Wie heeft er 2 of meer paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Wie heeft er 2 of meer paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 10:28

Ik vroeg me eigenlijk af, wie van jullie er twee of meer paarden heeft.
Hoe combineren jullie dat? Om de dag rijden op de ene en dan weer op de ander? of 2 ( of meer ) paarden op een dag rijden?
En worden ze allebei gereden? Worden ze ook beiden op wedstrijden uitgebracht? Ben ik wel benieuwd naar!
In de toekomst komt er wasrschijnlijk een rijpaardje bij, maar wil wel zorgen dat ik ze allebi genoeg aandacht kan gaan geven!

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 10:34

ik heb twee paarden van mezelf
maar ik rij er 5 in de wedstrijden
prima te doen
alles goed plannen en keuzen maken

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 10:36

Ik heb er 9, maar die worden op 1 na niet gereden. Zijn arabieren voor de fokkerij en de shows, dus dat is weer een heel andere afdeling natuurlijk...

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 10:37

Ik heb er 4, 2 worden er door anderen bereden
1 is een shetlander en die is er voor de gezelligheid
en die andere rijd ik alleen. Volg je het nog

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 10:37

Wij hebben er twee. Maar we rijden en trainen ook alles samen.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 11:04

op dit moment 3 van mezelf 1 in pension, is erg druk maar hoef er gelukkig nu maar 1 te rijden..... al gaat daar binnen kort wel weer verandering in komen, maar achja dan verzinnen we daar wel weer wat op.

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 11:47

We hebben er nu 8, maar eind juli 9 (veulentje erbij).
2 worden er bereden. Het zijn allemaal arabische volbloed paarden...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 11:53

Ik heb er 3 Haha!
maarja, 1 is een veulen van 2 mnd oud. dus tja Haha!

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 11:59

Ha, hier kan ik ook meepraten..wij hebben er 2 Haha!.

Maar ja, een kwpn e-pony die ik elke dag rijd en een shet die eigenlijk er gewoon voor de gezelligheid is. Mijn buurmeisje rijdt daar 1x in de week op, al moet ik dan wel mee omdat ze nog maar 6 is. Eerst een uur poetsen enzo...duurt nog langer dan poetsen en rijden van die grote, maar ok.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 12:05

Ik heb er 2...mijn arabiermerrie van 13 en haar zoon...van 1 dus die rijd ik nog niet Haha!. Maar knuffelen neemt ook al een hoop tijd in beslag Knipoog.

prompter

Berichten: 11076
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 12:15

Ik heb twee dravers, de oudste rij ik altijd, de jongste wordt door mijn man gereden en in de koersen uitgebracht. Tijd zat, en wanneer het kan rij ik er nog graag een paard van een ander bij.

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 12:35

Hallo,
Wij hebben er op dit ogenblik 13 in het totaal. 7 arabieren, 1 Engels volbloed, 3 BWP'ers, 1 Welshje en een oude pony. Volgend jaar komen daar nog eens 6 arabierenveulentjes bij. Thuis rijden wij met 5 personen, ieder heeft zo zijn lievelingen die hij verzorgd en rijdt. Het is een heleboel werk, maar als je dat allemaal goed verdeeld en afspreekt is dat wel te doen!!
groetjes Janna

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 12:37

Ik heb er nu 4
*E-pony Murphy NRPS'er net 7jr geworden, hiermee start ik fanatiek wedstrijden
* D-pony Nena Welsh-K van 18 jaar, zelf rij ik hier niet meer op, maar mijn zusjes
*Paard Nouska KWPN'er 8jr ze heeft net een veulen gekregen,maar binnenkort ga ik weer met haar rijden
*Veulen Wisecrack net 2 weken, vader No Limit

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 12:47

We hebben er 2. En rijden dus afwisselend op beide paarden. Verder een dagje tussendoor longeren oid. Regelmatig komt het voor dat ik ze alleen moet doen. Het ligt er dan net aan wat in de planning zit. Maar als het zo uitkomt worden ze dan allebei gereden. Verder hebben we een fulltime job, dus buiten de paarden weinig vrije tijd...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 12:50

we hebben er 3, 2 zijn er van mij, maar 1 is niet meer geschikt om echt op te rijden
hou ik er dus 1 over voor de wedstrijden, en dan af en tie n stapritje met de ander, en t paard van mn moeder regelmatig rijden zodat die lekker los in zn lijf blijft.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 12:57

Wij hebben er sinds twee weken weer 3, Velvet (1), Relrite (5) en Aquila (21) en op geen van drieën wordt op dit moment gereden.

