Manege gezocht voor strandrit (ook beginners)SPOED

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boemel

Berichten: 8404
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Manege gezocht voor strandrit (ook beginners)SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-03 15:05

We hebben met de vriendengroep gepland om het laatste weekend van juni een uur een strandrit te gaan maken bij Noordwijk. Ik had me hier ontzettend op verheugd, want mijn vriend zou eindelijk ook op een paard rijden. Maar helaas de manege waarvan ik weet dat ze ook met beginners het strand op gaan zit vol. (Manege Meeuwenoord).

Ik zoek dus met spoed een manege in Nederland waar je een strandrit kan maken van een uur met beginners. We zijn met een groep van 9 (ja lastig) En we willen niet naar de Waddeneilanden.

Wie weet wat????

SuzieQ

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 15:07

Misschien ergens in Zeeland?

Of is dat te ver weg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 15:11

manege nieuwvliet in nieuwvliet. www.pscnieuwvliet.nl staat info en telefoonnummer.
maar je moet daar geloof ik eerst een uur in de bak rijden om te kijken of je wel kan rijden, dan t strand op

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 15:15

Manege 't Langeveld! Haha! mijn manege!
ik zal even het telefoonnummer opzoeken...
ja hebbes. 0252375429.
ik weet alleen niet zeker of ze ook voor beginners doen.
owja ligt in Noordwijkerhout trouwens.
heel dichtbij ligt een bos, daar ga je dan doorheen rijden,
dan door de duinen...en dan ben je bij het strand Haha!

carin
Berichten: 312
Geregistreerd: 08-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 22:37

Tuuuuuuuurlijk in Zeeland, jaja ik zal het hier eens even promoten, hahaha!
Manege Lisiduna in Burgh Haamstede heeft speciale stapritten voor beginners. Manege Grol in Renesse ook.
Veel plezier !!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 00:03

Zit die andere manege niet meer in Noordwijk? ooooo ik ben de naam vergeten Bloos was alleen voor buitenritten....achter de boulevard...

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 00:09

Manege Bakker in Noordwijkerhout.
Zit aan de schulpweg, dicht bij duin en strand.

Succes!

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 00:42

Manege Smit ook aan de Schulpweg.

En cloris, jij bedoelt manege de Barnhoeve in de Schoolstraat.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 11:40

Fitzroy schreef:
Manege Smit ook aan de Schulpweg.

En cloris, jij bedoelt manege de Barnhoeve in de Schoolstraat.


Ik weet niet hoe beginnend jullie beginners zijn Haha! , maar Aad Smit neemt volgens mij geen mensen mee naar buiten die niet of nauwelijks kunnen rijden.
Bij manege Bakker doen ze dat naar mijn weten wel.

Manege Barnhoorn in Noordwijk (Schoolstraat) bestaat ook nog steeds, zij doen alleen buitenritten, geven geen lessen.

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 14:31

Manege Le Cavalier in Scheveningen, echt 5 min van het strand af en ze doen een uitgebreide rit via de duinen en panenkoekenboerderij in Wassenaar (lange Gaaaap rit) erg leuk!

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 15:24

Strandritten met beginners.....durven jullie dat? Lijkt me doodeng, magoed, misschien denk ik te paniekerig!!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 16:36

manege de groot. die geven bijna aan iedereen paarden weg, ook asan groepen. Ze zitten in egmond aan de hoef. (hoewel ik het zelf niet echt wat vind. Er zit ernaast ook een manege, die veel beter is, of hun ook beginners meenemen weet ik niet. Ik geloof dat dat manege de Hoef is.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 16:41

Bella schreef:
Strandritten met beginners.....durven jullie dat? Lijkt me doodeng, magoed, misschien denk ik te paniekerig!!


Idd, ik wilde niks zeggen, maar ik doe het nu toch maar. Ik vind het echt vragen om problemen, ik vind het zielig voor de paarden. Sommige mensen vergeten dat een paard geen fiets is, waar iedere idioot zo op kan stappen.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 16:47

Tessebes"]
[quote="Bella schreef:
Strandritten met beginners.....durven jullie dat? Lijkt me doodeng, magoed, misschien denk ik te paniekerig!!


Idd, ik wilde niks zeggen, maar ik doe het nu toch maar. Ik vind het echt vragen om problemen, ik vind het zielig voor de paarden. Sommige mensen vergeten dat een paard geen fiets is, waar iedere idioot zo op kan stappen.
[/quote]
hier ben ik het ook mee eens, ik vind het ook altijd link als je zo'n groep tegen komt waar van dit soort ruiters in zitten. Ik den dat die maneges ook wel een goede reden hebben om geen beginners mee te nemen. En als je met anderen mee gaat en je heb t een beginner ertussen ga je soms geen eens galoperen, dat hebben wij dus ook wel gehad. EN dat is niet echt leuk Maarja als je zeker weet dat je het wilt en alleen stapt. Ik zou het zelf in ieder geval njooit doen.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 17:31

Fitzroy schreef:
Manege Smit ook aan de Schulpweg.

En cloris, jij bedoelt manege de Barnhoeve in de Schoolstraat.


Yep die bedoel ik

En even over beginners, er is altijd een risico.. wij krijgen bij ons op de manege ook heel veel vakantie gasten enz voor buitenritten maar ze hebben er dan ook de paarden voor staan, dus lekkere rustige paarden, die zeker niet fris zijn op het strand aangezien ze dat aardig kennen.

boemel

Berichten: 8404
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 17:48

We zijn met 9 man, dus ik verwacht niet dat ze de groep nog groter zullen maken en iemand anders last heeft van ons trage tempo. Natuurlijk is er een risico, maar ze geven normaal echt wel makke paarden mee, die gewend zijn op het strand te lopen en ook gewend zijn om met een beginner op zijn rug te lopen.

