eerste paard beginnen met krachtvoer.
Dan eten ze vaak minder snel!


en dan word ook de brok beter verteerd!want dan komen de darmen vast op gang!ik zou niet naar 4 a 5 x voeren gaan, dat is gewoon niet rendabel, en je hebt 4a5x stress op stal, das ook niet wat je wilt, wel?

die enquetes moet je gewoon zo snel mogelijk doen.voor een opdracht in het laatste jaar van deurne moesten wij een bedrijfsplan opstellen voor je bedrijfje, en had ik dus ook enquetes gemaakt om zo de vraag naar stalling bij ons in de buurt te peilen!

vlas zou ik niet aan beginnen,het beste is en blijft stro, dat voorkomt verveling.en vlas word niet graag meegenomen door bijvoorbeeld korsten, want dat kan weer niet op de champignons, als je een paar stallen op zaagsel hebt staan , dan mag dat wel mee, maar alle stallen, dan moet je weer een alternatief vinden voor je mest afvoer!
en zo'n fijn spul is het nou ook niet, ik vind het er niet schoon uitzien en het pikt ontzettend, blijft de hele dag in je kleren zitten .stro ben ik het meeste fan van omdat paarden dan de hele dag kunnen knabbelen, sja alleen het mesten is wat zwaarder.maar das een kwestie van bijhouden.
ik wens je heel veel succes met je stalletje!!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 18:57

Hhmm...zou je het niet beter vinden om zoiets in of om Delft te beginnen? Knipoog

Maar ok mijn ideale stal zou zijn:

weidegang
minimaal 1 goede grote rijbak
gelegenheid tot les aan stal
losgooi/longeerbak
ruime stallen
niet te donker
gezellige sfeer
afspuitplaats
ruime zadelkasten
3 maal per dag voeren

En ga zo maar door.
Zoiets is voor de prijs van 250 hier geloof ik niet eens te vinden.

Maar je kan toch ook verschillende soorten bodembedekking in huis halen?
Ieder mens een andere wens.
Wat ik wel altijd prettig vindt is het meedenken op stallen.
Meerdere keuzes dus ook tussen voer en bodembedekking.

Maar ok..ik heb niet voor niets het idee zelf een stal te beginnen al vroeg verworpen..ik zou voor mezelf al veel te veeleisend zijn Haha!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 19:12

(sorry, foutje, moest per pb!)

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 19:25

Leuk Mignon! Hopen dat t doorgaat!
Wie weet heb ik wel interesse.. Of val ik onder de catagorie kleine kinderen/pennymeisjes? Dan wel een wedstrijdgericht pennymeisje. Tong uitsteken

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-03 19:34

Tjsa ik hoop het ook!! Maar het is ingewikkelder (contractueel etc) dan ik allemaal had gehoopt... maar goed, waar een wil is is een weg.
Enne Nathalie... wedstrijdgerichte pennymeisjes zijn wel welkom Tong uitsteken !!
En Sily, In de richting van Delft... hmmm zou ik eerst mijn vriend moeten overhalen om te verhuizen. Maar op zich maakt me de plek niet uit...
Dus mocht je nog iets weten Knipoog

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 20:13

dan zou ik zeker goed rond blijven kijken en niet alleen in de buurt van veldhoven, wel zou ik in brabant blijven omdat dat wel een beetje het centrum is qua paardensport, het voordeel buiten brabant is wel weer dat het goedkoper is om te kopen , maar jah ook weer minder animo....kun je niet peilen waar er de meeste vraag is naar een nieuwe pensionstal?
want het valt echt niet mee iets te beginnen,ik ben ook al op verschillende plaatsen geweest om iets te beginnen , maar de grootste problemen die ik tegen kwam, was of dat er teveel pensionstallen id buurt waren , of de vergunningen zaten niet bij de verkoop van de stal inbegrepen, en dan moet je dus echt heel goed nadenken en navragen,want die vergunningen geven ze echt niet zomaar meer af!

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-03 20:37

Dat is dus ook het probleem Bregje!! De hinderwetvergunning is OK ook de milieuvergunning is goed, maar het bestemmingsplan van de gemeente ligt dwars....Boos!
En peilen waar de meeste vraag is, moet ff bedenken hoe je zoiets het beste zou kunnen doen. Heb al wel door dat het niet meevalt.... helaas!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 08:18

Hier in Zuidwest Drenthe moet je wezen die luxe pensionstallen die hier altijd op Bokt beschreven worden zijn hier niet te vinden. En alles zo mooi netjes al helemaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 12:23

Nou, als je een paar manden eerder was geweest, zou ik je eerste klant worden...
Maar ik sta nu op een stal met buitenbak, 2x ruwvoer, 2x kuilgras voeren, overdag hele dag buiten gezet, als t te heet is zoals nu gaan ze 's nachts naar buiten, elke dag uitmesten, spuitplaats warm+koud water. Echt super en dat voor maar 180 euro!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 12:43

jah die gemeentes die doen moeilijk over alles wat maar een beetje agrarisch is, ik heb voor mijn opleiding dus ook langs verschillende gemeentes gemoeten , en gevraagt waar evt nog een paardenbedrijf gestart zou mogen worden .....dat was toen(5 jaar geleden ) al zeer moeilijk, en dat zal nu zeker niet makkelijker zijn geworden, de steden worden groter dus de paarden en de boeren moeten daar weg.ik ken zoveel boeren die al weggekocht zijn.ik ben ook in belgie wezen kijken , een supermooi bedrijf met mooi woonhuis 25 stallen en binnen en buiten bak, grond kon je er evt bijkopen, maar ditte alles kostte toen slechts 5 ton (gulden ) nou daarkocht je in die tijd hier maar net een klein vrijstaand huis voor,maar jah ik had dat wel kunnen kopen , maar ik had navraag gedaan en rondgereden ....overal stonden daar prachtige stalletjes met binnenbak en weide, dus als je niets xtras te bieden heb en het aanbod van goede stallen is al groot....dan kun je niets, dat bedrijf heeft naar mijn weten wel 4 jaar leeggestaan , zonde he?
ik heb nog steeds wel de droom om ooit een eigen stal te beginnen ,maar voorlopig heb iki het uit me hoofd gezet, ben zo lang bezig geweest Boos!
je moet gewoon hele goeie connecties hebben met mensen van de gemeente.
wat je dus wel kunt doen is verschillende gemeentes afgaan waarvan je verw8 dat er weinig pensionstallen zijn, en daar naar het bestemmingsplan vragen ...
misschien willen mensen hier helpen door te zegen waar er veel en waar er weinig zitten ?
ik weet iig dat er in :
heesch
nistelrode
oss
schaijk
uden
reek
zeeland
in ieder geval al meer dan genoeg stallen zitten , dus die gemeentes kun je achterwege laten of je er wat aan hebt weet ik niet maar op deze manier kom je er misschien wel achter waar je nog wel navraag kan doen !
en als je ergens gaat kijken, bekijk dan ook de pensionstallen in de buurt en kijk of je kunt overtreffen , aan wat zij bieden ?
wat bij de gemeente helpt is als je extra activiteiten bied zoals gehandicapten les of huifkartochten , overnachtingsplaats ed.