Kosten veulenopfok

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 12:58

Levi staat zoals je misschien wel weet in Chaam (brabant)
Elke dag komt er minstens 1x iemand alle paarden controleren. Ze staan 24/7 buiten, in principe staan ze s'winters ook gewoon buiten.

Het kost 50 euro per maand, dat is inclusief bekappen, ontwormen en een enting.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 17:02

Zannekin"]
[quote="Ineke2 schreef:
Het kost 50 euro per maand, dat is inclusief bekappen, ontwormen en een enting.


Volgens mij kan dat gewoon niet voor die prijs (bij ons niet alleszins). Krijgen die dan ook veulenbrok, hooi? Met wat worden ze ontwormd? Hoe vaak etc... idem enten /bekappen. Als je zelf een rekensommetje maakt merk je wel dat dat onmogelijk is. Ik weet dat sommigen het daarvoor doen maar zou ik niet vertrouwen.
[/quote]

Ze staan op gras, als het nodig is krijgen ze kuilgras bij. (vorige week was ik er nog, het volgende stuk waar ze heen gaan (al het land is in stukken verdeelt) was nog niet klaar er was nog wat met de omheining.
Het land waar ze stonden werd kaal (logisch met al die regen en een kudde van 16) dus kregen ze kuilgras bijgevoert.

S'winters krijgen ze zoiezo bijvoeding.

Ze worden ontwormt met Equvalan (hoe schrijf je dat Verward ) 1x per 3 maanden en ook bekapt 1x per 3 maanden. 1x per jaar krijgen ze een inenting.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 17:25

Er staat toch ook dat ze in de winter bijvoeding krijgen? Ga zelf eerst eens kijken voor je je conclusies trekt.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 17:56

Linda250 schreef:
Kan het niet zo zijn dat deze mensen een berekening van kosten hebben gemaakt voor het hele jaar? Dat ze dat dus door 12 delen en zo op een maandbedrag uitkomen. Ik noem maar iets.
Waarom zou 50 euro te weinig zijn? Wanneer de paardjes op een eigen stuk grond lopen met voldoende gras, dan hoeft het voer die mensen niet heel veel te kosten. Of zie ik het nu helemaal verkeerd?


De beheerder huurt dat land voor weinig van een Baron die er niets mee doet. Omdat de hoefsmid komt voor zoveel paarden tegelijk krijg je korting met de wormenkuren hetzelfde, als je zoveel tegelijk koopt krijg je ook korting.

Hij heeft ook een kleine pensionstal dus voer is er altijd voldoende voor handen.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 19:43

2 kilo brok voor mijn pony'tje haha jemig als hij dat zou krijgen zou hij acuut hoefbevangen zijn denk ik...stro heb je trouwens niet nodig als ze buiten staan.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 20:27

Tiffy schreef:
We hebben de paarden aan het eind van de winterperiode gezien, dus dat zit wel goed Knipoog . Natuurgebied is erg groot, maar wel verdeeld in stukken. Ze worden om de zoveel tijd naar een ander stuk gebracht, dat is ook weer een stuk makkelijker qua toezicht. Het is niet zo dat je elke dag kilometers moet lopen en zoeken voordat je een kudde paarden hebt gevonden.


Zo gebeurt dat in Chaam ook

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 21:05

Zo hey 180 euro betaal ik nog niet eens voor een 'gewone' stalling...vind ik idd wel absurt duur zeg. Maar jij hebt je jaarling denk ik in zuid holland ergens gestalt staan?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 22:00

Jahoor ze hebben een hengsten/ruinen kudde en een merriekudde. Qua leeftijd loopt alles doorelkaar. Bij de hengsten/ruinen lopen er zowel 1, 2, 3 jarigen als een 23 jarige en bij de merries lopen er ook oudere tussen.

Oja er loopt trouwens vanalles tussen, Ijslanders, Tinkers, Fjorden, Haflingers, KWPN'ers etc...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lovelance, meniekske, moniek21, Noor17, Vagabondo en 149 bezoekers