Wat is de slachtprijs?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24046
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 21:46

Als je dat leuk vind om te weten... Ik moet er niet aan denken om dat precies te weten te zien etc.

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 22:28

Nee leuk niet, maar wel nuttig misschien, weet ik tenminste precies waar ik het over heb en ik weet liever iets helemaal zeker dan dat ik twijfel en me van alles in mijn hoofd haal.

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 23:00

Tess schreef:
Nee leuk niet, maar wel nuttig misschien, weet ik tenminste precies waar ik het over heb en ik weet liever iets helemaal zeker dan dat ik twijfel en me van alles in mijn hoofd haal.


Hhhmmm ik kan je wel vertellen dat het echt geen pretje is om te zien.
Ik heb het dus wel gezien,ze zouden het paard uitladen en gelijk schieten.
Dus niet,ze konden het dier met geen mogelijkheid uit de trailer krijgen,hij was kompleet in paniek Verdrietig echt verschrikkelijk om te zien.
Toen hebben ze het dier in de trailer maar door zijn hoofd geschoten,het arme dier wou maar niet dood gaan,eindje besluit ze hebben dat arme dier twee keer in zijn hoofd geschoten,en een keer in zijn keel,toen hebben ze het aan de achterbenen opgetakeld.
Ik kon me niet voorstellen dat het dood was want toen het daar hing aan die kettingen schopte het nog zo hard,als je daar een lel van kreeg had je het echt niet overleefd.
Ik was er echt kots misselijk van. Misselijk Misselijk
Heb er eerst ook flinke nachtmerries aan over gehouden. Verward
Dat is voor mij dus ook de reden dat ik mijn paard als het ooit zover komdt,rustig wil laten inslapen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 09:00

Zannekin schreef:
Ik denk dat we er niet omheen moeten zeveren dat mensen die hun paard laten slachten er gewoon nog wat extra centjes aan willen overhouden.


Ik geloof dat jij niet helemaal goed bent he, Ik heb mijn paarden laten slachten omdat ik dat humaner vind dat het zogenaamde spuitje. Ik heb de beslissing moeten nemen dat die paarden dood moesten en dat is al een moeilijke beslissing op zichzelf. Voor het geld..........echt het is goed dat er een scherm tussen zit en dat ik nog enigsinds na moet denken over de dingen die ik hier neerzet maar als je voor me had gestaan nou.

Ik heb altijd heel veel om mijn paarden gegeven, en nu 6 jaar na de laatste naar de slacht is gegaan kan ik er nog steeds om huilen dat hij er niet meer is. Dus dit is echt de meest STOMME opmerking die ik ooit op bokt heb gehoord......... Boos!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 09:03

Zannekin schreef:
Het meest diervriendelijke is euthanasie, anders beweren doe je uit onwetendheid of voor het geld.


nog zo een onzin........

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 09:18

Het gaat hier niet over emoties maar over wat de feiten zijn. Als jij dat geld niet wou dan is dat zo. Maar vaak gaat het gewoon zo, heb ik genoeg gezien. Zoals mensen die huilend een paard met een beenbreuk toch nog op een camion jagen om de volgende dag afgemaakt te worden. Onmiddellijk ging niet want de medicatie moest eerst uitgewerkt zijn. Je zou beter wat tegen zo'n soort mensen reageren.
Een goed uitgevoerde euthanasie is het meest diervriendelijk, en dan mag je niet zuinig zijn op het produkt.
En al die medische zaken moet je gewoon zelf gaan bekijken. Het hart klopt autonoom, op zichzelf. Het ritme wordt gestuurd door een centrum dat achteraan in de nek ligt.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 09:27

Als de conditie van het paard het toelaat vervoerd te worden dan gaat ie naar de slacht. Ik heb altijd sportpaarden met een sport(winnaars) mentaliteit gehad en die laten zich moeilijk euthaniseren. Ik vind het gevecht tegen het neergaan en het overgeven aan de spuit erger om te zien dan die pin! Ik heb het gezien en ik ben erbij geweest. Van alle euthanisiegevallen (5) is het drie keer voorgekomen dat het totale gevecht van het paard langer dan 5 uur duurde! GAAF HOOR Echt zo ontzettend humaan, Van alle keren dat ik naar het slachthuis ben gegaan (12 keer in totaal) is het een keer misgegaan en wel met een watervlugge jaarling. Ik weet dus heel goed waar ik over praat als het over het doden van paarden gaat. Ik zou mijn paard niet naar de slager brengen als het niet meer normaal vervoerd kan worden. Maar als ik enigsinds de keuze heb dan gaat hij gewoon naar het slachthuis. En niet voor het geld maar omdat ik het een stuk humaner vind dan die spuit, gesleep, grijper en prittstift!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 09:35

gijsenkim schreef:
Van alle euthanisiegevallen (5) is het drie keer voorgekomen dat het totale gevecht van het paard langer dan 5 uur duurde!

