Verhuizen of niet??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre_Nova

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Achterhoek

Verhuizen of niet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 15:10

Hoi,

Ik had net ook al iets in medische geschreven, maar wil h.e.e.a. hier ook even onder de aandacht brengen.

Ik sta nu op een pensionstal met een 1 jarige ruin. Ik heb betaald voor een speciale buitenzet service en daarvoor wordt hij elke dag buiten gezet en binnen gehaald. Nu kom ik er dus achter dat hij de laatste tijd alleen maar in de longeerbak staat en hoogstes niet langer dan 2 uur. Ze hebben 2 weilanden die ze gebruiken en worden de paarden daar afwisselend ingezet.

Soms als ik kom dan is mijn Nico al op stal en staat de wei lekker leeg (overdag komt dit ook voor)

Sinds dat de boer hem 1x niet te pakken kon krijgen staat hij dus in die longeerbak, terwijl hij net gecastreed is.

Nu heb ik dus een andere plek gevonden en wil daat wel heen verhuizen.(dat is mogelijk)

Inprincipe heb ik hier betaald tot 30-6-2003 (€220 zonder mesten). Ze hebben mij nooit iets gezegt van een opzeg termijn etc. dus dan kan ik gewoon weg wanneer ik wil toch? Ben dan wel mijn centen kwijt en moet ik een halve maand extra betalen voor de andere stalling, waar wel de hele dag weidegang is (dag en evt ook de nacht) Deze stal is veel goedkoper en all inn. (€175)


Wat raden jullie aan? Nu gaan of wachten tot het einde van de maand.!!

Hebben jullie ook in deze situatie gezeten. ps. ik sta nu geen 3 mnd op de stal waar ik nu ben.

Ik ben wel van menig dat de gezondheid voor mijn Haf boven alles gaat, dus geld is niet het probleem...

Misschien ben ik wel een enorme zeur ???!!?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 15:16

Als geld niet het probleem is, dan zou ik hem nu verhuizen. Jammer dan van dat geld, maar als het je een hoop irritatie scheelt en je Haf staat daar beter...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 15:20

Ik zou het eerst nog eens bespreken, helpt dat niet, ben je nog zo vertrokken.

Zelf heb ik ook in zo'n situatie gezeten.
Kawa zou ook elke dag buiten komen.
In het begin was dat ook zo, maar na een tijdje werd die man overal nogal "gemakkelijk" in.
En werden er dingen "vergeten"
Zo dus ook het buiten zetten.
Toen er ook nog eens een beschimmelde pak kuil opgevoerd werd, was ik meteen pleite.

Ik kwam duurder te staan, maar heb er nog geen sec spijt van.
En achteraf gezien had ik het veel eerder moeten doen.

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 15:21

ik zou hem verhuizen....
dat geld ben je dan wel kwijt maar ja, nu kan je naar die andere stal en dat is leuker voor je paard...

als je het toch zonde van het geld vind, dan reserveer je toch een plek op die andere stal en zeg je je stal nu op en blijf je er wel tot het eind van de maand..

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 15:44

ik zou meteen gaan. Zo ben je gelijk van je ergernis af en als je niet meteen gaat loop je de kans dat op je nieuwe stal de plek aan iemand anders verhuurd wordt.

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 20:49

Geen opzeg termijn zeg je was al weg liever gister als vandaag toch!!!!!

Jurenko

Berichten: 265
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 21:02

Gewoon verhuizen, vertel de eigenaar van stal dat je wat anders gevonden heb waar hij de hele dag buiten kan staan.
Opzegtermijn is eigenlijk iets nets naar de staleigenaar maar als je weg bent kan hij toch niets vangen. En een rekening nasturen kan alleen voor een lege stal en niet voor biks,stro,hooi,en werkzaamheden.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 21:10

Lijkt me duidelijk, verhuizen. Maar als je het geld een probleem vind kan je het misschien ook terugvragen, waren best hoge kosten daar, als ze niet eens uitmesten!!!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 22:03

Dure stal hoor! Wegwezen daar, komt me veel te bekend voor. Je kan proberen de helft van het maandbedrag terug te vragen maar ik geef je weinig kans. Een haffie moet ook lekker buiten lopen en niet de hele dag op stal staan. Slechte pensionbaas Boos!