Wat is de slachtprijs?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 09:59

Ik denk dat je vooral moet zoeken naar iemand die een gezelschapspaard zoekt. Misschien ook om wat stap buitenritjes te maken? Waarom kan er niet mee gefokt worden?
Dat geld is veel te veel voor de slager trouwens maar hij zal er wat meer willen uithalen.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 10:01

Mijn opmerking was algemeen bedoeld. Ik ken wel degelijk mensen die hun paarden naar de slacht brengen voor die paar extra centen. Mijn bericht was geen verwijzing naar bokkers die wat hadden gemeld onder deze topic. Alleen was mijn woordkeuze verkeerd en had niet naar 'jullie' mogen verwijzen, maar had meer algemeen moeten zijn, sorry.

Trancreda, jij snapt het dus nog steeds niet. Als je flink gaat galoperen gaat het dus mis, dus JA DAN HEEFT ZE PIJN!!! En ja, ik zou dat wel erg vinden want ook ik loopt liever niet met pijn. Tjeetje wat zijn jullie toch soms dom in jullie redenatie. Echt waar, geloof me maar, een paard loopt niet zomaar kreupel, een paard loopt pas kreupel als die PIJN HEEFT!!!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 10:05

Maar ja, vele oudjes lopen kreupel als ze zouden moeten gaan rennen Knipoog.
Vandaar denk ik dat ze best ergens terechtkomt waar ze haar beweging zelf wat kan regelen, zal moeilijk te vinden zijn.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 10:11

Eleonoor schreef:
Mijn opmerking was algemeen bedoeld. Ik ken wel degelijk mensen die hun paarden naar de slacht brengen voor die paar extra centen. Mijn bericht was geen verwijzing naar bokkers die wat hadden gemeld onder deze topic. Alleen was mijn woordkeuze verkeerd en had niet naar 'jullie' mogen verwijzen, maar had meer algemeen moeten zijn, sorry.



okay, ik ga er ook wel een beetje hard tegenin, vriendjes? Lovers

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 10:14

Ik vind dat als een paard eenmaal zover is dat het weinig paards meer kan doen zonder er pijn van te krijgen dan moet je het dier (op welke manier dan ook) uit zijn lijden verlossen. Je zou er toch niet aan moeten denken dat zo een paard toch nog bereden gaat worden door mensen die er geen kijk op hebben, en hem daarna maar weer verkopen op een of andere markt omdat hij steeds kreupel is, ga zo maar door, zo kan er nog jaren gezeuld worden met zo een paard om uiteindelijk toch bij een slager terecht te komen en waarschijnlijk een slager in het zuiden van Europa..........Goh heb je echt het paard een plezier mee gedaan.

Kijk nou eens alleen hier op bokt kom je al dagelijks topics tegen van mensen die voor hun paard een goede oude dag willen en dus hun paard weg doen tegen slachtprijs. Mensen willen geen gezelschapspaarden meer, er worden meer gezelschapspaarden aangeboden dan dat er vierkante kilometers land zijn hier in Nederland. Het is gewoon heel erg moeilijk. En ik vind dan dus dat als het paard nog zo goed is dat hij als gezelschapspaard kan dienen dan kan je het zelf ook nog onderhouden (of willen mensen de tijd en het geld niet in een paard steken waar ze niks meer mee kunnen doen Lips are sealed )
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 10-06-03 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 10:18

Jamaar, je kan toch wel iemand vinden waar het goed terrechtkomt. In slechte handen kan een paard altijd vallen. Met een gezond paard kan ook gebeuld worden, mishandeld. Gewoon goed uitkijken, ter plaatse gaan, kan ze niet terecht in zo'n "ouderlingentehuis"?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 10:18

Zannekin schreef:
Maar ja, vele oudjes lopen kreupel als ze zouden moeten gaan rennen Knipoog.
Vandaar denk ik dat ze best ergens terechtkomt waar ze haar beweging zelf wat kan regelen, zal moeilijk te vinden zijn.

Zo'n plekje willen we allemaal wel voor onze paarden,
het probleem is alleen dat je nooit de garantie kan krijgen dat ze daar echt de rest van hun leven mogen slijten.

Dan liever even doorbijten en het paard een waardig einde geven dan er later achter te moeten komen dat het dier via verschillende eigenaren, markten, handelaren in Italië is beland. Daar zou ik dan nog meer verdriet van hebben.

[edit]
Gijsenkim was me voor
[/edit]

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 10:20

Sjuimpje schreef:
Zo'n plekje willen we allemaal wel voor onze paarden,
het probleem is alleen dat je nooit de garantie kan krijgen dat ze daar echt de rest van hun leven mogen slijten.


Bestaan die tehuizen voor gepensioneerde paarden niet in Nederland, waar 30-ers rondslenteren Lachen.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 10:22

Wennepen schreef:
een paard dat niet meer kan vluchten is geen paard meer..zo zie ik t. als hij pijn heeft heb jij (of in dit geval de boer) de verantwoordelijkheid om hem uit zn lijden te verlossen.


Vind ik iets te cru, de meeste van die paarden kunnen nog wel van hun oude dag genieten. Mochten ze zo over mensen ook denken zou al een deel van de vergrijzing opgelost zijn Haha! .

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 10:29

Zannekin schreef:
Bestaan die tehuizen voor gepensioneerde paarden niet in Nederland, waar 30-ers rondslenteren Lachen.


