een nat paard, oplossing?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-01 13:15

Vorige winter had ik het probleem dat mijn paard vak nat was wanneer ik wilde gaan rijden. Als ik tussen 2 buien in een ritje wilde gaan maken, of ik moest naar de rijles vertrekken, was mijn paardje vaak nat, wat niet goed is als je er een zadel op legt.
Hij staat samen met 2 pony's altijd buiten in een uitloop of in de wei.
Nu wilde ik graag ervoor zorgen dat ik met een droog paard kan vertrekken door hem gewoon 1 uurtje voor het rijden binnen te zetten.
1) kan je een (eventueel) nat paard in een stal zetten?
2) wij hebben een betonnen schuilstal, van 4 meter op 6 en in het midden staat een steunpaal. Eén lange kant is helemaal open. Als ik de pony's zou binnen zetten, zouden ze dat natuurlijk alledrie moeten, want je kan niet zomaar 1 paard binnen zetten en dat zenuwachtig en jaloers maken. Ik zou de stal dan in 2 doen, ter hoogte van de paal, zodat er 2 stallen zijn van 3 meter bij 4. Is dat genoeg voor 1 paardje van 1m52 en zou dat kunnen om die 2 andere pony's van(ongeveer) 1m15 samen te zetten in de andere stal?
Ze komen heel goed overeen, daar niet van, maar is die stal daar niet te klein voor, ook al is het maar voor eventjes? Verward
3) moet ik de voorkant, die dus per stal 3 meter omvat, helemaal dicht maken, of is een hekje genoeg of is dat te koud? ze zijn natuurlijk wel winterhard, maar als ze stal staan, gaan ze dan niet koud hebben? Is het verstandig stro in de stal te leggen? Moet mijn rijpaardje dan een dekentje hebben, of niet? Hij heeft natuurlijk een dikke wintervacht.

Een andere oplossing, die minder omslachtig is, zou zijn een deken op dat ene paardje, waar ik op rijd leggen. Maar, wat voor deken moet dat dan wel zijn? Verward Ik zou liever hebben dat hij zijn wintervacht behield en dat ik een deken aan zou doen, wanneer het regende en ik zou gaan rijden. Mag dat, zo af en toe? (allé, zeker 3 keer per week in de winter). tast dat zijn winterhaar niet aan en gaat hij het dan niet koud hebben op andere momenten?

Wat is jullie advies?
Femke

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...


visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-01 11:32

met eenz weetdeken toch nietd e regen is Verward . Hoe bedoel je precies? Om hem dat aan te doen als hij de stal ingaat?


visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-01 08:30

Napoleon: ook met dit weer? Ik laat mijn paard gewoon rollen in de wei als ik zweetplekken gewassen heb, maar dat is meestal alleen zijn benen en de plaats waar het zadel ligt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 110 bezoekers