Wat is de slachtprijs?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 10:03

Weet je trouwens zeker dat je het paard wel red???? Misschien is er wel heel goed over nagedacht en is het beter voor het paard?? Niet elk paard dat naar de slacht gaat is zielig hoor.


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 16:44

bloed verliezen is natuurlijk niet goed, misschien heeft het paard wel allemaal gezwellen..............

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 08:49

Nou sorrie hoor maar ik geloof dat je een beetje oogkleppen op heb wens! Jij hebt zeker nog niet gekeken naar de italiaanse grenzen en wat daar gebeurt met de slachtpaarden die naar Italie vervoerd worden, (als ze nog enigsinds ongeschonden van het transport hebben mogen genieten worden ogen uitgestoken, benen gebroken omdat er ander teveel invoerrecht betaald moet worden) en dan de gang van zaken in de slachthuizen zelf, begrijp ik dat je niet wil dat in italie je paard naar de slager gaat. Hier in Nederland ben ik zelf meerdere malen mee geweest en het is mij altijd beter bevallen dan de keren dat ik bij een paard ben geweest dat een spuitje kreeg

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 08:00

Zannekin schreef:
Ik denk dat we er niet omheen moeten zeveren dat mensen die hun paard laten slachten er gewoon nog wat extra centjes aan willen overhouden.


Ik geloof dat jij niet helemaal goed bent he, Ik heb mijn paarden laten slachten omdat ik dat humaner vind dat het zogenaamde spuitje. Ik heb de beslissing moeten nemen dat die paarden dood moesten en dat is al een moeilijke beslissing op zichzelf. Voor het geld..........echt het is goed dat er een scherm tussen zit en dat ik nog enigsinds na moet denken over de dingen die ik hier neerzet maar als je voor me had gestaan nou.

Ik heb altijd heel veel om mijn paarden gegeven, en nu 6 jaar na de laatste naar de slacht is gegaan kan ik er nog steeds om huilen dat hij er niet meer is. Dus dit is echt de meest STOMME opmerking die ik ooit op bokt heb gehoord......... Boos!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 08:03

Zannekin schreef:
Het meest diervriendelijke is euthanasie, anders beweren doe je uit onwetendheid of voor het geld.


nog zo een onzin........

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 08:27

Als de conditie van het paard het toelaat vervoerd te worden dan gaat ie naar de slacht. Ik heb altijd sportpaarden met een sport(winnaars) mentaliteit gehad en die laten zich moeilijk euthaniseren. Ik vind het gevecht tegen het neergaan en het overgeven aan de spuit erger om te zien dan die pin! Ik heb het gezien en ik ben erbij geweest. Van alle euthanisiegevallen (5) is het drie keer voorgekomen dat het totale gevecht van het paard langer dan 5 uur duurde! GAAF HOOR Echt zo ontzettend humaan, Van alle keren dat ik naar het slachthuis ben gegaan (12 keer in totaal) is het een keer misgegaan en wel met een watervlugge jaarling. Ik weet dus heel goed waar ik over praat als het over het doden van paarden gaat. Ik zou mijn paard niet naar de slager brengen als het niet meer normaal vervoerd kan worden. Maar als ik enigsinds de keuze heb dan gaat hij gewoon naar het slachthuis. En niet voor het geld maar omdat ik het een stuk humaner vind dan die spuit, gesleep, grijper en prittstift!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 08:39

Zannekin schreef:
Zou ik die dierenarts niet nemen. Het duurt minder dan een minuut, spuiten en neergaan.
Mooi dat jullie private? slachthuizen hebben, die kleinschalig zijn. Wij hebben reuze slachthuizen, niks alleen toekomen en dergelijke.
~

Waren drie verschillende dierenartsen. Je moet je wel bedenken dat niet ieder paard klaar is om dood te gaan die dood moet, Paarden die nog helemaal niet klaar zijn met leven en daarnaast nog eens een hoop karakter hebben die spuit je niet zomaar even plat hoor. En dan is het geen pretje vallen, opstaan, vallen, opkrabbelen nou dan nog maar een beetje erbij, weer omvallen weer opstaan. NIET leuk echt niet leuk. Maargoed je moet het eerst zelf meemaken om me te geloven dat het niet altijd prettig is. Is je paard het zelf zat dan gaat het allemaal een stuk makkelijker...........