Jawel hoor maar dat kost geld,

[edit] heb kleine sneer over geld weggehaald Lips are sealed ]

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 10:39

Jawel,
ik heb er hier in het dorp eentje zitten, de bekendste van heel Nederland.
Toen ik gister langsreed werd ik weer verdrietig, zo staat er al weken een graatmagere vos altijd voorin op rust.
Probleem is dat je dus alles uit handen geeft en dat ze daar het leven net zo lang mogen rekken als dat zij nodig vinden. En ik vind het gros er niet meer paardwaardig bijstaan.
Verder is er een wachtlijst van jaren, de lijst was op den duur zo lang dat hij zelfs nog een heel tijd gesloten is geweest.
Verder ken ik nog wel een paar rusthuispensionnetjes, mar daar betaal je vrijwel net zoveel als bij een gewone pensionstal.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 10:46

Zannekin volgens mij leef je in een andere wereld
In jouw opinie zijn er allemaal mensen die naar paarden zitten te snakken die niks meer kunnen, brengen de paarden nog steeds bakken vol geld op en kan je iedere merrie rustig dekken, want er is afzet genoeg.
Waar ligt dat Walhalla Verward

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 10:48

Wennepen schreef:
pffffffffffffffff als een paard pijn heeft geniet ie niet!!! je kunt m wel in de wei zetten van (bijv) zn 15de tot zn 30ste maar ik denk niet dat je daar hem een plezier mee doet. je leeft in een sprookje!je moet in het belang vanhet dier denken en niet aan je eigen verdriet!


Hola, het gaat hier niet over mij hé. Ik denk dat vele mensen ook zoals jij denken om er dan maar vanaf te zijn, en geen kosten meer aan te hebben. Een paard is perfect gelukkig in een kuddetje op de wei, die heeft dat geram en gehuppel op z'n rug niet nodig hoor. Als ze niet manken op de wei hebben ze ook geen pijn. Net zoals vele oude mensen ook gelukkig zijn als ze niet dagelijks moeten sprinten en huppelen. Paarden zijn gedomesticeerd en leven niet meer in die harde wereld waar niet vluchten opeten betekende. Wij zijn ook gedomesticeerd en ik ben daar wel blij door. Anders zou iedereen met een verstuikte al snel kattenvoer zijn.
Gelukkig hoeven we niet meer dagelijks te vechten om te overleven, daar zouden ook niet veel paarden meer in slagen tegenwoordig.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 10:49

sarabande schreef:
Zannekin volgens mij leef je in een andere wereld
In jouw opinie zijn er allemaal mensen die naar paarden zitten te snakken die niks meer kunnen, brengen de paarden nog steeds bakken vol geld op en kan je iedere merrie rustig dekken, want er is afzet genoeg.
Waar ligt dat Walhalla Verward


In belgie daar zijn de mensen minder bemoeiziek met wat een ander aangaat.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 10:53

Zannekin schreef:
In belgie daar zijn de mensen minder bemoeiziek met wat een ander aangaat.


Dus ook daar komen uitzonderingen voor

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 10:54

Inderdaad Sarabande Knipoog

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 11:04

Dat Tancreda4 haar maar niet teveel laat beïnvloeden en zelf doet wat ze OK vindt. Om al dat geklets heeft ze ook niet gevraagd.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 11:07

Zannekin schreef:
Dat Tancreda4 haar maar niet teveel laat beïnvloeden en zelf doet wat ze OK vindt. Om al dat geklets heeft ze ook niet gevraagd.


Volgens mij is dit een forum, hebben ze dat in belgie niet Verward

Dat is een plaats waar je om meningen vraagt en die mag geven, tenminste over het onderwerp Tong uitsteken

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 11:09

Het onderwerp was: wat is slachtprijs? Daar is al uitvoerig op geantwoord dacht ik.

Tancreda4

Berichten: 24047
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 11:12

Deze reacties maken me radeloos... mischien snappen jullie het niet goed, mischien ben ik niet realistisch... ik weet het ook allemaal niet hoor!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 11:13

Nou euh dames, onaardige dingen zeggen mag alleen ik jaaaaaa Knipoog

Tancreda4

Berichten: 24047
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 11:14

Alsof ik om deze situatie heb gevraagd, alsfo ik het makkelijk vindt! Maar als ik haar zie lopen, zie genieten, zie hoe gezond en vrolijk ze is! Dan kan ik haar toch niet zomaar pats boem laten afmaken!!! Ik weet zeker dat ze nog kan genieten van haar oude dag. Wat ik haar dolgraag wil geven! Mocht ze toch alsnog vreselijke last er van kriijgen (nogmaals ze loopt nu NIET kruepel, maar de kans op is dat wel bij teveel werk). Dan zal ze alsnog uit haar leiden verlost worden. Maar ze KAN nu nog gewoon door blijven leven zonder pijn. En een vrijwel gezond paard laten afmaken krijg ik echt niet over mijn hart!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 11:17

Raad vragen aan mensen die je pesoonlijk kent is altijd beter. Laat je niet van de wijs brengen; er zijn vast wel mensen die de situatie van dat paard écht kennen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 11:20

Heb je gepbeeeet

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 11:58

Mensen oordeel niet te hard over slachten. Het is vaak geen slechtere manier om te sterven dan een spuit waar sommige paarden zich heel erg tegen verzetten. Ik heb zelf ooit een paard naar de slacht gebracht, en voor mij was het erger dan voor hem .Hij heeft niets gevoeld, alleen ik zat met een enorme hartzeer. maar ja, daar kom je toch niet onderuit.