.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-01 17:54

Ik heb een vraagje. . (kleine maat shetlander) staat dag en nacht op een heel kaal weitje en overdag een half uur รก uur op een volle wei. Ze mag niet op een volle wei wat ze is vroeger bevangen geweest. Per dag loopt ze gemiddeld 3 kwartier (soms korter, soms langer). De ene keer fietsen, dan met de kar, longeren of wandelen. Soms krijgt ze 2 keer op een dag beweging ('s middags en 's avonds) Na het werken krijgt ze een pluk hooi. Heeft ze dan nog krachtvoer nodig? Zo ja, wat voor kan ik dan het beste geven.
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 20-05-23 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 18:10

Shetten zijn heel sober, dus hoeven eigenlijk alleen maar hooi (wel voldoende) en gras. Je zou haar een handje brokjes erbij kunnen geven. Krachtvoer is echter alleen nodig als er gepresteerd moet worden en volgens mij doet die Shet behoorlijk relaxed werk. Het lijkt me niet nodig.

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 18:16

deze vraag komt een beetje het zelfde neer op de mijne.
Ik loop bijna elke dag een uur soms 1,5 uur met Margot , ze staat elke dag in de wei en krijgt s'avonds nog eens stokhooi, ik heb aan de eigenaar gevraagd of ze bijgevoerd moet worden en hij vindt het niet nodig.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 19:34

Ik denk dat je het zelf ook wel aan de paarden zal merken als ze te weinig energie enzo hebben.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 19:35

tja eigenlijk hebben ook shetten een beetje brok nodig voor de vitaminenen en bouwstoffen!neem een brok met laag eiwitgehalte.
overigens staan bij ons op stal twee shetten die de hele dag buiten staan en niets uitvoeren en krijgen ieder daags een halve kilo biks en nog zien ze er perfect en vooral niet dik uit!