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 08:51

Waren niet mijn keuzes maar keuzes van mensen bij ons op stal of mensen waar ik bij werkte op dat moment........Ik werk al 17 jaar in de paarden en dan kom je dit soort dingen gewoon regelmatig tegen. Ik heb zelf voor mijn eigen paarden altijd de slager gekozen. Mochten ze nu vragen aan mij "kim wil jij bij mijn paard blijven terwijl het geeuthaniseerd word?" dan zeg ik Nee zoek maar een ander.......

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 08:29

Is ze niet een beetje hoefbevangen?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 08:50

Eleonoor schreef:
. Wat jullie doen is verder jullie zorgen. Willen jullie er geld aan verdienen door die paar centen van de slager, best, moet je doen. Ik niet, daarvoor is het paard mij te dierbaar voor.

....


Lees even een paar bladzijden terug en als je het nou snel doet dan kan je het bericht aanpassen zodat je niet teveel voor joker staat!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 09:11

Eleonoor schreef:
Mijn opmerking was algemeen bedoeld. Ik ken wel degelijk mensen die hun paarden naar de slacht brengen voor die paar extra centen. Mijn bericht was geen verwijzing naar bokkers die wat hadden gemeld onder deze topic. Alleen was mijn woordkeuze verkeerd en had niet naar 'jullie' mogen verwijzen, maar had meer algemeen moeten zijn, sorry.



okay, ik ga er ook wel een beetje hard tegenin, vriendjes? Lovers

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 09:14

Ik vind dat als een paard eenmaal zover is dat het weinig paards meer kan doen zonder er pijn van te krijgen dan moet je het dier (op welke manier dan ook) uit zijn lijden verlossen. Je zou er toch niet aan moeten denken dat zo een paard toch nog bereden gaat worden door mensen die er geen kijk op hebben, en hem daarna maar weer verkopen op een of andere markt omdat hij steeds kreupel is, ga zo maar door, zo kan er nog jaren gezeuld worden met zo een paard om uiteindelijk toch bij een slager terecht te komen en waarschijnlijk een slager in het zuiden van Europa..........Goh heb je echt het paard een plezier mee gedaan.

Kijk nou eens alleen hier op bokt kom je al dagelijks topics tegen van mensen die voor hun paard een goede oude dag willen en dus hun paard weg doen tegen slachtprijs. Mensen willen geen gezelschapspaarden meer, er worden meer gezelschapspaarden aangeboden dan dat er vierkante kilometers land zijn hier in Nederland. Het is gewoon heel erg moeilijk. En ik vind dan dus dat als het paard nog zo goed is dat hij als gezelschapspaard kan dienen dan kan je het zelf ook nog onderhouden (of willen mensen de tijd en het geld niet in een paard steken waar ze niks meer mee kunnen doen Lips are sealed )
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 10-06-03 09:19, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 09:29

Zannekin schreef:
Bestaan die tehuizen voor gepensioneerde paarden niet in Nederland, waar 30-ers rondslenteren Lachen.


Jawel hoor maar dat kost geld,

[edit] heb kleine sneer over geld weggehaald Lips are sealed ]

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 10:13

Nou euh dames, onaardige dingen zeggen mag alleen ik jaaaaaa Knipoog

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 10:20

Heb je gepbeeeet

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 11:12

In Utrecht zit een goede....ik zal even verder zoeken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flubberboot, Lui_, NikkiB1991, Prairy, Thami en 29 bezoekers