Hoe denken jullie over samen leasen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Hoe denken jullie over samen leasen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 17:48

Lisanne (Spirit op bokt) willen samen HEEL waarschijnlijk (!!!) een paard van de manege leasen.
Het is best wel prijzig (lees: rond de € 300,-). Je mag dan elke dag rijden en doen, beschouwen als je eigen paard, alleen moet dat paard dan nog wel 2 (of 4) uur in de week in de manege-lessen lopen.

Wat vinden jullie daar nou van, om het samen te doen?
Het leek ons wel een goed plan, omdat we allebei toch nog wel wat te doen hebben met school en het zo kunnen combineren. We maken er dan natuurlijk ook goede afspraken over...

Lisanne heeft net een email verstuurd met de vragen hoeveel het kost, dus misschien wordt het nog wel minder, maar het is idd erg duur

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 17:56

Klinkt wel goed hoor, kost wel wat (prijzig). Maar als je alles goed bespreekt en afspreekt moet het volgens mij wel lukken.

Alvast veel plezier.

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 18:05

Ik neem aan dat jullie allebei regelmatig willen rijden. Omdat het paard ook nog eens voor lessen gebruikt gaat worden, vraag ik me af of het niet een beetje te veel van het goede wordt voor dat paard.

Verder vind ik het inderdaad behoorlijk prijzig.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 18:13

Ik vind 300 euro(ong 650 oude guldens) echt een hele hoop geld om een paard te huren van de manege en zeker als deze dan ook nog lessen moet meelopen.

Kunnen jullie niet beter een verzorg paard zoeken?

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 18:20

ik denk dat je het goed moet regelen om tussen jullie twee geen ruzie te veroorzaken...

vind het trouwens wel erg duur, wij verhuren pony s voor 50 euro in de maand en daar krijgen de kinderen dan ook nog 1 keer in de week les voor, en bij ons klagen ze al dat het zo duur is.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 18:26

Ik vind het erg duur, maar maneges zijn met dit soort dingen vaak erg duur.
Met zijn tweeën kan wel, maar maak dan wel goede afspraken!

Ik vind Alja trouwens helemaal niet duur

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 18:29

voor mij leasepony was ik 150 gulden in de maand kwijt en daarvoor mocht ik eigenlijk helemaal niet veel .
ik mocht elke dag een uurtje rijden en daarbij moest hij ook nog met de lessen meelopen. wel had ik voorrang als ik wilde rijden en hij ook in een les moest rijden en ik mocht bepalen of sommige mensen wel of niet op 'mijn' pony mochten rijden. ik had gellukig wel wel zo dat de manege eigenaar mij heel aardig vond en het paard ook en dat de manegekinderen niet op 'mijn' konden of durfden rijden. ik mocht dus wel alnger rijden als een uurtje en had ook wel meer te zeggen over hem maar andere leasers mochten dit weer niet.


met z'n tweeën eenpony leasen loopt meestal wel uit de hand, jullie krijgen ruzie over het paard, het rijden enz. hoe goede vriendinnen jullie ook zijn. ik heb het nog nooit meegemaakt dat het wel goed is gegaan. volgens mij kunnen jullie beter wachten tot de zomervakantie wat doorsparen en tegelijk een ander paard leasen, met z'n tweëen, twee paarden in zomervakantie leasen is echt heeeel erg leuk, samen rijden, samen poetsen, samen wandelen enz. voor mij was het iig een fantastische ervaring en heb het dan ook heel vaak overgadaan Haha!

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 18:48

Ik heb persoonlijk ervaring het met samen delen van een paard.
En mijn advies... NOOIT DOEN!
Krijg je VAAK echt alleen maar ruzie en ellende mee en om..

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 19:00

Ik zou zelf nooit een paard met iemand anders willen huren. Grote kans dat je ruzie krijgt, bijv. over rijden of over verzorging. De één vind dat beter voor het paard, de ander dat enz..

Verder vind ik het ontzettend duur. Hier bij ons worden er paarden verhuurd voor 50-100 (weet het niet precies, maar zoiets) Euro per maand. Het zijn dan wel pony's, geen paarden, maar toch. Ik vind 300 Euro toch echt ontzettend duur.

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 19:05

Als je het met z'n tweeën wilt doen, zou ik wel op de meeste dagen apart gaan en niet samen, heb je grote kans dat er ruzie van komt en dat is natuurlijk nooit leuk. Je hebt altijd wel commentaar op elkaar e.d. ook al gaat het normaal gewoon goed.
Ik vond het al vervelend om alleen maar met de manege zelf rekening te houden soms met Rocky, laat staan als er ook nog eens iemand anders tussen gekomen zou zijn.. Het leasen zelf is volgens mij duurder dan de stalling die je op Simonshaven betaald, dat zei mijn moeder tenminste ergens vorig jaar, toen wilden wij ook op Simonshaven kijken voor een lease-paard. (Ze hadden toen ook geen lease-paarden beschikbaar, weet niet hoe het nu is Knipoog) Ik vind het ook wel overdreven duur, voor Rocky en Larissa betaal ik niet eens 1/3, het enige verschil is dan dat ik geen binnenbak heb, geen stapmolen, en zelf moet mesten..
Ik zou het persoonlijk dus niet doen, kan je beter zoeken naar een ander paard erbij om te verzorgen/rijden.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 19:13

Ik zou nooit vrijwillig een paard samen huren. Zal altijd wel wat mis gaan tussen de twee huurders of weet ik veel wat. Als ik de keus had zou ik 'm lekker voor mezelf houden Tong uitsteken (Maar dan wordt het natuurlijk wel duur)

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 19:13

Persoonlijk vindt ik het te duur, waarom omdat het paard ook nog in de lessen blijft lopen, beetje dubbel op denk ik.
Wat betreft samen doen als jullie goede afspraken maken moet het wel kunnen maar houd er rekening mee dat het ook vaak misgaat en dat zou jammer zijn voor de vriendschap, toch.

