Strand dat ook met de kar te bereiken is???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24033
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Strand dat ook met de kar te bereiken is???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 13:12

Bij ons speelt de gedachte om dit jaar heerlijk eens wat anders te gaan doen. Nou kwamen we dus op het idee om een keer met de trailer naar het strand te gaan, om daar met de kar over het strand te rijden. Maar is dat wel te doen? Ik weet dat het binnen speciale tijden moet, en dat het overdag niet kan. Maar ja, het moet natuurlijk ook te bereiken zijn. Iemand een idee van een strand wat je ook goed kunt bereiken met de kar, en waar je heerlijk kunt mennen|???
Alvast bedankt!

Snowgirl38

Berichten: 1136
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 13:28

Ik weet niet of het autostrand van Oostvoorne nog met de auto bereikbaar is,er was sprake van dat het voor auto's gesloten wordt maar daar kan je dus wel aangespannen op het strand rijden (maar of het helemaal legaal is weet ik niet Scheve mond )
Maar je kan daar in ieder geval wel overdag op het strand ,met vergunning dus

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 13:38

in het zomersiezoen mag je tussen 7 uur sávonds en 7 uur soggends het strand op, dit geldt voor zowel honden als paarden. Overdag dus verder niet.
Ik weet niet waar je woont maar de meeste stranden hebben wel een op en afrit waar je met een karretje kunt komen (denk maar aan al die strandpaviljons, zo komen zij er ook op) maar vaak is het zo dat die dmv gemeentepaaltjes zijn afgesloten.
Het beste kun je dus even met de plaatselijke gemeente contact opnemen.
Wat betreft leuke men stranden ken ik er wel zat; kijkduijn, monster en die kant op.

Veel succes.

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 17:13

Het autostrand bij Oostvoorne is nog steeds open voor auto's. Daar kun je dus met auto en trailer het strand oprijden en daar uitladen etc. Alleen het schijnt dat iemand uit Rockanje met zijn tweespan op het strand reed bij Rockanje (waar je met vergunning als ruiter wel mag komen, maar daar mogen geen auto's meer komen) en die is door de politie aangehouden en heeft twee bekeuringen gehad omdat hij met een tweespan reed en dus twee keer een overtreding beging! Echt belachelijk, hij heeft dat ook aangevochten en ik weet niet wat daaruit kwam. Maar op het autostrand mag je zowieso met je paard en wagen rijden, dat weet ik heel zeker.

Tancreda4

Berichten: 24033
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 17:22

oke bedankt!

carin
Berichten: 312
Geregistreerd: 08-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 18:16

In Zeeland ;
Op "de kop van Schouwen" ( Westenschouwen ), gaaf hoor, je auto + trailer op de parkeerplaats en je kunt rijden tot en met Renesse.........

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 18:26

Ik zou als ik jou was eerst de route te paard of lopend doen. Ik heb wel eens aan de eind van een route voor een paaltje gestaan waar ik niet langs kon. Toen hebben we uitmoeten spannen en het wagentje over het paaltje heen getild. Dat was gelukkig maar een concourswagentje, dus dat woog niet zo veel.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 20:25

Katwijk kun je met de kar het strand op. Er zit een gele grote parkeerplaats.
De menners van de menvereniging gaan er ook elk jaar rijden.
Maar is nu wel gesloten volgens mij.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 23:51

Je kunt idd naar Katwijk. Op maandag, woensdag en vrijdagavond mag je voor Katwijk langs over het strand. Je kunt de trailer neerzetten op het grote parkeerterrein en dan vervolgens richting boulevard rijden. Geloof dat een van de eerste opgangen per kar goed te doen is.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 10:06

Zorg wel dat je met eb gaat, want dan kun je langs de waterlijn op het hardere zand lopen. In het mulle zand is het zo zwaar, zeker met zo'n wagen erachter.

In Katwijk staan idd geen paaltjes, iig niet bij de meest linker opgang, aangezien daar ook de catamarans het strand op gaan.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 20:29

De meest linker opgang kan idd. Geloof dat de eerste echte opgang aan de rechterkant ook per kar kan (dus niet via de dam, maar de echte opgang nemen).

prompter

Berichten: 11091
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 20:38

Bij Wassenaarse slag kun je praktisch aan het strand parkeren en met de kar het strand op, wij gaan daar wel eens dravers trainen. De exacte tijden ken ik niet, ik dacht ook na zeven uur 's avonds.