Zou ik die dierenarts niet nemen. Het duurt minder dan een minuut, spuiten en neergaan.
Mooi dat jullie private? slachthuizen hebben, die kleinschalig zijn. Wij hebben reuze slachthuizen, niks alleen toekomen en dergelijke.

Tancreda4

Berichten: 24046
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 09:37

Dat het gelijk gebeurt, daar aangekomen, naar binnen en pang. Dan is het veel minder erg Maar bij Tancreda is dat als het goed is niet gebuerd.. Die werd maandag ochten om 7 uur (of vroeger) erheen gebracht. Die zal wel hebben moeten wachten op haar dood. Ik zie d'r al hinnekend staan op haar drie benen... Verdrietig Grrr, hoe kon hij dat haar aandoen... Ik hoop natuurlijk dat ze hetzelfde heeft meegemaakt als Jasper al twijfel ik daar aan omdat ze al zo vroeg wegging...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 09:39

Zannekin schreef:
Zou ik die dierenarts niet nemen. Het duurt minder dan een minuut, spuiten en neergaan.
Mooi dat jullie private? slachthuizen hebben, die kleinschalig zijn. Wij hebben reuze slachthuizen, niks alleen toekomen en dergelijke.
~

Waren drie verschillende dierenartsen. Je moet je wel bedenken dat niet ieder paard klaar is om dood te gaan die dood moet, Paarden die nog helemaal niet klaar zijn met leven en daarnaast nog eens een hoop karakter hebben die spuit je niet zomaar even plat hoor. En dan is het geen pretje vallen, opstaan, vallen, opkrabbelen nou dan nog maar een beetje erbij, weer omvallen weer opstaan. NIET leuk echt niet leuk. Maargoed je moet het eerst zelf meemaken om me te geloven dat het niet altijd prettig is. Is je paard het zelf zat dan gaat het allemaal een stuk makkelijker...........

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 09:41

gijsenkim schreef:
En dan is het geen pretje vallen, opstaan, vallen, opkrabbelen nou dan nog maar een beetje erbij, weer omvallen weer opstaan. NIET leuk echt niet leuk.

Zo heb ik dat nog nooit meegemaakt, te weinig produkt gebruikt.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 09:51

Waren niet mijn keuzes maar keuzes van mensen bij ons op stal of mensen waar ik bij werkte op dat moment........Ik werk al 17 jaar in de paarden en dan kom je dit soort dingen gewoon regelmatig tegen. Ik heb zelf voor mijn eigen paarden altijd de slager gekozen. Mochten ze nu vragen aan mij "kim wil jij bij mijn paard blijven terwijl het geeuthaniseerd word?" dan zeg ik Nee zoek maar een ander.......

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 09:59

Ik ben het helemaal met gijsenkim eens.
Mijn paarden gaan naar de slager.voor het geld hoef ik het echt niet te doen van die paar rotcenten heb ik ten eerste geen nieuw paard en geen geld van de wereld kan op tegen het feit dat ik mijn maatje moet missen.
Net als gijsenkim heb ik het met spuitjes al veel te vaak mis zien gaan.
Paarden die in elkaar zakte en weer probeerden op te staan vreselijk. Nog erger vind ik het als een paard dagen langs de weg ligt onder zeil tot de destructie 'm eindelijk kan halen.
Dan nog maar te zwijgen over het gezicht van je paard in zo'n grijper.
Bij een oud paard kun je misschien plannen dat je 'm een paar uur voor het komen van de vrachtwagen laat inslapen maar bij nood....

Tot een aantal jaren terug kwam de veearts ze afschieten dat vond ik afgezien van het ophalen het mooiste gewoon in de eigenomgeving patsboem dood geen gedoen met vechten tegen het spuiten.