Velvet is te jong en staat lekker in de opfok, Relrite staat hier op de wei en moet 24 juni geopereerd worden en mag tot die tijd niet gereden worden. Aquila staat nog tot begin september in Brabant bij haar veulen. Zij is net weer geïnsemineerd, maar als ze thuis komt zal ze ook niet veel gereden worden. Ze is nooit veel gereden, ik denk in totaal een half jaar en om zo'n oude dame dan ineens weer aan het werk te zetten, lijkt me niet nodig. Dus straks wordt alleen Relrite gereden en Aquila bij uitzondering (verfrissend buitenritje o.i.d.).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 13:13

Ik reed er voorheen 4 na een ruim 40 urige werkweek (meestal meer)
2 daarvan op wedstrijd en dat was ook goed te doen, alleen weinig tijd voor andere dingen over.
En dat was ook nog op een stal waar mesten enz ook voor mijn rekening kwam.
Je hebt dan alleen geen tijd meer om lang te knuffelen enz
Het is poetsen en rijden.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 13:34

Ik heb er twee, op dit moment hoef ik er maar eentje te rijden, maar volgend jaar heb ik ze beide onder het zadel.
Je moet keuzes maken en je tijd goed indelen. Ik werk een 40 urige werkweek.
Longeren met rijden combineren scheelt ook veel tijd.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 13:49

Ik heb twee paarden. Op een kan gereden worden, de ander is net een jaar. Hoe ik beide in de toekomst kan combineren is nog de vraag. Ik werk 40 uur in de week, maar heb daarnaast nog veel reistijd...

Ik zie het wel. Tegen de tijd dat ik op het veulen kan gaan rijden zijn we twee jaar verder....

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 14:07

ikheb er zelf 4, een kwpner,rij ik bijna elke dag,ook wedstrijden.
een arabierenhengst,rij ik 4 a 5 x in de week, ook wedstrijden,
een friesehengst van bijna 4, loopt 1x per week voor de kar en ik rij hem 3 dagen in de week, ook rij ik nog een paard van een ander 3 a 4 dagen in de week, en ik heb ook nog een fjord die nooit meer weg gaat, voor het knufellen en voor gezelschap. mijn jonge paarden rij ik niet elke dag vind ik niet goed voor ze, wel gaan ze natuurlijk elke dag naar buiten zodat ze toch beweging hebben.ik persoonlijk vind het wel is zwaar, als je ,je paard goed wil rijden ben je toch minimaal anderhalf uur per paard bezig,x4=6 uur aan rijden&poetsen, daarna moet er nog uitgemest worden en gevoerd worden. al met al een dag taak!!! maar dat vind ik niet erg gelukkig, werk de hele dag op mijn eigen stal dus dat scheelt anders wordt het wel erg veel als je er ook nog naast werkt. maar het is en blijft heel erg leuk!!! ik hou gelukkig van alle 4 even veel.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 14:48

Anne schreef:
Ik vroeg me eigenlijk af, wie van jullie er twee of meer paarden heeft.
Hoe combineren jullie dat? Om de dag rijden op de ene en dan weer op de ander? of 2 ( of meer ) paarden op een dag rijden?
En worden ze allebei gereden? Worden ze ook beiden op wedstrijden uitgebracht? Ben ik wel benieuwd naar!
In de toekomst komt er wasrschijnlijk een rijpaardje bij, maar wil wel zorgen dat ik ze allebi genoeg aandacht kan gaan geven!


ik heb er 2..
Ik vond het echt niet leuk meer 2 paarden rijden enz..
EN ik ben blij dat de pony nu van mijn zusje is!
Je kan nooit even lekker rustig aan doen enz.
En 2x rijden lijkt wel leuk en is in het begin ook wel leuk maar na een tijdje heb je daar echt geen zin meer in.

