Pony op leeftijd...zou je die nog kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Pony op leeftijd...zou je die nog kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 11:18

Stel:

Je hebt een hele leuke pony/paard gezien, supergezond, kan nog wat jaartjes mee.
Maar......het diertje is al 19 jaar oud,

Zou je hem/haar dan kopen of laat je hem/haar hoe dan ook staan, ookal is het precies wat je zoekt?

Vanaf welke leeftijd laat jij een paard/pony staan ?
(en dan echt alleen om de leeftijd, niet om gezondheid o.i.d )


SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 17:23

Hmmm de meningen zijn dus verdeeld...

Wat ik zelf vind is dat paarden en pony's steeds ouder worden omdat er steeds betere leefomstandigeheden zijn voor paarden; Beter voer, betere stallen, ze komen langer buiten ( tenminste bij de meeste mensen)

Dat zijn factoren die heel erg meespelen bij de leeftijd van een paard/pony

Nou ben ik eigenlijk nog niks opgeschoten haha Scheve mond Pling , maar even kijken wat de rest ervan denkt

Ik heb dus een pony gezien die die leeftijd bereikt heeft, maar het is precies wat ik zoek, een ervaren pony om nog recreatief mee te rijden en af en toe eens een wedstrijdje.Niet elke dag zwaar belasten maar gewoon voor lang leve de lol van eigenaar en paard.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 17:25

Dees schreef:
Voor je kind moet je gewoon een 'oud gebakje' kopen.
En als die zo oud wordt dat het einde nabij is, is dat ook helemaal niet erg. De dood is, hoe rot ook, een goede les in de ontwikkeling van je kind. Het is een van de redenen waarom kinderen huisdieren horen te hebben.


Tis niet voor een kind bedoeld, laat staan mn eigen want die heb ik nog langer niet Haha!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 18:08

Ik zal even een foto plaatsen, ik vind zelf niet dat je er aan af kan zien dat het een ouwetje is

Afbeelding
Afbeelding

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 18:52

Ja heel af en toe een wedstrijdje hoor, gewoon wanneer er hier een in de buurt zou zijn, niet al te vaak, niet om prijzen , gewoon voor de lol, mocht het beestje dat aankunnen, anders mogen van mij de wedstrijdjes ook wel wegblijven.
Maar het moet eigenlijk zo zijn dat een wedstrijdje ongeveer hetzelfde voor de pony is als zn dagelijkse beweging, geen zware ritten dus

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 19:07

Nee maar het is ook niet de bedoeling dat ik hem tot zn 30e uitput ofzo,maar als hij bv een jaartje of 5/6 mee zou kunnen gaan zou ik allang blij zijn.

Jullie meningen lopen echt heel erg uiteen he?!Lang leven Bokt Haha!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 19:14

haha nou echt wel, maar dat is ook wel weer leuk toch, das de sfeer van bokt Knipoog

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 19:28

djangogirl schreef:
Volgensmij kan ze ook nog 1 keer veulenen of is ze daar te oud voor Scheve mond Verward Naja ik hoop dt je haar neemt. Greets


Ik ga er niet vanuit dat ze dat nog kan , het is namelijk een HIJ Haha!

Ik heb zelf idd zoiets van: als het diertje nog gezond is en zeker weten nog wat jaren gezond mee kan, zonder hem daardoor te belasten, dan maakt leeftijd mij niet uit.

Maar omdat ik zelf in eerste instantie rond een jaar of 13/14 zat te denken dacht ik wel even van : *oei*

Ik hoef niet perse een jong dier, als het beestje maar leuk is en loopt

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 21:54

astridje schreef:
voor dat je aan het paard gewent bent, is het al te oud om mee te rijden. Maar als je in mijn situatie zit zou ik het wel doen . ik heb eeb veulen van 1 jaar en zou graag een ouder braaf paardje willen waar ik nog enkele jaartjes mee kan rijden en dan als gezelsschapspaardje kan houden voor mij veulen.

ik hoop dat je aan mijn raad iets hebt
groetjes astrid Haha!


Hoe bedoel je dat?Ik weet niet hoe lang jij erover doet, maar ik heb geen 5 jaar nodig om aan een pony te wennen... Verward

Ik wil dus ook graag een wat ouder braaf pony'tje om mee te beginnen, niet in het rijden maar in het mennen, dus lekkere recreatieve ritjes maken en eens een keertje ringsteken ofzo.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 22:00

gijsenkim schreef:
Het is al een tijdje niet meer zo dat een paard van je houd hoor, Goed een paard heeft wat meer met de ene dan met de andere maar binnen drie keer rijden weet het paard wel waar ie aan toe is hoor............


Dat bedoel ik, ik ga hem niet 5 jaar lang elke dag een appeltje brengen in de wei om te kijken of hij na die 5 jaar wel eens een keertje zo lief zou willen zijn om een ritje met me te willen maken Knipoog Tong uitsteken

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 23:01

De prijs is er dan ook naar, niet dat het me daar heel erg om draait, maar ik zou idd niet een oude pony voor een hele bats geld kopen.

Begin al iets vrolijker te worden, krijg goede reacties, whoohoo Haha!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-03 11:25

Jeej, ik word happy hiervan Knipoog

Niet dat ik het anders niet zou doen hoor, maar vraag me af of er een leeftijdsgrens is bij sommige mensen, en wat dan de reden is


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Neentje97 en 85 bezoekers