kan je de voering van je laarzen maken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

kan je de voering van je laarzen maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-03 21:12

een vriendin van me had leren paardrijlaarzen gekocht en ik wou haar oude laarzen graag overnemen (van die aigle met zo'n hogere schacht, hoe heten die ook alweer Verward ) dus ik ging ze gisteren even passen. ik kreeg ze zo aan en ze zaten wel goed, dus ik wou ze weer uit doen maar dat ging niet meer Frusty zels niet met een laarzentrekker en mn vriendin hing er met heel haar gewicht aan maar ze gingen gewoon niet uit!!!! ik had ze met blote benen gepast dus dat ging lekker zweten met dat warme weer en dus gingen die laarzen nog stroever!!!!

na een half uur trekken en ploeteren gingen ze eindelijk uit, maar bij die ene kwam heel de voering mee!! nou is hij bij de enkel helemaal afgescheurd.. is dat op de een of andere manier nog te maken, of kunnen ze dat bij de ruitersport winkel misschien maken? met naald en draad kan je er bijna niet bij. zou je het misschien kunnen lijmen ofzo?

heeft iemand hier misschien ervaring mee???? Koe

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 21:27

Mij is verteld dat een voering niet meer te maken is, heb er zelf geen ervaring mee. Maar mij werd verteld, als de voering van je laars stuk is kun je hem weggooien!!

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 22:43

bij min laarzen(helemaal leer) waren ze ook gescheurd, en dat heb ik bij een hele goede schoenmaker laten maken, maar ik weet niet of je dat voor rubberen laarzen kan laten doen

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 23:01

Bij mijn 3 paar Aigles is de voering allemaal kapot.
2 paar zijn Ecuyers(die met de beige voering) en ook helemaal gescheurd.
Ik heb het een keer met naald en draad proberen te maken, maar dat was geen succes Haha!
Met 1 paar rijd ik nog gewoon mee, is alstig met aan- en uittrekken maar zodra ik ze aan heb merk ik er niks van.
Maar bij het ander paar is het bij de tenen gescheurd dus daar kan ik echt niet meer mee rijden(die anderen waren trouwens ook bij de enkel).

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 17:56

hmm lastig dus..... ik zal ze proberen zelf te maken en anders even bij de ruitersportzaak vragen

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 20:33

is er verder niemand die hier ervaring mee heeft? het zijn namelijk de laarzen van mn vriendin en ik vind het een beetje banketstaaf voor haar omdat ik ze kapot gemaakt heb.