Bij ons worden ze gewoon in de buurt geslacht eventueel komen ze ze zelfs ophalen voor je, met trailer of met vrachtwagen.

paarden worden heel voorzichtig netjes uitgeladen lopen binnen en dan is het binnen enkele seconde over geen paniek geen gedoe klaar.
je mag er dan nog bij als je wilt je mag afscheid nemen een pluk uit de staart knippen etcetc.

Omdat 1 van de eigenaren dat niet durfde en het echt wilde weten is een kennis van haar zelfs nog bij het paard gebleven tot hij aan de achterbenen hing.Ook daar maakte men geen probleem van.

iedereen zijn eigen mening hoor maar mensen veroordelen omdat ze laten slachten en dat voor het geld zou zijn, wat een onzin.
Je koopt er niet eens een zadel voor! of ze zouden nu echt zo veel moeten geven voor het slachten maar tot een jaar terug echt niet

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 10:14

Het gebeurt voor het geld, dat ga je nu toch niet ontkennen dat NIEMAND aan die centen denkt voor hij z'n paard laat slachten? Dan is er een verschil tussen Nederland en Belgiƫ inderdaad. Niet iedereen op de wereld is diervriendelijk.
Laten we het erop houden dat iedereen hier? het beste wil voor z'n paard en dat op de 2 manieren ongelukjes voorkomen en dat het op de ene plaats al wat beter is dan op een andere. Schijnheilig

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 10:20

Zannekin"]
[quote="gijsenkim schreef:
En dan is het geen pretje vallen, opstaan, vallen, opkrabbelen nou dan nog maar een beetje erbij, weer omvallen weer opstaan. NIET leuk echt niet leuk.

Zo heb ik dat nog nooit meegemaakt, te weinig produkt gebruikt.
[/quote]

GijsenKim was dit het gevecht tegen de dood, of tegen de narcose???? Mijn dierenarts geeft het paard eerst zoveel narcose zodat het paard al ligt en slaapt, zoals bij een operatie. Zo'n narcose is geen vervelend gevoel. Dan gaat de definitieve spuit heel snel en hoeven ze dus ook niet dramatisch te vallen en opstaan.
Maar ik weet ook dat niet veel dierenartsen het op deze manier doen om dat dit natuurlijk best een dure grap is... Huilen .

Dit is dus een tip voor iedereen die ooit nog eens een paard moet laten inslapen, laat de dierenarts eerst voldoende narcose geven!!! Anders kan je ze inderdaad beter naar de slacht brengen!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 11:28

Jek, echt niet leuk om dit allemaal te lezen.
Zelf zou ik voor een spuitje kiezen, maarja, dan moeten ze op de een of ander manier naar die vrachtwagen gesleept worden enz...
Maar ik weet wel, dat de mijne dus eerst in narcose gaat en dan pas een spuitje, dat is iets wat zeker is dan.
En slachten dat zou ik denk alleen maar doen als het paard een ziekte heeft niet van ouderdom.
Maar zo denk ik er nu over, wie weet is dat als puntje bij paaltje komt wel anders.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 12:42

ik zal hier maar niet bijzetten hoe ik er precies over denk, dan zal ik een hele hoop commentaar krijgen. Maar in grote lijnen lukt me nog wel.
Ik kan me er namelijk heel kwaad om worden hoe simpel mensen over paarden denken. Je kan je dier (wat niks minder is dan mens) na zoveel jaar hard werken toch niet laten vermoorden, in stukken laten snijden en dan vervolgens op laten freten. Ik zou dat iig NIET kunnen en doen. Mijn paardje zal nooit worden opgefreten!
Ze doet alles voor mij en ik voor haar, dus als ze dan ziek wordt moet ik haar maar ergens naar toe brengen waar ze bang is en vervolges door d'r kop geschoten wordt? NEE NOOIT
mijn paardje wordt als het nodig is hier ingeslapen. Als het nou mag of niet ik wil dat ze begraven wordt. Daar zou ik iig alles voor over hebben.
Het gaat niet om het geld, het is je beste vriendin. Die slacht je toch ook niet! Als het toch niet om het geld gaat, waarom dan geen paardvriendelijk einde, zonder dat mensen een stukje kopen en er nog van genieten ook.
Als ik dan iemand een frikandel zie eten zou ik roepen: weetj e wat je daar zit te eten? misschien wel MIJN paardje! Dat zou ik nooit willen, maar zou het niet kunnen laten!