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 19:17

Ik ben op zoek naar een leasepaard in de omgeving van Utrecht (Nieuwegein). Weet iemand iets? Liever niet op een manege.

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 19:26

Jits schreef:
Ik ben op zoek naar een leasepaard in de omgeving van Utrecht (Nieuwegein). Weet iemand iets? Liever niet op een manege.

Het is niet de bedoeling dat iedereen hier zulk soort reacties plaats...Open hiervoor je eigen topic.

Overigens weten we nog niet hoe duur het exact is, maar omdat het vroeger even duur was als de stalling...
Ik denk dat we met goede afspraken er wel uit komen. Want aangezien we niet elke dag even laat uit zouden zijn, kunnen we niet met elkaar mee, wat ruzie vermijd.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 19:29

Ik heb al jaren paarden die ik lease aan 2 personen tegelijk.Als je alles goed op papier zet hoeft het geen probleem te zijn(bij ons tenminste niet)

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 19:42

nikkiemisty"]
[quote="Jits schreef:
Ik ben op zoek naar een leasepaard in de omgeving van Utrecht (Nieuwegein). Weet iemand iets? Liever niet op een manege.

Het is niet de bedoeling dat iedereen hier zulk soort reacties plaats...Open hiervoor je eigen topic.

Overigens weten we nog niet hoe duur het exact is, maar omdat het vroeger even duur was als de stalling...
Ik denk dat we met goede afspraken er wel uit komen. Want aangezien we niet elke dag even laat uit zouden zijn, kunnen we niet met elkaar mee, wat ruzie vermijd.
[/quote]

Heb ik al gedaan, sorry hoor

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 19:58

Ik denk dat het bij jullie samen wel prima zou gaan. Volgens mij is leasen wel duurder dan stalling, is ook wel logisch vind ik. Wel goed navragen of hij dan ook nog in de les mee moet lopen. En kies in overleg met je instructrice alstjeblieft een paard waar je veel van leert en niet alleen maar eentje die je lief vindt.

Ik vraag me trouwens af of het kan hoor bij ons op stal. Tenslotte verdient hij meer aan een paard als er 3 manegelessen per dag op gereden worden. Ben benieuwd!!

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 20:04

Persoonlijk denk ik dat het goed te doen is als je tenminste afspreekt je niet met elkaar te bemoeien. En wat de prijs betreft het lijkt veel maar als je iedere dag in de les mee mag draaien vind ik het redelijk. Ik rij nu al anderhalf jaar met iemand samen dat gaat prima ondanks dat we totaal verschillend rijden. Goede afspraken en als het toch niet gaat kun je toch altijd weer opzeggen. Gewoon proberen dus, veel plezier.
Groetjes Gamble

Suus25

Berichten: 411
Geregistreerd: 25-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 22:34

Ik persoonlijk vind het raar dat een paard ook nog in de lessen moet lopen voor zo`n bedrag!!! ik heb vroeger, ongeveer 13 jaar geleden ook een pony geleased 3 jaar, en die was toen helemaal voor mij voor ongeveer 300 gulden per maand, spotgoedkoop natuurlijk omdat alle, echt alle kosten daar al bij in zaten, alleen geen wedstrijdkosten als ik wilde starten! Maar met z`n 2en moet echt wel lukken als je maar zeker weet wat je van de ander kunt verwachten en zet het idd op papier! succes!!

Roxanne_

Berichten: 2061
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Rotterdam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 22:36

M'n beste vriendin heeft 't ook een tijd gedaan en dat is goed gegaan. Je moet alleen natuurlijk wel goede afspraken maken..
Je zal misschien best wel eens ergens onenigheid over krijgen maar volgens mij is het wel te doen hoor

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 15:18

Wij denken dat het ook wel gaat lukken, gewoon goede afspraken maken ed. Maar we wachten eerst de prijs en de paarden af en zien dan wel weer verder...

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 21:50

Ja, maar helaas heb ik nog geen mail teruggehad

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 16:55

Anders vraag je het eens gewoon aan Henk als je op de manege bent, kom je ook een stuk serieuser over. Of je belt een keertje (of je laat je ouders bellen Knipoog)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 17:34

Lijkt me wel een goed plan. Die E300,- lijkt veel maar een eigen paard is echt veel duurder. SPreek wel af dat je zelf dagelijks gratis mee mag rijden in de lessen. En ga idd niet iedere dag samen naar het paard maar kies je eigen dag.

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 17:40

pfffffff ik zou het nooit doen echt niet als je kijkt hier in almelo! je kunt een paar dleasen voor 50 euro in de maand en je mag er ALLES mee doen wat je wil. rijden naar buiten wanneer je wil hoelang je wil. dus ik zou er niet een over na denken