Ik zou het niet doen.
Misschien voor 2x per week ofzo maar niet voor elke dag


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 14:59

Momenteel hebben we er 5.
Händell, Ilindra, Lisavivera, Ustinov en Wilga (voor foto´s en meer info zie profiel).
Wilga is nu 3 weken oud en gaat over een half jaartje naar haar nieuwe eigenaar.
Ustinov is 2 en staat nog in Friesland in de opfok
De andere 3 rijd ik als ik tijd heb en dat is helaas niet elk paard elke dag.
Ik werk nl. full-time en maak ook nog eens de nodige overuren.
Een collega van me rijdt regelmatig op Ilindra dus dat scheelt alweer.
Verder lopen ze de hele dag in wei, ze hebben 5 hectare weiland en een stuk bos.
Omdat ik gewoon niet voldoende kan trainen rijd ik al een tijdje geen wedstrijden meer maar gewoon lekker recreatief.
Ik probeer wel 2x per week naar les te gaan maar dit schiet er ook nog wel eens bij in.
Zoals het nu gaat hebben zowel ik als mijn paardjes er lol in en dat is het belangrijkste.

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 15:22

We hebben er 2, waarvan er momenteel maar 1 gereden hoeft te worden....1 veulen. Binnenkort komt er nog een voor mij bij om te rijden. Wordt denk ik 2 op een dag rijden en af en toe beetje afwisselen. Heb het voordeel dat de een ook geregeld voor de kar loopt, dus dan is dat soms weer een zorg minder!!

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 15:27

Jah het zou idd kunnen dat je het op een gegeven moment zat word, al kan ik het me nu niet voorstellen Haha!
Doe zelf 3VWO ( besteeds daar alleen niet echt veel tijd aan )
En heb ook nog andere hobby's, maar ik heb tijd zat om 2 paarden te doen, dat is het probleem niet.
Kim is geen heethoofd die ik elke dag zou moeten rijden, dus als ik haar 4 keer in de week rij is dat niet zo'n probleem.

Maar mijn vader heeft een hele drukke baan en komt door de week alleen om woensdag en in het weekend thuis. Hij wil wel graag een paard ( heeft ook vroeger veel gereden ) maar heeft er gewoon de tijd niet voor, en om nou alleen in het weekend z'n paardje aandacht te geven vind hij niks.
Nu kwam ik met het idee dat ik zijn paard dan wel door de week kon rijden en verzorgen * we staan wel op een pensionstal waar je de stal etc. niet zelf hoeft te doen * Eventueel zou ik dat paard dan ook uit gaan brengen op wedstrijden.
Het is niet zomaar een beslissing die we van de een op de andere dag nemen, we denken er wel heel goed over na

Maar ik vroeg me gewoon af hoe jullie dat combineren
bedankt voor de reacties iig!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 16:11

Ik heb een haflinger die ik wedstrijdgericht (western) train. Voor hem is het dus wel belangrijk dat hij (bijna) elke dag aan het werk gezet wordt. De ene keer is dat longeren, maar meestal rijden. Soms een dagje vrij tussendoor. Vrij is in dit geval wel 24/7 buiten.
Dan is er nog Isabeau, een shetmerrie. Die nu -idd door tijdgebrek- minder beweging krijgt, maar ook zij staat dag en nacht buiten. Normaal gesproken 'rijdt' onze dochter 1x per week op Ies en staat ze verder voor de kar.

Naast mijn ponys heb ik een gezin en huishouden draaiende te houden en strals (hopenlijk) weer een part-time baan, hoe we het dan gaan combineren moet ik nog even over nadenken Haha!