Ik hoop dat ik niet te erg commentaar krijg, want dit is MIJN mening. En ieder zijn mening toch???

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 14:29

Zannekin ik zeg nergens dat er niemand is die voor het geld een paard laat slachten inplaats van inslapen.maar jij doet overkomen dat iedereen die zijn paard slacht dit alleen voor het geld doet en alleen als je je paard laat inslapen denk je niet aan geld en dat is absoluut niet waar. Zo zwart/wit is het helemaal niet.
en nee ik laat mijn paard niet slachten voor het geld zoals ik al eerder zei wat heb ik aan die rotcenten ik heb 't paard er niet mee terug ,kan er geen nieuw paard voor kopen en niet eens een zadel.zelfs al ik voor het slachten net zoveel moest betalen als voor een spuitje zou ik het paard ook laten slachten

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 17:10

Wel jij staat stevig in je schoenen, zo hoort het ook.
Je kan er natuurlijk wel een mooi hoofdstel en wat zadeldoekjes voor kopen BTW. Tong uitsteken

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 17:21

Waarom denk er hier niemand aan het feit dat de da ook een schietmasker heeft? Het zelfde ding als de slager, alleen wordt je paard daarna niet opgegeten, wat ik een misselijkmakend idee vind. Als je het spuitje dan zo erg vind, en je geeft niet om die paard rot centen, waarom ga je dan niet met hem naar de da en laat je hem je paard schieten?

Tancreda4

Berichten: 24046
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 19:10

Tancreda4 schreef:
Beetje rare vraag, maar wie weet wat ongeveer de slachtprijs is tegenwoordig voor paarden?
Ik wil dat namelijk graag weten. De boer had het twee jaar geleden over zo'n 4000 gulden, voor een dikke kwpn van ongeveer 1.65 hoog. Dat vind ik wel erg hoog.
Weet iemand hoe het zit??
Groetjes INgrid


De boer zegt dat hij zo'n 1000 tot mischien 1300 euro voor haar kan krijgen. VOor zoveel gaat ze dus ook weg. Wat denken jullie? Is dat redelijk?
Zo ziet ze er op het moment uit qua bouw etc.
Afbeelding

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 09:29

Is ze niet een beetje hoefbevangen?

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 09:43

Ik heb mijn vorige paard rustig in laten slapen op het erf waar die al een paar jaar stond. Heel rustig ging het, zonder enige stress voor paard en eigenaar. Zo zou ik het weer willen en niet anders, voor mij absoluut geen slager. Mijn paard staat gelijk als een kind voor mij en verdient in dat opzicht geen slager. Wat jullie doen is verder jullie zorgen. Willen jullie er geld aan verdienen door die paar centen van de slager, best, moet je doen. Ik niet, daarvoor is het paard mij te dierbaar voor.

Nog wat anders. Ik lees dat het paard kreupel loopt als het veel draaft en galopeerd plus dat je beweert dat ze geen pijn heeft. Zal je even uit de dromen helpen: EEN PAARD DIE KREUPEL LOOPT HEEFT PIJN !!!!!!!!!! Wanneer leren jullie dat eens. Een paard kan niet denken, ach laat ik eens kreupel lopen. De gedachten van een paard zijn veeeeeeel simpeler, pijn dus kreupel lopen. Dus ik hoop dat jullie het eens in je oren knopen!! dus wederom in hoofdletters:

EEN PAARD DIE KREUPEL LOOPT HEEFT PIJN!!!!!!!!!!!

Stelletje eigenwijzelingen....

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 09:50

Eleonoor schreef:
. Wat jullie doen is verder jullie zorgen. Willen jullie er geld aan verdienen door die paar centen van de slager, best, moet je doen. Ik niet, daarvoor is het paard mij te dierbaar voor.

....


Lees even een paar bladzijden terug en als je het nou snel doet dan kan je het bericht aanpassen zodat je niet teveel voor joker staat!

Tancreda4

Berichten: 24046
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 09:52

gijsenkim schreef:
Is ze niet een beetje hoefbevangen?


Nee hoor. Ze wilde niet door de plas heen, vandaar dat ze zo raar staat.
En als ze rustig aan doet gaat het prima! Maar ja, als je flink gaat galoperen gaat het mis. Niet erg toch! Zelf trekt ze nog wel eens een sprintje in de wei. Gaat haar prima af. Daar wordt ze niet kruepel van.