Ik vind het niet zielig voor de paarden. (tenminste niet zieliger als voor een gewoon manegepaard dat met een beginner op zijn rug loopt) Niemand van onze groep is zwaar en we willen het rustig aan doen.

Ik neem aan dat het een stap en sukkeldraf rit wordt. Voor mij is dat natuurlijk minder. Maar met een groep ga je grotendeels voor de gezelligheid. Verder hebben 2 mensen in de groep ook op les gezeten en weten dus al wel een beetje hoe het moet.

Bedankt voor de adressen! Ik zal nog eens flink rond gaan bellen. Hopelijk lukt het nog om wat te regelen!

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 18:50

Ik ben 2 jaar geleden op t strand van Callandsoog geweest.
En ook via een manege daar!
Super leuke paardjes en ook erg betrouwbaar, je hebt alleen (logisch) wel iemand die mee gaat.
Moet je even zoeken in de goudengids ofzo want ik weet niet meer hoe die manege hete!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 00:30

Succes met het regelen van een rit. Hou echter in je achterhoofd dat ook makke manegepaarden die gewend zijn aan strand en aan beginners toch kunnen schrikken. Ik zou in elk geval niet snel met een groep van 9 man waarvan er uiteindelijk maar 1 goed kan rijden op pad gaan.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 09:53

Angelique18 schreef:
Ik ben 2 jaar geleden op t strand van Callandsoog geweest.
En ook via een manege daar!
Super leuke paardjes en ook erg betrouwbaar, je hebt alleen (logisch) wel iemand die mee gaat.
Moet je even zoeken in de goudengids ofzo want ik weet niet meer hoe die manege hete!


Dat is de manege waar Cloris haar paard heeft staan en waar ik in December ben weggegaan met Flair Haha!

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 12:55

Tsja wat wel vaak is met de manege paarden die dit soort ritten vaak doen, is dat ze zodra ze 1 hoef op het strand zetten al zoiets hebben va'; yiha rengalopje en gaaaaaaaaan.
Je moet er dus duidelijk bij vermelden dat je dit niet wilt , en zou dat op stal al kenbaar maken voordat je op het strand op een wilde broncho zit en alsnog gaat.

Ben benieuwd waar jullie naartoe gaan en nog benieuwder naar hoe het was, wel even laten weten he?

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 14:21

Carolinef schreef:
Tsja wat wel vaak is met de manege paarden die dit soort ritten vaak doen, is dat ze zodra ze 1 hoef op het strand zetten al zoiets hebben va'; yiha rengalopje en gaaaaaaaaan.


Dat ben ik niet met je eens. Ik ken 1 manege waarbij het drie kwartier door de duinen naar het strand is, vervolgens 5 minuten zuid rengalop, 5 minuten noord rengalop en dan weer terug door de duinen. Dat is niet mijn idee van een strandrit

Ik ken vele maneges dicht naast het strand die heel gewone stap, draf, galop ritten over het strand houden. Meestal mogen de paarden van deze maneges niet in rengalop. De manege in Noordwijk hierboven genoemd en ook de maneges in Noordwijkerhout hebben hele normale goede strandritten.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 10:37

Nou sorry hoor, maar mijn vriend is meegeweest bij Meeuwenoord en hij heeft daar alle gangen gehad. Ik heb echt medelijden met dat paard. Hij weet (wist) niet eens dat hij in draf moest lichtrijden en in galop moest blijven zitten (of verlichte zit). Het paard zal wel flinke rugpijn en pijn in z'n mond hebben gehad.
Dat is voor mij voldoende om te zeggen dat ze daar strandritten maken met iedereen, of ze nou kunnen rijden of niet. Dat valt bij mijn niet onder de "hele normale goede strandritten".

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 10:43

Het hardste dat ik met de manegelessen ga is een arbeidsgalop, zelfs met de gevorderde lessen. Met rengalop verpest je de pony`s, als je dan eens met een beginnersgroepje wil gaan crossen de pony`s ook, ze houden er echt geen rekening mee dat een beginner geen rengalop aankan.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 10:47

carin schreef:
Tuuuuuuuurlijk in Zeeland, jaja ik zal het hier eens even promoten, hahaha!
Manege Lisiduna in Burgh Haamstede heeft speciale stapritten voor beginners. Manege Grol in Renesse ook.
Veel plezier !!


Lisiduna, is dat niet het zeisoensbedrijf waar elke zomer minstens 8 paarden het seizoen niet overleven. (ik heb daar een keer van onze stal een ponykamp gehad met gelukkig onze eigen paarden en ik heb daar twee dode paarden in een week, de rest zag er ook uit of het elk moment in elkaar kon zakken , Wat een pestbende is het daar zeg)

Begrijp ik dat het speciale stapritten zijn, de paarden die ik daar gezien heb die kunnen gewoonweg niets anders meer......

(misschien dat het nu verbeterd is maar 8 jaar geleden was het echt heel erg)

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 10:51

Tessebes schreef:
Nou sorry hoor, maar mijn vriend is meegeweest bij Meeuwenoord en hij heeft daar alle gangen gehad. .


Tessebes, manege Meeuwenoord wordt hierboven niet genoemd, dus het zou best zo kunnen zijn dat dat een ongunstige uitzondering is. Ik zie daar ook de meeste 'ongelukken' van op het strand.
Wij hadden het over manege Smit, Bakker en Barnhoorn.